|
Η ΕΕ
Στις 26 Οκτωβρίου η
γενική διεύθυνση
Ενέργειας της Ε.Ε.
αναμένεται να
ανακοινώσει και να
στείλει στο ευρωπαϊκό
κοινοβούλιο τη λίστα των
έργων κοινού και
αμοιβαίου
ενδιαφέροντος PCI/PMI.
Υποψήφιο προς ένταξη
είναι και το «GREGY» το
οποίο έχει λάβει τη
στήριξη της ελληνικής
κυβέρνησης αλλά και της
Αιγύπτου όπως και άλλων
αρμόδιων της χώρας
φορέων. Το έργο
διεκδικεί τη συμμετοχή
στη λίστα PMI και η
υπαγωγή του θα
σηματοδοτήσει ουσιαστικά
την επίσημη στήριξη της
Ε.Ε. αλλά και την
εκκίνηση χρηματοδοτήσεων
για τη φάση της
διενέργειας των
αναγκαίων μελετών.
Ο προϋπολογισμός του
έργου είναι στα 4 δις.
ευρώ και το καλώδιο που
θα έχει στην Ελλάδα
σημείο κατάληξης την
Αττική αποσκοπεί στη
συνέχεια τη διασύνδεση
του με ευρωπαϊκά δίκτυα
μεταφοράς ώστε η πράσινη
ηλεκτρική ενέργεια να
φτάνει μέχρι και την
κεντρική Ευρώπη.
Μέση Ανατολή
Το project του ομίλου
Κοπελούζου για το οποίο
ενδιαφέρον συμμετοχής
στο φορέα υλοποίησης
έχουν εκδηλώσει ο ΑΔΜΗΕ
και ο διαχειριστής
μεταφοράς της Αιγύπτου
βρίσκεται, όμως, και στη
σκιά της ανάφλεξης στη
Μέση Ανατολή.
Αρμόδιες πηγές με τις
οποίες συνομίλησε ο ΟΤ,
υποστηρίζουν πως
«προσώρας δεν φαίνεται
κάποια επίπτωση στο
επενδυτικό σχέδιο.
Υπάρχει πράγματι μία
αβεβαιότητα, αλλά από
κει και πέρα ο όμιλος
εφόσον πάρει και το ΟΚ
από τα αρμόδια ευρωπαϊκά
όργανα προχωρά κανονικά
στα επόμενα βήματα για
την περαιτέρω ωρίμανση
του έργου της ηλεκτρικής
διασύνδεσης».
Ωστόσο, σύμφωνα με τα
ίδια πρόσωπα «οι
αβεβαιότητες αυτές και
οι προκλήσεις
καταδεικνύουν την
αναγκαιότητα υλοποίησης
του έργου της ηλεκτρικής
διασύνδεσης Ελλάδας –
Αιγύπτου καθώς με τέτοια
επενδυτικά σχέδια
εδραιώνεται η ενεργειακή
ασφάλεια της χώρας και
της Ε.Ε.»
Επόμενα βήματα
Το roadmap των επόμενων
κινήσεων του ομίλου
Κοπελούζου για το έργο
δείχνει στις αρχές του
2024 να ξεκινήσουν οι
μελέτες για την
υλοποίηση του έργου.
Πρώτο βήμα είναι η
αποτύπωση του πυθμένα
της θαλάσσιας διαδρομής
με ειδικό ερευνητικό
σκάφος. Η διάρκεια
αναμένεται να είναι γύρω
στους έξι με οκτώ μήνες.
Το 2025 θα έχει
ολοκληρωθεί αυτή η
διαδικασία και τότε ο
όμιλος θα είναι σε θέση
να λάβει την επενδυτική
απόφαση
Πηγή: Χρήστος Κολώνας –
Οικονομικός Ταχυδρόμος
|