|
Ήδη, ο κλάδος της
κρουαζιέρας στην Ελλάδα
συνεισφέρει περισσότερα
από 1,1 δισ. ευρώ
ετησίως και υποστηρίζει
χιλιάδες θέσεις
εργασίας, όπως σημειώνει
η Μαρία Δεληγιάννη,
Διευθύντρια Ανατολικής
Μεσογείου της Διεθνούς
Ένωσης Εταιρειών
Κρουαζιέρας (CLIA), η
οποία μαζί με τη Γενική
Διευθύντρια της Ένωσης,
Μαρί Καρολίν Λορέντ και
στελέχη από
εταιρείες–μέλη,
συναντήθηκαν με Έλληνες
υπουργούς. Στο επίκεντρο
των συζητήσεων τέθηκε ο
τρόπος με τον οποίο η
Ελλάδα θα μεγιστοποιήσει
τα οφέλη από την
κρουαζιέρα και πώς θα
ξεκλειδώσουν οι
δυνατότητες βιώσιμης
ανάπτυξης της χώρας ως
κόμβου κρουαζιέρας.
Άλλωστε, φέτος το νέο
ρεκόρ που σημείωσαν τα
ελληνικά λιμάνια στις
προσεγγίσεις
κρουαζιερόπλοιων,
ανέδειξε τη δυναμική που
έχει η Ελλάδα να
αποτελέσει κόμβο της
κρουαζιέρας στη
Μεσόγειο. Έπειτα από μια
άνοδο της τάξης του 20%
που σημειώθηκε πέρυσι
έναντι του 2019, το 2023
εκτιμάται ότι θα κλείσει
με περαιτέρω αύξηση της
τάξης του 15%. Ο πόλεμος
Ισραήλ-Χαμάς έστειλε
εκτάκτως και πολλά
επιπλέον δρομολόγια προς
ελληνικά νησιά. Είναι
χαρακτηριστικό ότι στο
λιμάνι της Σούδας έχουν
αφιχθεί τον Νοέμβριο 15
κρουαζιερόπλοια με
συνολικά 16.758
επιβάτες, ενώ αφίξεις
κρουαζιερόπλοιων έχουν
προγραμματιστεί και για
τον Δεκέμβριο.
Τα λιμάνια του Πειραιά,
της Μυκόνου και
της Σαντορίνης συγκεντρώνουν
τη συντριπτική
πλειοψηφία των
προσεγγίσεων,
προσελκύοντας φέτος
περίπου 750
κρουαζιερόπλοια έκαστο.
Περίπου οι μισοί
επιβάτες που έρχονται
στη χώρα μας, περνούν
από τα τρία αυτά
λιμάνια. Ωστόσο μόνο ο
Πειραιάς έχει καταφέρει
να αποτελεί homeport, με
τα κρουαζιερόπλοια που
ξεκινούν από το κεντρικό
ελληνικό λιμάνι να είναι
περίπου τα μισά από όσα
δρομολόγια περνούν από
εκεί.
Η Μύκονος και η
Σαντορίνη όμως
βρίσκονται στα όριά τους
καθώς η έλλειψη ελέγχου
των ροών επιβαρύνει τις
ήδη πεπερασμένες
υποδομές τους.
Ανοδική πορεία σημειώνει
πλέον και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενώ
πολύ καλές επιδόσεις
έχουν και τα λιμάνια
της Κρήτης.
Κρουαζιέρα: Οι πρακτικές
διαχείρισης προορισμών
στο επίκεντρο της CLIA
Η ανάγκη λιμενικών
υποδομών και επενδύσεων
για την ανάπτυξη
δραστηριοτήτων
homeporting και την
ανάδειξη νέων προορισμών
τέθηκε στο επίκεντρο των
συζητήσεων της
αντιπροσωπείας της CLIA
με τον Υπουργό Ναυτιλίας
και Νησιωτικής Πολιτικής
Χρήστο Στυλιανίδη. Η
Ένωση παρουσίασε στον
Υπουργό το πενταετές
Σχέδιο Δράσης του κλάδου
της κρουαζιέρας για την
Ελλάδα.
«Με μεγάλο σεβασμό για
την Ελληνική κοινότητα
που υποστηρίζει τον
τομέα της κρουαζιέρας,
αναγνωρίζουμε ότι αυτή η
ανάπτυξη πρέπει να
πραγματοποιηθεί με
βιώσιμους όρους.
Συνεχίζουμε λοιπόν να
συνεργαζόμαστε με
εθνικούς και τοπικούς
φορείς για τη
βελτιστοποίηση των
δρομολογίων, των
λιμενικών λειτουργιών
και πρακτικών
διαχείρισης προορισμών,
ώστε να παρέχουμε
βιώσιμες, βέλτιστες
εμπειρίες για τις
τοπικές κοινωνίες και
τους επισκέπτες», τόνισε
η κα Δεληγιάννη.
Οι συζητήσεις
επικεντρώθηκαν, ακόμα,
στην ανάγκη λιμενικών
υποδομών που να
ανταποκρίνονται στις
απαιτήσεις της
νομοθεσίας EU Fit For 55
και στην παραγωγή και
προμήθεια βιώσιμων
καυσίμων πλοίων σε
σημαντικά ελληνικά
λιμάνια. Επιπλέον,
συζητήθηκε πώς η
πρόσφατη επαναλειτουργία
των ναυπηγείων στην
Ελλάδα θα μπορούσε να
ανοίξει τον δρόμο για
την ναυπήγηση
κρουαζιερόπλοιων
δημιουργώντας μία νέα
επιχειρηματική ευκαιρία
για τη χώρα. Τέλος, η
CLIA παρουσίασε στον
Υπουργό τις δράσεις της
για ενημέρωση και
ευαισθητοποίηση των νέων
σχετικά με τις ευκαιρίες
σταδιοδρομίας στον τομέα
της κρουαζιέρας, μέσω
εκπαιδευτικών επισκέψεων
Ελλήνων φοιτητών σε
κρουαζιερόπλοια.
Πηγή: The Power Game
|