|
Ηδη ο ναυτιλιακός
κολοσσός AP Moller –
Maersk εξασφάλισε
καύσιμα για το παρθενικό
ταξίδι του πρώτου πλοίου
μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων με
δυνατότητα μεθανόλης
παγκοσμίως. Ειδικότερα,
η Maersk υπέγραψε
συμφωνία με τον ολλανδό
παραγωγό OCI Global για
την παράδοση πράσινης
μεθανόλης.
Οπως επισημαίνεται
σχετικά, το ταξίδι
21.500 χλμ. από το
Ουλσάν της Νότιας Κορέας
στην Κοπεγχάγη της
Δανίας θα προσφέρει μια
«άνευ προηγουμένου
εμπειρία» στους
ναυτικούς της εταιρείας
που χειρίζονται τους
νέους κινητήρες και
χρησιμοποιούν μεθανόλη
ως καύσιμο, καθώς η
εταιρεία προετοιμάζεται
για την παράδοση ενός
στόλου νέων, μεγάλων
ποντοπόρων πλοίων με
δυνατότητα χρήσης
μεθανόλης από το 2024.
Σε δηλώσεις του, ο
Morten Bo Christiansen,
επικεφαλής Ενεργειακής
Μετάβασης AP Moller –
Maersk, είπε: «Η αγορά
πράσινης μεθανόλης είναι
ακόμα στα σπάργανα και
ειλικρινά δεν περιμέναμε
να εξασφαλίσουμε το
παρθενικό ταξίδι με
πράσινη μεθανόλη για
αυτό το πλοίο. Ετσι,
είμαστε πολύ περήφανοι
που πετύχαμε αυτό το
σημαντικό ορόσημο.
Αναμένουμε ένα ποικίλο
πράσινο μείγμα καυσίμων
για το μέλλον, με τη
βιομεθανόλη από απόβλητα
βιομάζας να είναι
διαθέσιμη τώρα».
Αξίζει να σημειωθεί πως
η Maersk έχει
παραγγείλει δεκαεννιά
πλοία που έχουν τη
δυνατότητα να καίνε
μεθανόλη και στόχος
είναι το 25% του
θαλάσσιου φορτίου της
εταιρείας να γίνεται με
πράσινα καύσιμα έως το
2030. Επίσης, δώδεκα
πλοία χωρητικότητας
16.000 TEU και έξι
χωρητικότητας 17.000 TEU
πρόκειται να
κατασκευαστούν από τη
Hyundai Heavy Industries
και να παραδοθούν από το
2024 και μετά.
Δεκάδες παραγγελίες
Στο μεταξύ, και άλλες
εταιρείες που
διαχειρίζονται
containerships
στρέφονται στα
εναλλακτικά καύσιμα, και
δη στη μεθανόλη. Η CMA
έχει παραγγείλει
τουλάχιστον δεκαοκτώ
πλοία με καύσιμα
μεθανόλης. Τα συμβόλαια
για έξι πλοία
χωρητικότητας 15.000 TEU
από την China State
Shipbuilding Corporation
(CSSC) υπεγράφησαν τον
περασμένο Ιούνιο, με
προγραμματισμένη
παράδοση για το 2025,
ενώ τον περασμένο
Απρίλιο έκλεισε η
συμφωνία για άλλα δώδεκα
πλοία του ίδιου τύπου,
ως μέρος μιας συμφωνίας
– ρεκόρ ύψους 3
δισεκατομμυρίων
δολαρίων.
Από την πλευρά της η
COSCO Shipping Holdings
παρήγγειλε δώδεκα πλοία
χωρητικότητας 24.000 TEU
με μεθανόλη τον
περασμένο Οκτώβριο,
αξίας σχεδόν 2,9
δισεκατομμυρίων
δολαρίων, τα οποία θα
παραδοθούν μεταξύ του
τρίτου τριμήνου του 2026
και του τρίτου τριμήνου
του 2028. Πριν από λίγες
ημέρες, ο κινεζικός
γίγαντας πρόσθεσε
τέσσερα ακόμη πλοία
χωρητικότητας 16.000 TEU
που θα κατασκευαστούν
στο Yangzhou.
Την ίδια ώρα, εννέα
πλοία διπλού καυσίμου
χωρητικότητας 9.000 TEU
θα παραδοθούν στην HMM
μεταξύ των ετών 2025 και
2026. Θα ναυπηγηθούν από
τη Hyundai Samho Heavy
Industries (HSHI).
Tα λιμάνια
Στην Κίνα, η COSCO, η
CMA CGM και η Shanghai
International Port Group
(SIPG) υπέγραψαν
μνημόνιο κατανόησης
(MoU) τον Απρίλιο για
την προμήθεια και την
παράδοση καυσίμου
μεθανόλης σε μεγάλα
λιμάνια της χώρας.
Παράλληλα, τον Μάρτιο, η
Maersk υπέγραψε ένα
μνημόνιο συνεργασίας με
την Αρχή της Σαγκάης για
τη δυνατότητα
ανεφοδιασμού πράσινης
μεθανόλης για τα πλοία
μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων από
το 2024.
Πρόσφατα το λιμάνι
Αμβέρσας – Μπριζ
γιόρτασε τον πρώτο
ανεφοδιασμό πλοίου με
μεθανόλη, ένα σημαντικό
ορόσημο για τον λιμένα,
με φόντο την ενεργειακή
μετάβαση της ναυτιλιακής
βιομηχανίας. Ειδικότερα,
σύμφωνα με ανάρτηση του
λιμένα στα social media,
ο ανεφοδιασμός του
πλοίου έλαβε χώρα την 1η
Ιουνίου, οπότε και η
φορτηγίδα «Tamariva»
τροφοδότησε πλοίο της
Proman Stena Bulk.
Στην ίδια ρότα έχουν
μπει λιμάνια στη
Σιγκαπούρη, την
Αυστραλία, τη Σουηδία
και την Αίγυπτο, καθώς η
μεθανόλη φαίνεται ότι
αποτελεί κορυφαίο
ναυτιλιακό καύσιμο εντός
του 2023, γεγονός που
αποτυπώνεται στον μεγάλο
αριθμό παραγγελιών.
Στα πλεονεκτήματα της
μεθανόλης συγκαταλέγεται
το γεγονός ότι οι
κανονισμοί για τη χρήση
της είναι ήδη
διαθέσιμοι, επιτρέποντας
στους πλοιοκτήτες να
κάνουν σχέδια για νέα
πλοία, ενώ οι κινητήρες
έχουν σχετικά απλές
απαιτήσεις σχεδιασμού.
Σε κάθε περίπτωση,
πάντως, η διαθεσιμότητά
της παραμένει ακόμη μια
πρόκληση.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ» |