Γιος ενός ξυλουργού που
ζούσε στη Στουτγάρδη, ο
Maybach έμεινε ορφανός
σε ηλικία 10 ετών. Φίλοι
της οικογένειας έκαναν
διάφορες προσπάθειες για
να βρουν ένα σπίτι για
εκείνον και τα αδέρφια
του, συμπεριλαμβανομένου
και του να βάλουν
αγγελία στην τοπική
εφημερίδα.
Ο Wilhelm Maybach το
1929. (φωτ.: Mercedes
Benz)
Τελικά, ο Maybach
φιλοξενήθηκε στο
Bruderhaus του θεολόγου
Gustav Werner, όπου και
εκπαιδεύτηκε ως
ζαχαροπλάστης.
Όμως, το τεχνικό ταλέντο
του δεν πέρασε
απαρατήρητο από τον
Werner. Έτσι, ο Maybach
ξεκίνησε μαθήματα
σχεδίου, φυσικής,
μαθηματικών, αγγλικών
και γαλλικών και μπήκε
ως μαθητευόμενος στο
εργοστάσιο του
Bruderhaus, όπου και
γνώρισε τον Gottlieb
Daimler.
Αυτή η παιδική φιλία θα
εξελισσόταν σε μία
συνεργασία 30 ετών, με
τους δύο τους να έχουν
τεράστια συμβολή στην
μοντέρνα
αυτοκινητοβιομηχανία.
Από το 1883, ο Maybach
μαζί με τον Daimler
ανέπτυξαν αποδοτικούς
κινητήρες εσωτερικής
καύσης, οι οποίοι ήταν
και το πρώτο τους
σημαντικό προϊόν. Το
1890 ίδρυσαν την
Daimler-Motoren-Gesellschaft
για να κατασκευάσουν
αυτοκίνητα, με τον
Maybach να είναι ο
τεχνικός διευθυντής της
εταιρείας. Το σχέδιό του
για ένα καρμπιρατέρ
χρησιμοποιούνταν ευρέως
μετά το 1893, με τον
ίδιο να δίνει δικαστική
μάχη για να προστατεύσει
τις πατέντες του.
Το 1899, λίγο πριν από
τον θάνατο του Daimler,
ο Maybach γνωρίστηκε με
τον πρωτοπόρο των αγώνων
αυτοκινήτου Emil
Jellinek. Ένας θρύλος θα
γεννηθεί έναν χρόνο
αργότερα, όταν ο
Jellinek επέλεξε τον
Maybach για να
κατασκευάσει 36 ειδικά
σχεδιασμένα αγωνιστικά
αυτοκίνητα. Είχε ζητήσει
να είναι μακριά, χαμηλά,
με μηχανές 35 ίππων και
με το όνομα της κόρης
του: Mercedes.
To Mercedes 35 PS. (φωτ.:
Mercedes Benz)
Αυτό θεωρείται και το
πρώτο μοντέρνο
αυτοκίνητο.
Το 1909 ο Maybach ιδρύει
μαζί με τον γιο του,
Κarl, την εταιρεία
Luftfahrzeug-Motorenbau,
για να φτιάξει κινητήρες
αεροπλάνων (μεταξύ αυτών
και των αερόπλοιων
Zeppelin), ενώ μετά τον
πόλεμο, από το 1922,
κατασκευάζονται και τα
πρώτα αυτοκίνητα που
φέρουν το όνομα Maybach,
σχεδιασμένα από τον γιο
του, που πλέον
ανταγωνίζονται εκείνα
της Daimler-Benz.
Η Daimler-Benz απέκτησε
την Maybach Motorenbau
και το ομώνυμο brand το
1960.
Η τραγική ιστορία της
Mercedes
Όσο για το κορίτσι, το
όνομα του οποίου
παραμένει διάσημο σε όλο
τον κόσμο μέχρι και
σήμερα, δεν είχε καλό
τέλος.
Μετά τον Α΄ Παγκόσμιο
Πόλεμο, ο Emil Jellinek,
που ήταν πλέον
διπλωμάτης, κατηγορήθηκε
για κατασκοπεία και
αναγκάστηκε να
εγκαταλείψει τη Νίκαια,
όπου ζούσε. Η γαλλική
κυβέρνηση κατάσχεσε τη
βίλα του, τα σκάφη και
τα αυτοκίνητά του, με
αποτέλεσμα εκείνος να
πεθάνει εξόριστος στην
Ελβετία τον Ιανουάριο
του 1918. Η Mercedes
αναγκάστηκε να
ζητιανεύει από τους
γείτονες για να ζήσει.
Η Mercedes
Jellinek. (φωτ.:
Mercedes Benz)
Η ενήλικη ζωή της
στιγματίστηκε από τις
ασθένειες και την
τραγωδία. Έκανε δύο
γάμους, και οι δύο με
βαρόνους, οι οποίοι
ωστόσο απέτυχαν. Πέθανε
σε ένα μικρό διαμέρισμα
στη Βιέννη, τον
Φεβρουάριο του 1929,
πριν καν κλείσει τα 39
της χρόνια.
Δεν έκανε παιδιά, αλλά
άφησε πίσω της την θετή
αδερφή της, Maia, η
οποία είχε γεννηθεί το
1906. Και η Maia είχε
δώσει το όνομά της σε
ένα αυτοκίνητο. Ήταν ένα
ηλεκτρικό μοντέλο το
οποίο σχεδίασε ο
Ferdinand Porsche, που
έκανε το ντεμπούτο του
στη Βιέννη το 1907. Σε
αντίθεση με εκείνο που
πήρε το όνομα της
αδερφής της, το
αυτοκίνητο της Maia δεν
είχε ιδιαίτερη επιτυχία.
Πηγή: Money Review |