|
Ο αριθμός των
παραγγελιών νεότευκτων
πλοίων μεταφοράς LNG
έχει υπερδιπλασιαστεί
μέχρι τέλη Μαΐου φέτος
όταν σε σχέση με την
ίδια περίοδο πέρυσι,
είχαν τοποθετηθεί 34
παραγγελίες. Το πρώτο
πεντάμηνο του 2024 έχουν
τοποθετηθεί παραγγελίες
για 78 LNG carriers,
σημειώνοντας αύξηση κατά
129% περίπου. Παράλληλα
οι αξίες των νεότευκτων
πλοίων ειδικά στην
κατηγορία των
μεγαλύτερης μεταφορικής
ικανότητας των 174.000
κυβικών μέτρων
βρίσκονται σήμερα σε
ιστορικά υψηλά επίπεδα,
στα 269 εκατ. δολ.,
αυξημένες κατά περίπου
6,1% σε σύγκριση με ένα
περίπου χρόνο πριν,
σύμφωνα με όσα αναφέρει
η Rebecca Galanopoulos
Jones, Senior Content
Analyst, Veson Nautical.
Οι αξίες των πλοίων LNG
έχουν αυξηθεί σε όλους
τους επιμέρους τομείς
και τις ηλικιακές
κατηγορίες από την αρχή
του έτους, με τα πλοία
ηλικίας 20 ετών και
μεταφορικής ικανότητας
140.000 κυβικών μέτρων
να έχουν αυξηθεί κατά
περίπου 10 εκατ. δολ.
από 62,85 εκατ. δολ. σε
72,40 εκατ. δολ. που
ισοδυναμεί με αύξηση
περίπου 15% από την 1η
Ιανουαρίου 2024.
To βιβλίο παραγγελιών
Επί του παρόντος, το
βιβλίο παραγγελιών για
τον τομέα των μεγάλων
LNG carriers ειδικά,
ανέρχεται σε ποσοστό 64%
περίπου σε σύγκριση με
τον ενεργό στόλο. Η
πλειονότητα των
παραγγελιών που έχουν
γίνει μέχρι στιγμής
φέτος αφορά τον τομέα
μεγάλης μεταφορικής
ικανότητας, που
αντιπροσωπεύει το 74%
του συνόλου και
ακολουθεί η κατηγορία
QMAX (μεγάλα πλοία που
έχει επιλέξει το Κατάρ)
με 23%. Ιστορικά, οι
μόνες άλλες παραγγελίες
που έγιναν για τον τομέα
QMAX ήταν τη δεκαετία
του 2000, γεγονός που
υποδηλώνει ότι οι
πρόσφατες παραγγελίες θα
μπορούσαν να αποτελούν
μέρος ενός προγράμματος
ανανέωσης του στόλου,
από το Κατάρ το οποίο
κατέχει την πρώτη θέση
στις παραγγελίες για το
2024 με μερίδιο περίπου
44%, με τα Ηνωμένα
Αραβικά Εμιράτα να
ακολουθούν με 13% και
στην τρίτη θέση
βρίσκεται η Κίνα με
περίπου 9%.
Η πορεία των ναύλων
Οσον αφορά την πορεία
των ναύλων και των
κερδών για τα LNG
carriers η αναλύτρια της
Veson σημειώνει ότι επί
του παρόντος είναι
σταθερά αλλά σε χαμηλά
επίπεδα, κάτι που είναι
σύνηθες για αυτή την
εποχή του έτους. Αν και
οι τιμές spot του LNG
είναι αυξημένες κατά
περίπου 12% σε σχέση με
τον προηγούμενο μήνα,
όμως σε ετήσια βάση
είναι ελαφρώς μειωμένα
κατά περίπου 1%. Ωστόσο,
το κλίμα για τον τομέα
παραμένει θετικό,
εκτίμηση που απορρέει
από τις γεωπολιτικές
αβεβαιότητες και την
αυξημένη ποσότητα
υγροποιημένου φυσικού
αερίου που παραδίδεται
στα λιμάνια της ΕΕ για
να αντικαταστήσει το
ρωσικό φυσικό αέριο που
παλαιότερα μεταφερόταν
με αγωγούς, σε συνδυασμό
με την αυξημένη ζήτηση
για νεότερα, πιο
οικολογικά πλοία.
Premium έκδοση Τα ΝΕΑ |