|
Το παγκόσμιο εμπόριο
εμπορευματοκιβωτίων
πιθανότατα θα
συρρικνωθεί έως και 4%
φέτος, έναντι
προηγούμενης πρόβλεψης
ότι ενδέχεται να κινηθεί
στο εύρος: από αύξηση
κατά 0,5% έως μείωση
κατά 2,5%.
Η Maersk, η πορεία της
οποίας συχνά θεωρείται
ως ενδεικτική για το
παγκόσμιο εμπόριο, μαζί
με την υπόλοιπη
ναυτιλιακή βιομηχανία,
αντιμετωπίζει απότομη
αναπροσαρμογή μετά την
πανδημία που έφερε
κέρδη-ρεκόρ το 2021 και
το 2022 χάρη στην αύξηση
της ζήτησης για
καταναλωτικά αγαθά σε
συνδυασμό με την
περιορισμένη προσφορά
πλοίων. Πλέον, η
παγκόσμια οικονομική
ανάπτυξη χάνει ρυθμό.
«Η διόρθωση των
αποθεμάτων που
παρατηρήθηκε από το
τέταρτο τρίμηνο του 2022
φαίνεται να παρατείνεται
και πλέον αναμένεται να
διαρκέσει μέχρι το τέλος
του έτους», δήλωσε η
Maersk. «Συνολικά, το
περιβάλλον για το
εμπόριο
εμπορευματοκιβωτίων και
τις υπηρεσίες logistics
εξακολουθεί να ενέχει
προκλήσεις. Επί του
παρόντος, δεν υπάρχει
ένδειξη σημαντικής
ανάκαμψης σε όγκους κατά
το δεύτερο εξάμηνο του
έτους».
Παρόλα αυτά, η εταιρεία
αν και κατέγραψε μεγάλη
μείωση, ανακοίνωσε κέρδη
για το δεύτερο τρίμηνο
τα οποία ήταν πάνω από
τις εκτιμήσεις. Η μείωση
των κερδών οφείλεται
στην πτώση των τιμών των
εμπορευματοκιβωτίων.
Παράλληλα, αύξησε την
καθοδήγηση των κερδών
της για το έτος, αν και
προειδοποίησε ότι το
υπόλοιπο του 2023 θα
είναι πιο δύσκολο.
Πιο αναλυτικά, τα έσοδα
μειώθηκαν κατά 40% στα
13 δισ. δολάρια το
δεύτερο τρίμηνο, ενώ τα
κέρδη προ φόρων, τόκων
και αποσβέσεων μειώθηκαν
κατά 72% στα 2,9 δισ.
δολάρια, πάνω από τις
προβλέψεις των αναλυτών
για 2,4 δισ. δολάρια.
Το ίδιο τρίμηνο το 2022
είχε σημειώσει
κέρδη-ρεκόρ ύψους 10,3
δισ. δολαρίων. Η Maersk
αύξησε επίσης την
πρόβλεψή της για τα
ebitda από 8-11 δισ.
δολάρια σε 9,5-11 δισ.
δολάρια. |