Η Volkswagen περιορίζει
τα σχέδια για την
κατασκευή εργοστασίων
μπαταριών στην Ευρώπη
και τη Βόρεια Αμερική εν
μέσω ύφεσης στην αγορά
EV, αναφέρει το
Automotive News Europe.
Ο CTO Schmall της
Volkswagen τόνισε ότι ο
στόχος της εταιρείας να
αποκτήσει εργοστάσια
συνολικής δυναμικής όσον
αφορά την χωρητικότητα
τις 200 γιγαβατώρες έως
το όσον είναι
«ρεαλιστικός, αλλά δεν
έχει καθοριστεί».
Η απόφαση της γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας
έρχεται ως μετά από μια
νέα αξιολόγηση της
ηλεκτροκίνησης λόγω της
πτώσης της ζήτησης των
αμιγώς ηλεκτρικών
αυτοκινήτων.
«Η επέκταση των
εργοστασίων θα εξαρτηθεί
από το πώς θα αναπτυχθεί
η αγορά ηλεκτρικών
αυτοκινήτων», δήλωσε ο
Chief Technology Officer
της Volkswagen Thomas
Schmall σε συνέντευξή
του στη γερμανική
εφημερίδα Frankfurter
Allgemeine
Sonntagszeitung (FAS).
Η VW είχε ανακοινώσει το
2021 ότι έως το 2030 θα
έχει κατασκευάσει έξι
εργοστάσια κυψελών
μπαταριών με συνδυασμένη
ετήσια παραγωγική
ικανότητα 240 GWh. Δύο
εργοστάσια της στην
Ευρώπη βρίσκονται ήδη
υπό κατασκευή, το ένα
βρίσκεται στο Salzgitter
της Γερμανίας και το
άλλο στη Βαλένθια της
Ισπανίας.
Τα εργοστάσια μπαταριών
της VW θα έχουν
μικρότερη χωρητικότητα
λόγω της πτώσης των
πωλήσεων EV.
Η παραγωγή στο
Salzgitter της Γερμανίας
θα ξεκινήσει στο πρώτο
το 2025 και στη Βαλένθια
της Ισπανίας το 2026.
Επιπλέον, οι πρώτες
εργασίες βρίσκονται σε
εξέλιξη σε μια τρίτη
μονάδα στο Οντάριο του
Καναδά. Το αναθεωρημένο
σχέδιο της VW είναι να
κατασκευαστούν μόνο
αυτές οι τρεις
εγκαταστάσεις, από τις
έξι αρχικά που ήταν
προγραμματισμένες. Θα
έχουν συνολική
χωρητικότητα 170 GWh.
Εάν είναι απαραίτητο, τα
εργοστάσια στη Βαλένθια
και στο Οντάριο μπορούν
να επεκταθούν για να
φτάσουν τις συνολικά 200
GWh έως το 2030, αλλά
αυτό φυσικά εξαρτάται
από το πώς θα κυμανθεί η
ζήτηση EV τα επόμενα
χρόνια.
Η VW επί του παρόντος
εξετάζει ποιο τύπο
μπαταριών θα επιλέξει:
φωσφορικό σίδηρο λιθίου
(LFP) ή νικέλιο μαγγάνιο
κοβάλτιο (NMC). Η πρώτη
κατηγορία εξασφαλίζει
φθηνότερες μπαταρίες και
επομένως αν τοποθετηθούν
στα δικά της EV θα είναι
πιο προσιτά. Η VW
σχεδιάζει επίσης να
ξεκινήσει την παραγωγή
μπαταριών στερεάς
κατάστασης αυτή τη
δεκαετία.
Επίσης, η Ford ακυρώνει
τα σχέδια της για την
κατασκευή τριών
ηλεκτρικών SUV, καθώς
αντιμετωπίζει ζημιές 1,9
δισεκατομμυρίων δολαρίων
λόγω της χαμηλής ζήτησης
των EV, αναφέρει το
Reuters.
Η αμερικάνικη εταιρεία
θα επικεντρωθεί στις
υβριδικές εκδόσεις των
SUV, που προσφέρουν
κερδοφορία.
Η απόφαση της εταιρείας
έρχεται την χρονική
περίοδο που η
επιβράδυνση της ζήτησης
για ηλεκτρικά οχήματα
έχει ωθήσει αρκετές
αυτοκινητοβιομηχανίες να
επανεκτιμήσουν και, σε
ορισμένες περιπτώσεις,
να εγκαταλείψουν τα
σχέδια τους για
ηλεκτρικά οχήματα (EV).
Η απόφαση της Ford
ευθυγραμμίζεται με την
αυξανόμενη τάση στην
αγορά, όπου τα υβριδικά
μοντέλα έχουν σημειώσει
άνοδο 35,3% στις
πωλήσεις κατά το πρώτο
εξάμηνο του έτους,
ξεπερνώντας κατά πολύ
την αύξηση μόλις κατά 7%
στις πωλήσεις των EV.
Πηγή: ΕΡΤ |