Σε διαφορετική πύλη εκεί
κοντά, οι γερανοί
αφαιρούν κοντέινερ από
πλοία του δανέζικου
ναυτιλιακού κολοσσού
Maersk και τα τοποθετούν
σε φορτηγά, τα οποία θα
μεταφέρουν τα φορτία –
ηλεκτρονικές συσκευές
από τη Νότιο Κορέα,
φοινικέλαιο από την
Ινδονησία, μηχανήματα
από την Ευρώπη – σε
εργοστάσια της χώρας.
Περίπου ένα στα τέσσερα
ναυτιλιακά κοντέινερ που
περνούν από την Ινδία
φορτώνονται σε αυτό το
λιμάνι, νότια της
Βομβάης. Ο αριθμός των
φορτίων έχει σχεδόν
τριπλασιαστεί την
τελευταία εικοσαετία,
φτάνοντας τα 6,4 εκατ.
κουτιά 6,7 μέτρων
πέρυσι. Κι όμως, σε
σύγκριση με τα
μεγαλύτερα λιμάνια του
κόσμου, η επίδοσή του
είναι χαμηλή.
Η Ινδία εφαρμόζει τώρα
μια καμπάνια
αναβάθμισης,
ετοιμάζοντας σχέδια για
νέα λιμάνια και για
επέκταση των
υφιστάμενων. Εάν τα
πλάνα αυτά υλοποιηθούν,
μπορεί να στηρίξουν μία
από τις σπουδαιότερες
φιλοδοξίες της χώρας: να
εξελιχθεί σε έναν
ολοκληρωμένο κολοσσό
μεταποίησης και
εξαγωγών.
Οι διεθνείς έμποροι που
βασίζονταν επί καιρό στα
εργοστάσια της Κίνας
αναζητούν εναλλακτικές
τοποθεσίες, καθώς
θορυβήθηκαν από τις
εχθρότητες μεταξύ
Ουάσιγκτον και Πεκίνου
και από την αναστάτωση
στις εφοδιαστικές
αλυσίδες κατά τη
διάρκεια της πανδημίας.
«Ο κόσμος δεν θέλει
πλήρη εξάρτηση από την
Κίνα… Η καλύτερη
εναλλακτική είναι η
Ινδία», δήλωσε στους NYT
ο Unmesh Sharad Wagh,
πρόεδρος της Λιμενικής
Αρχής του Jawaharlal
Nehru.
Μεγάλες εταιρείες όπως η
Walmart εξετάζουν
άνοιγμα στην Ινδία.
Ωστόσο, για να
επιτευχθεί μια σταθερή
αύξηση στις παραγγελίες
των εργοστασίων μπορεί
να εξαρτάται από τις
δυνατότητες των λιμανιών
της χώρας.
Στο λιμάνι Jawaharlal
Nehru, ένας από τους
πέντε σταθμούς
διπλασιάζει τη
χωρητικότητά του, καθώς
προστίθενται δύο θέσεις
αγκυροβολίας.
Στη βιομηχανική περιοχή
Vadhvan, η Λιμενική Αρχή
υλοποιεί σχέδια
ανέγερσης μιας μονάδας
που θα διαχειρίζεται 20
εκατ. κοντέινερ 6,7
μέτρων τον χρόνο. Το
έργο αυτό αποτιμάται σε
τουλάχιστον 9 δισ.
δολάρια και αναμένεται
να ολοκληρωθεί το 2035.
Το «κλειδί» στο νέο
λιμάνι είναι τα βαθιά
νερά, τα οποία μπορούν
να φιλοξενήσουν τα
μεγαλύτερα κοντέινερσιπ,
αυτά που μπορούν να
μεταφέρουν 24.000
κουτιά. Τα υπόλοιπα
λιμάνια της Ινδίας
μπορούν να διαχειριστούν
πλοία μεταφοράς έως
18.000 φορτίων.
Περίπου το 25% των
φορτίων μεταξύ Ινδίας
και Ευρώπης ή Ανατολικής
Ασίας περνά από λιμάνια
στη Σιγκαπούρη, το
Ντουμπάι ή το Κολόμπο
της Σρι Λάνκα, όπου οι
αποστολές μεταφέρονται
από και προς μικρότερα
σκάφη, τα οποία μπορούν
να προσδέσουν στην
Ινδία. Ως αποτέλεσμα, οι
ινδικές μεταφορικές
ξοδεύουν περίπου 200
δολάρια επιπλέον ανά
κοντέινερ 6,7 μέτρων και
τα ταξίδια διαρκούν
τρεις επιπλέον ημέρες,
δήλωσε ο κ. Wagh,
τονίζοντας ότι
επηρεάζεται η
ανταγωνιστικότητα της
Ινδίας ως τοποθεσίας
κατασκευής προϊόντων.
Τους τελευταίους μήνες
επικράτησε χάος σε
ορισμένα ινδικά λιμάνια,
με τα εξερχόμενα φορτία
να αυξάνονται, καθώς οι
μεταφορικές εστίαζαν σε
βασικές διαδρομές μεταξύ
Ανατολικής Ασίας και
Ευρώπης ή Βόρειας
Αμερικής. Για την
κατάσταση αυτή ευθύνεται
κατά κύριο λόγο η
αποφυγή της Διώρυγας του
Σουέζ και των επιθέσεων
από τους Χούθι στην
Υεμένη. Η εναλλακτική
των πλοίων είναι ο γύρος
της Αφρικής, που
σημαίνει ότι οι
εταιρείες χρειάζονται
επιπλέον σκάφη για να
συντηρήσουν τα
εβδομαδιαία τους
προγράμματα.
Ο κ. Wagh είναι
ενοχλημένος για τα
κομμάτια της
δραστηριότητας που δεν
μπορεί να ελέγξει:
δρόμοι με κίνηση και
λακκούβες, που
επιβραδύνουν τη
μετακίνηση των αγαθών
και ένα σιδηροδρομικό
σύστημα, το οποίο
ανέκαθεν έδινε
προτεραιότητα στη
μετακίνηση των επιβατών.
Οι σιδηροδρομικές αρχές
πλησιάζουν στην
ολοκλήρωση μια
σιδηροδρομικής διόδου
αφιερωμένης στη μεταφορά
φορτίων μεταξύ Βομβάης
και Νέου Δελχί. Αυτό θα
επιτρέψει διπλή στοίχιση
φορτίων, καθώς και τον
διπλασιασμό της
ταχύτητας των τρένων. Η
κυβέρνηση επιβλέπει
επίσης την κατασκευή
αυτοκινητοδρόμων. Το
ερώτημα είναι πόσος
καιρός θα χρειαστεί για
να ολοκληρωθούν αυτές οι
προσπάθειες. Οι
απαιτήσεις θα είναι
ακόμη υψηλότερες εάν η
Ινδία αναδειχθεί
εναλλακτική βιομηχανική
δύναμη σε σχέση με την
Κίνα.
«Ο σιδηρόδρομος και ο
αυτοκινητόδρομος πρέπει
να κινηθούν ταχύτερα»,
δήλωσε ο κ. Wagh.
Πηγή: The New York Times |