|
Έτσι λοιπόν σύμφωνα με
τον κ. Κόντε, οι αρχικές
προβλέψεις για το 2023
για σύνολο 4800
προσεγγίσεων και 5,06
εκατομμύρια
επιβατοαφίξεις να
αναθεωρηθούν σε 4940
αφίξεις και 5,24
εκατομμύρια
επιβατοαφίξεις,
πλησιάζοντας ακόμα
περισσότερο
το record year 2019 με
5,55 εκατομμύρια.
Ερωτηματικό
Όμως ερωτηματικό
παραμένει τι θα συμβεί
το 2024 καθώς οι
κρατήσεις για
κρουαζιέρες της επόμενης
χρονιάς
πραγματοποιούνται αυτή
την περίοδο. Όπως
εκτιμάται εάν η
κατάσταση δεν
εξομαλυνθεί σύντομα, το
2024 η κρουαζιέρα σ όλη
την Ανατολική Μεσόγειο
και τη χώρας μας θα
επηρεασθεί αρνητικά
καθώς πολλές εταιρείες
θα επιλέξουν να μην
δρομολογήσουν πλοία στην
περιοχή όπως αναφέρουν
οι ίδιοι παράγοντες.
Ο κ. Γιώργος Κουμπενάς,
πρόεδρος της Ένωσης
Εφοπλιστών
Κρουαζιερόπλοιων και
Φορέων Ναυτιλίας,
μιλώντας
στον ot.gr σημειώνει ότι
για φέτος και μέχρι τη
λήξη της σεζόν, οι
εταιρείες θα ακυρώσουν
τα δρομολόγια προς το
Ισραήλ και θα προσθέσουν
προορισμούς σε ελληνικά
νησιά και την Τουρκία.
Ωστόσο για του χρόνου η
εξέλιξη θα είναι
αρνητική καθώς πολλές
εταιρείες αναμένεται να
αποφασίσουν να
αποδρομολογήσουν τα
πλοία τους από την
Ανατολική Μεσόγειο αφού
δύσκολα κάποιος θα
«αγοράσει» τωρα
κρουαζιέρα με προορισμό
Ισραήλ η ακόμη και
Αίγυπτο.
Οι ακυρώσεις και οι
προορισμοί
Οι ακυρώσεις
προσεγγίσεων ευνοούν τα
πλησιέστερα ελληνικά
νησιά, αλλά και τον
Πειραιά και μερικώς την
Κύπρο, επισημαίνει ο κ.
Κόντες.
Οι προορισμοί, σύμφωνα
με τον κ. Κόντε, που θα
δεχτούν τις επιπλέον
προσεγγίσεις είναι τα
Δωδεκάνησα και τα
υπόλοιπα νησιά του
Αιγαίου, με την Ρόδο να
δέχεται κυρίως τις
περισσότερες αιτήσεις.
Επίσης, η Σαντορίνη, η
Μύκονος και το Ηράκλειο
ως κύριοι προορισμοί,
αλλά και ο Πειραιάς, που
σε μερικές περιπτώσεις
χρησιμοποιείται
ως homeport αντικαθιστώντας
την Haifa. Ήδη, οι
εταιρείες Royal Caribbean, Celebrity, MSC, Oceania, TUI, Celestyal και
άλλες, έχουν ανακοινώσει
την αλλαγή των λιμένων
της Haifa και
του Ashdod με ορισμένα
από τα κρουαζιερόπλοιά
τους, εκτός από τα
ελληνικά νησιά, να
εκμεταλλεύονται
αποστάσεις προς τα
τουρκικά παράλια
προσεγγίζοντας
στο Marmaris, Bodrum,
κλπ.
Αυτό το γεγονός δείχνει
προσωρινά θετικό για την
παρούσα περίοδο και
ικανοποιεί τους
ελληνικούς προορισμούς.
Πλην όμως, όλα θα
εξαρτηθούν από την
διάρκεια και την έκταση
των ταραχών στην
εμπόλεμη περιοχή μια που
οι περισσότερες
εταιρείες επανεκτιμούν
και επαναπρογραμματίζουν
τις μελλοντικές περιοχές
στις οποίες θα
εκτελεσθούν κρουαζιέρες
και ίσως έτσι να
αναθεωρήσουν ριζικά τα
λιμάνια της Ανατολικής
Μεσογείου μέσα στα οποία
θα συμπεριληφθούν και
κάποια ελληνικά για το
έτος 2024, με τα
αντίστοιχα αρνητικά
αποτελέσματα όπως έχει
συμβεί και παλιότερα με
την ίδια περιοχή,
προσθέτει ο ίδιος.
Πηγή: Οικονομικός
Ταχυδρόμος |