Σήμερα, ο ανταγωνισμός
είναι μεγάλος και οι
κατασκευαστές συνεχώς
επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση.
Αυτό έχει ως συνέπεια
τον έντονο ανταγωνισμό
και την συγκράτηση των
τιμών. Σε αυτή την φάση
δεν θα πρέπει να ξεχνάμε
και το κόστος των
μπαταριών, αλλά και των
υλικών που μειώνεται
συνεχώς, μέσω των νέων
τεχνολογιών που
εφαρμόζονται στα διάφορα
εργοστάσια.
Αν αναλογιστούμε ότι η
Tesla είχε μικτό κέρδος
15.653 δολάρια ανά όχημα
στο τέλος του 2022,
δείχνει ότι υπάρχουν
πολλά περιθώρια για
μείωση των τιμών.
Αυτό αποκάλυψε πρόσφατα
το Reuters,
επισημαίνοντας στο
δημοσίευμα ότι τα κέρδη
της Tesla ήταν διπλάσια
από τη Volkswagen,
τέσσερις φορές
περισσότερα από
την Toyota και πέντε
φορές περισσότερα από τη
Ford. Δηλαδή οι
κερδοφορίες όχι μόνο της
Tesla, αλλά και των
υπόλοιπων
αυτοκινητοβιομηχανιών σε
κάθε μοντέλο μπορούν να
θεωρηθούν μεγάλες έως
πολύ μεγάλες, με αρκετά
περιθώρια μείωσης της
τιμής.
Το σίγουρο είναι πως ο
ιδιοκτήτης της Tesla, Elon
Musk ξεκίνησε
τον χορό των τιμών των
EV, χρησιμοποιώντας ως
όπλο τα μεγάλα περιθώρια
που του δίνει η
κερδοφορία της μάρκας.
Το θέμα είναι αν
ακολουθήσουν και οι
υπόλοιπες
αυτοκινητοβιομηχανίες
που προφανώς και αυτές
έχουν «γράψει» μεγάλες
κερδοφορίες το
προηγούμενο διάστημα,
άσχετα αν τους
τελευταίους μήνες οι
πωλήσεις τους είναι
μειωμένες λόγω των
προβλημάτων που
παρουσιάζουν οι
παραγωγές στα
εργοστάσια. |