|
Tόνισε ότι η Πολιτεία
υποστήριξε τη διευθέτηση
των εκκρεμοτήτων που
είχαν προκύψει σχετικά
με το θεσμικό πλαίσιο
λειτουργίας της
ελληνικής ναυτιλίας με
την Γενική Διεύθυνση
Ανταγωνισμού της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
ενώ πρόσθεσε ότι η όλη
διαδικασία ολοκληρώθηκε
με την επικαιροποίηση
του Νέου Συνυποσχετικού,
μέσω της υιοθέτησης
Πρόσθετης Πράξης, που
υπέγραψε με τον
πρωθυπουργό και τον
υπουργό Οικονομικών.
Και, μάλιστα, με
εξουσιοδότηση που μου
παρείχε η συντριπτική
πλειοψηφία του 93% της
χωρητικότητας των
διαχειριζόμενων από την
Ελλάδα πλοίων. Η
πρόεδρος της ΕΕΕ είπε
ότι πέρασε ένας χρόνος
από την ανάληψη της
προεδρίας της και
ευχαρίστησε θερμά τα
μέλη της Ένωσης των
Ελλήνων Εφοπλιστών για
την εμπιστοσύνη και την
υποστήριξή τους όλο αυτό
το διάστημα.
Αναφερόμενη στα
περιβαλλοντικά θέματα
που συνεχίζουν να
κυριαρχούν σε επίπεδο
Διεθνούς Ναυτιλιακού
Ορανισμού (ΙΜΟ_ και
ευρωπαϊκών θεσμών, είπε
ότι η ΕΕΕ παρακολουθεί
τις διεθνείς
διαβουλεύσεις για τη
μείωση των εκπομπών
αερίων του θερμοκηπίου,
ενώ εργάζεται για την
επίτευξη συμφωνίας, για
την αναθεώρηση της
Στρατηγικής του ΙΜΟ και
για την επιλογή
ρεαλιστικών
μεσοπρόθεσμων μέτρων.
Παράλληλα, είπε ότι η
Ένωση των Εφοπλιστών
υποστηρίζει την πρόταση
του Διεθνούς Ναυτικού
Επιμελητηρίου
(International Chamber
of Shipping-ICS) για την
υιοθέτηση στον IMO ενός
παγκοσμίου οικονομικού
μέτρου που θα βασίζεται
σε ένα σύστημα
συνεισφοράς (levy) ανά
τόνο εκπομπών διοξειδίου
του άνθρακα.
«Είναι θετικό το γεγονός
ότι στην τελευταία
σύνοδο της αρμόδιας
Επιτροπής του ΙΜΟ
καταγράφηκε σαφής
προτίμηση προς αυτή την
κατεύθυνση» σημείωσε.
Αναφερόμενη στο θέμα της
εφαρμογής, από την 1η
Ιανουαρίου, του
λειτουργικού δείκτη
Έντασης Άνθρακα (Carbon
Intensity Indicator -
τον γνωστό CII) για τη
μείωση εκπομπών αερίων
ρύπων στα πλοία της
ποντοπόρου ναυτιλίας,
επεσήμανε ότι απαιτείται
αναθεώρηση καθώς, όπως
τόνισε η «συμμόρφωση με
το δείκτη θα παρουσιάσει
αδυναμίες».
Τόνισε ότι η Ένωση
προχώρησε ήδη στη
σύσταση ειδικής Ομάδας
Εργασίας στο Διοικητικό
Συμβούλιο, με στόχο να
καταδειχθούν οι
αδυναμίες του μέτρου, το
οποίο τελικά αδικεί όλα
τα πλοία. Συγκεντρώνουμε
και θα αξιολογήσουμε τα
δεδομένα, έτσι ώστε να
διαμορφώσουμε και να
προωθήσουμε προτάσεις
που να μπορούν να
βελτιώσουν τον κανονισμό
και να μετριάσουν τις
επιπτώσεις του, ανέφερε.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο
τόνισε ότι, το
μεγαλύτερο μέρος της
δραστηριότητάς της ΕΕΕ
αφιερώθηκε στις
διαπραγματεύσεις για την
ένταξη της ναυτιλίας στο
EU ETS.
Η κ. Τραυλού δήλωσε ότι
μετά από τις επιστάμενες
ενέργειες μας, σε
συντονισμό και με την
Ένωση Ευρωπαίων
Πλοιοκτητών (European
Community Shipowners'
Associations -ECSA),
υιοθετήθηκαν σημαντικές
θέσεις στην τελική
συμφωνία με τη
μεγαλύτερη επιτυχία ότι
αναγνωρίστηκε ο
καταλυτικός ρόλος του
commercial operator του
πλοίου όπως και η ευθύνη
αυτού για τη συμμόρφωση
με το EU ETS, σύμφωνα με
την αρχή «ο ρυπαίνων
πληρώνει». |