Όπως
γράφει η Καθημερινή, η
Med Frigo, με
διευθύνοντα σύμβουλο τον
Σωτήρη Μπρακατσέλο,
ιδρύθηκε το 1991 και
προσφέρει υπηρεσίες
logistics και μεταφορών
ελεγχόμενης
θερμοκρασίας. Κατά τη
χρήση του 2021 εμφάνισε
κύκλο εργασιών 40,6
εκατ. ευρώ και κέρδη προ
φόρων 6,4 εκατ. ευρώ,
διαθέτοντας κέντρα
logistics σε Ασπρόπυργο,
Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα
και στην Πάτρα όπου
βρίσκεται η έδρα της
εταιρείας. Η θυγατρική
της, Cargo Med,
κατέγραψε πέρυσι τζίρο
18,3 εκατ. ευρώ και
κέρδη προ φόρων 952.000
ευρώ.
Η εν λόγω συναλλαγή,
εφόσον πραγματοποιηθεί,
θα συνιστά τη δεύτερη
επένδυση στον κλάδο των
logistics για την EOS
Capital που ιδρύθηκε το
2017. Το fund, που
διαθέτει υπό διαχείριση
περιουσιακά στοιχεία
ύψους 150 εκατ. ευρώ,
απέκτησε τον Ιούνιο του
2022 το 49% της διεθνούς
εταιρείας μεταφορών με
έδρα τη Ζυρίχη, Seagull.
Ακόμη μία συναλλαγή, που
εκτιμάται ότι θα
ολοκληρωθεί το προσεχές
διάστημα, αφορά την
απόκτηση του 80% της «Ορφεύς
Βεϊνόγλου» από
το αμερικανικό fund HIG
Capital Advisors.
Το υπόλοιπο 20% θα
παραμείνει στην
οικογένεια Βεϊνόγλου, με
τον Δημήτρη Σ. Κατσαδάκη
(ανιψιό του σημερινού
προέδρου και δισέγγονο
του ιδρυτή) να
καταλαμβάνει σήμερα τη
θέση του αντιπροέδρου
της εταιρείας. Αξίζει να
σημειωθεί ότι το deal
μεταξύ της «Ορφεύς
Βεϊνόγλου» και της HIG
Capital εμφανίζεται
κυοφορούμενο από τον
χειμώνα του 2021, με
τους επικεφαλής της
μεταφορικής εταιρείας να
τηρούν, διαχρονικά,
σιγήν ιχθύος για τις
εκατέρωθεν συζητήσεις. Η
HIG Capital, που
εξαγόρασε τη Makios
Logistics το 2021,
ελέγχει και το 70% της
«Ολυμπιάς – Κανδύλης»,
επιδιώκοντας να αυξήσει
σε περίπου 18% το
μερίδιό της στην
ελληνική αγορά
αποθηκευτικών χώρων.
Η HIG δρομολογεί και την
ανάπτυξη κέντρου
αποθήκευσης και διανομής
στον Ασπρόπυργο, στο
ακίνητο της «Ελληνικής
Χαλυβουργίας» που
αποτελεί επένδυση 244
εκατ. ευρώ. Το έργο
προβλέπει την κατασκευή
και λειτουργία ενιαίας
πρότυπης υπερσύγχρονης
μονάδας εφοδιαστικής
αλυσίδας (logistics) και
συνδυασμένων μεταφορών,
χερσαίων – θαλάσσιων –
σιδηροδρομικών
(tri-modal). Θα
αναπτυχθεί σε έκταση
επιφάνειας 291
στρεμμάτων που βρίσκεται
στη ΒΙΠΕ Διυλιστηρίων,
στο 17ο χλμ. της Ε.Ο.
Αθηνών – Κορίνθου και
διαχωρίζεται από την
Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου
σε δύο τμήματα που θα
συνδέονται μεταξύ τους
με γέφυρα. Το πρώτο
τμήμα 238 στρεμμάτων θα
διαθέτει λιμένα, χώρο
διακίνησης
εμπορευματοκιβωτίων,
σταθμό διακίνησης
φορτηγών, έναν από τους
συνολικά τέσσερις
αποθηκευτικούς χώρους
και σταθμό διακίνησης
Ι.Χ. Το δεύτερο τμήμα 53
στρ. θα φιλοξενεί κτίριο
πολλαπλών χρήσεων, τρεις
αποθήκες και χώρο
διακίνησης
εμπορευματοκιβωτίων.
Η συγκέντρωση που
καταγράφεται στον κλάδο
των logistics και τα
σχεδιαζόμενα έργα
ανάπτυξης, όπως το
logistics center στο
Θριάσιο Πεδίο στον
Ασπρόπυργο από το σχήμα
Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ,
αναμένεται ότι θα
αυξήσουν την προσφορά
αποθηκευτικών χώρων
υψηλών προδιαγραφών, για
τους οποίους η ζήτηση
είναι ιδιαίτερα ισχυρή. |