|
Αν και έχει γίνει πολύς
ντόρος για το ότι η Gen
Z πρέπει να ακονίσει τις κοινωνικές
δεξιότητές της
μετά την πανδημία,
αν τους ρωτήσετε θα
δείτε ότι το πρόβλημα
δεν βρίσκεται ακριβώς
εκεί. Αντίθετα,
επικεντρώνονται
περισσότερο στο να
αποκτήσουν τις ολοένα
και πιο σημαντικές
τεχνικές ικανότητες.
Σχεδόν οι μισοί (48%)
δήλωσαν ότι θέλουν
περισσότερη εκπαίδευση
σε «σκληρές» δεξιότητες
στην εργασία τους, σε
σύγκριση με το 33% που
δήλωσε ότι θέλει
περισσότερη εκπαίδευση
σε κοινωνικές
δεξιότητες, διαπιστώνει
η πρόσφατα δημοσιευμένη
έρευνα της Adobe σε
περισσότερους από 1.000
Gen Zers.
Η πανδημία έχει
δυσχεράνει τις
κοινωνικές δεξιότητες
όλων μας, αλλά αυτό
είναι ιδιαίτερα εμφανές
στο γραφείο, καθώς
επαναδιαπραγματευόμαστε
πώς και πού θα
εργαστούμε. Οι
διευθυντές ανησυχούν
ιδιαίτερα για τα νεότερα
ταλέντα, φοβούμενοι ότι
η φοίτηση στο
πανεπιστήμιο κατά τη
διάρκεια των lockdown και
η αποφοίτηση σε έναν
απομακρυσμένο κόσμο
περιόρισαν την ανάπτυξη
των κοινωνικών
δεξιοτήτων τους σε
πράγματα όπως η επικοινωνία και
η δικτύωση.
Ορισμένες εταιρείες
συμβούλων από τις Big
Four προσφέρουν μαθήματα
για να γεφυρώσουν το
έλλειμμα σε αντικείμενα
όπως «μη λεκτική
επικοινωνία, αφήγηση
ιστοριών και δεξιότητες
παρουσίασης, καθώς και
ηγετικές δεξιότητες
προσαρμοσμένες για
υβριδική εργασία»,
δήλωσε στο Fortune η EY,
μία από τις εταιρείες
συμβούλων.
Αλλά οι δεξιότητες που
οι εργοδότες πιστεύουν
ότι χρειάζονται οι πιο
νέοι υπάλληλοί τους σε
σχέση με αυτές που
πραγματικά χρειάζονται
δεν ευθυγραμμίζονται.
Λίγο περισσότερο από το
ένα τέταρτο (28%) των
Gen Zers δήλωσαν στην
Adobe ότι ο σημερινός
τους ρόλος δεν
ανταποκρίνεται στο
σύνολο των δεξιοτήτων
τους και στις πλήρεις
δυνατότητές τους. Αυτό
δεν αποτελεί έκπληξη, αν
αναλογιστεί κανείς ότι η
γενιά αυτή θεωρεί πως η
κυβέρνηση απέτυχε να την
προετοιμάσει για το
εργατικό δυναμικό.
Περισσότεροι από το ένα
τρίτο αισθάνονται ότι η
εκπαίδευσή τους δεν τους
έδωσε τις ψηφιακές
δεξιότητες που
χρειάζονται για να
ανέβουν την εταιρική
ιεραρχία, σύμφωνα με
διεθνή έρευνα της Dell
Technologies.
Και λίγο περισσότεροι
από τους μισούς (56%)
παραδέχθηκαν ότι έχουν
βασική έως καθόλου
εκπαίδευση σε ψηφιακές
δεξιότητες.
Η γενιά Z μπορεί να
μεγάλωσε με ένα τηλέφωνο
στο χέρι και έναν
υπολογιστή στο σπίτι,
αλλά αυτό δεν σημαίνει
ότι εκπαιδεύτηκαν να
χρησιμοποιούν αυτές τις
συσκευές με τον τρόπο
που περιμένουν τώρα τα
αφεντικά τους. Εν μέρει
αυτό οφείλεται στην υποχρηματοδότηση
των εκπαιδευτικών
συστημάτων.
«Υπάρχει ένα κραυγαλέο
χάσμα στην
προσβασιμότητα και την
εφαρμογή των πόρων
τεχνολογικής εκπαίδευσης
μεταξύ των μαθητών με
χαμηλότερο εισόδημα και
των εύπορων μαθητών –
ένα χάσμα που
διευρύνθηκε από την
πανδημία», έγραψε στο Fortune η Rose
Stuckey Kirk,
στέλεχος εταιρικής
κοινωνικής ευθύνης. «Και
γνωρίζουμε ότι αυτό το
χάσμα είναι κάτι
περισσότερο από ένα
ζήτημα ακαδημαϊκής ή
κοινωνικής δικαιοσύνης».
Εν μέσω της πανδημίας
που διαταράσσει τις
κοινωνικές δεξιότητες
και των ελλείψεων του
εκπαιδευτικού συστήματος
σε «σκληρές» δεξιότητες,
φαίνεται ότι οι
εργοδότες πρέπει να
αυξήσουν συνολικά την
κατάρτιση δεξιοτήτων
-ειδικά από τη στιγμή
που εστιάζουν όλο και
περισσότερο στις
προσλήψεις με βάση τις
δεξιότητες. Πολλοί
άνθρωποι, όπως ο
διευθύνων σύμβουλος
του LinkedIn, Ryan
Roslansky,
έχουν επαινέσει τα οφέλη
της εξέτασης των
ικανοτήτων ενός
υποψηφίου έναντι της
εκπαίδευσής του, καθώς
αυτό θεωρείται ως ένας
πιο δίκαιος τρόπος για
την πρόσληψη ταλαντούχων
εργαζομένων.
Ορισμένοι ειδικοί
επιμένουν ότι το πανεπιστήμιο είναι
το μυστικό της
επιτυχίας. Αλλά η
αλήθεια είναι ότι έχει
γίνει λιγότερο ελκυστικό
(και προσιτό) για
ορισμένους Gen Zers,
εξαιτίας των αυξημένων
διδάκτρων και της
αίσθησης των αποφοίτων
ότι δεν έχουν μάθει τις
δύσκολες δεξιότητες που
αναζητούν τώρα οι
εργοδότες.
Πηγή: Fortune |