| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη, 00:01 - 26/10/2023

 

 

Νέο πλαίσιο κανόνων για την ανάπτυξη των συστημάτων ευφυών μεταφορών (ITS) ενέκρινε χθες το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, αναθεωρώντας, πρακτικά, σχετική Οδηγία του 2010. Στόχος της αναθεωρημένης Οδηγίας, που ενέκρινε το Συμβούλιο, είναι να ενσωματωθούν στους υφιστάμενους κανόνες οι τεχνολογικές εξελίξεις, όπως η συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα, οι εφαρμογές κινητικότητας on demand και οι πολυτροπικές μεταφορές.

 

 

Η πρόταση αποσκοπεί επίσης στην επιτάχυνση της διαθεσιμότητας και την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των ψηφιακών δεδομένων που τροφοδοτούν υπηρεσίες, όπως οι πολυτροπικοί προγραμμματιστές ταξιδιών και οι υπηρεσίες πλοήγησης. Αυτό θα επιτρέψει στα οχήματα και τις οδικές υποδομές να επικοινωνούν μεταξύ τους, για παράδειγμα να προειδοποιούν για απρόβλεπτα συμβάντα, όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Ως εκ τούτου, το αναθεωρημένο νομοθέτημα αποτελεί σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία του κοινού ευρωπαϊκού χώρου δεδομένων κινητικότητας. 

Η νέα οδηγία θέτει επίσης στόχους για την ψηφιοποίηση κρίσιμων πληροφοριών, όπως αυτές που αφορούν τα όρια ταχύτητας, τα οδικά έργα και τους πολυτροπικούς κόμβους πρόσβασης, καθώς και για την παροχή βασικών υπηρεσιών, όπως οι πληροφορίες για την οδική ασφάλεια. Οι χρήστες των μεταφορών θα επωφεληθούν από την ευρύτερη κάλυψη πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο και από ακριβέστερα ευφυή συστήματα ελέγχου ταχύτητας.

Πεδίο εφαρμογής 

Ως συστήματα ευφυών μεταφορών ορίζονται αυτά που συνδυάζουν τις τηλεπικοινωνίες και τις τεχνολογίες πληροφοριών με την τεχνική των μεταφορών για τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό, τη λειτουργία, τη συντήρηση και τη διαχείριση συστημάτων μεταφορών.

Με το αναθεωρημένο νομοθέτημα επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής της προηγούμενης Οδηγίας, ώστε να καλύπτει αναδυόμενες υπηρεσίες, όπως οι πολυτροπικές υπηρεσίες πληροφόρησης, κρατήσεων και έκδοσης εισιτηρίων (για παράδειγμα, εφαρμογές αναζήτησης και κράτησης ταξιδιών που συνδυάζουν δημόσια μέσα μεταφοράς, κοινές υπηρεσίες αυτοκινήτου ή ποδηλάτων), την επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και υποδομών και την αυτοματοποιημένη κινητικότητα.

«Τα συστήματα ευφυών μεταφορών μπορούν να μας εξοικονομήσουν χρόνο, να μειώσουν τις εκπομπές και τη συμφόρηση και να απλοποιήσουν τον προγραμματισμό των ταξιδιών. Η σημερινή έκδοση της νέας οδηγίας αποτελεί ορόσημο στην πορεία μας προς μια εξυπνότερη, ασφαλέστερη και αποδοτικότερη κινητικότητα σε ολόκληρη την Ευρώπη» σχολίασε η κυρία Raquel Sánchez Jiménez, ασκούσα χρέη Υπουργού Μεταφορών, Κινητικότητας και Αστικού Θεματολογίου της Ισπανίας.

Σε συνέχεια της χθεσινής επίσημης έκδοσης από το Συμβούλιο, η νέα Οδηγία θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ τις επόμενες εβδομάδες και θα τεθεί σε ισχύ την εικοστή ημέρα μετά τη δημοσίευσή της. Τα κράτη μέλη έχουν στη διάθεσή τους 24 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της νέας οδηγίας για να συμμορφωθούν με τις διατάξεις της. 

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αναθεώρηση αποτελεί μέρος δέσμης νομοθετικών πρωτοβουλιών, που αποσκοπούν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της απανθρακοποίησης, της ψηφιοποίησης και της μεγαλύτερης ανθεκτικότητας των υποδομών μεταφορών.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum