Και τα παραπάνω τονίζει
με κάθε ευκαιρία ο
αναπληρωτής CEO, κι εκ
των έμπιστων στελεχών
της οικογένειας
Βαρδινογιάννη, κ. Πέτρος
Τζαννετάκης.
Η κρίση στην Ερυθρά
Θάλασσα
Η ναυαρχίδα του ομίλου
παρά την εντυπωσιακή
στροφή στην πράσινη
ενέργεια παραμένει το
διυλιστήριο της Κορίνθου
και όλη η στρατηγική των
μετόχων και της
διοίκησης ξεδιπλώνεται
με αφετηρία αυτό.
Τα χρόνια της
αβεβαιότητας που
διανύουμε από την κρίση
της πανδημίας αλλά και
το μεγάλο σοκ της
15ετούς οικονομικής
κρίσης στην Ελλάδα ήρθαν
να επιβεβαιώσουν τη
συντηρητική στρατηγική
που ακολουθεί η Motor
Oil αλλά ταυτόχρονα και
να της δώσουν ακόμη
πολυτιμότερη εμπειρία
για τη θωράκιση των
δραστηριοτήτων της.
Ο κ. Τζαννετάκης
ρωτήθηκε στη χθεσινή
τηλεδιάσκεψη από τους
αναλυτές για το αν ο
όμιλος μετρά επιπτώσεις
από την κρίση στην
Ερυθρά Θάλασσα. Με
δεδομένες τις προμήθειες
σε αργό που κάνει για το
διυλιστήριο. Ο
αναπληρωτής CEO με το
γνωστό ψύχραιμο ύφος του
απάντησε λέγοντας ότι η
κρίση στην Ερυθρά
Θάλασσα δεν έχει
επηρεάσει τον όμιλο ούτε
ως προς τη διαθεσιμότητα
αργού, ούτε ως προς το
κόστος προμήθειας.
Η Motor Oil, όπως
προαναφέρθηκε έμαθε από
τις κρίσεις και κινείται
πάντα προληπτικά και
προνοητικά. Σύμφωνα
λοιπόν με τον κ.
Τζαννετάκη, προφανώς και
η Motor Oil δεν είχε
προβλέψει την κρίση στην
Ερυθρά Θάλασσα αλλά το
2023 είχε σχεδιάσει και
προχώρησε σε
περισσότερες προμήθειες
από διεθνείς traders,
έναντι των προηγούμενων
ετών.
Με τον τρόπο αυτό το
διυλιστήριο της Κορίνθου
σχεδόν υποκατέστησε το
30% των προμηθειών που
έκανε από το κρατικό
διυλιστήριο του Ιράκ
(SOMO).
Οι επενδύσεις
Η Motor Oil μπήκε στο
2024 με ένα υψηλό CAPEX
ύψους 340 εκατ. ευρώ
έναντι 318 εκατ. ευρώ το
2023..
Όσον αφορά τις
κεφαλαιουχικές δαπάνες
της μητρικής εταιρείας
αυτές είναι της τάξης
των 210 εκατ. ευρώ.
Τα υπόλοιπα κεφάλαια,
ύψους 130 εκατ., θα
μοιραστούν εξ ημισείας
στη λιανική καυσίμων και
τις ΑΠΕ.
Πάνω από 60 εκατ. ευρώ
θα κατευθυνθούν σε
περιβαλλοντικά έργα και
έργα συντήρησης του
διυλιστηρίου, 50 εκατ.
ευρώ προορίζονται για τη
νέα μονάδα
πολυπροπυλενίου, 40
εκατ. ευρώ θα διατεθούν
για το υδρογόνο (project
BlueMed), 35 εκατ. σε
έργα αναβάθμισης του
διυλιστηρίου και 15
εκατ. ευρώ θα
τοποθετηθούν στη μονάδα
ηλεκτροπαραγωγής 870 MW
που κατασκευάζει από
κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η αγορά καυσίμων
Σχετικά με την αγορά
πετρελαιοειδών και
καυσίμων, ο κ.
Τζανεττάκης τόνισε πως η
χρονιά ξεκίνησε με
ικανοποιητικά περιθώρια
διύλισης, ενώ οι
πωλήσεις κινούνται σε
χαμηλότερα επίπεδο το
πρώτο τρίμηνο του 2024
λόγω της μικρής
υποχώρησης των εξαγωγών
και των ήπιων καιρικών
συνθηκών.
Στην εγχώρια αγορά
καυσίμων, ο αναπληρωτής
CEO βλέπει άνοδο της
ζήτησης λόγω του Πάσχα
αλλά και της τουριστικής
περιόδου. |