|
Ο βασικός δείκτης της
ναυλαγοράς χύδην ξηρού
φορτίου, ο Baltic Dry
Index (BDI), βρέθηκε για
δεύτερη μέρα χθες κάτω
από τις 1.000 μονάδες.
Οσο οι τιμές χάλυβα
παραμένουν χαμηλά λόγω
της ισχνής ζήτησης
σιδηρομεταλλεύματος από
την Κίνα, τόσο η αγορά
θα είναι αδύνατη,
σύμφωνα με αναλυτές και
χρηματιστές.
Ο BDI υποχώρησε κατά
4,8% την Τετάρτη, στις
994 μονάδες, και χθες
έχασε μία ακόμη,
πέφτοντας στις 993,
ακολουθώντας μια συνεχή
καθοδική πορεία από το
υψηλό των 1.233 μονάδων
στις 6 Ιουνίου. Η
τελευταία φορά που ο BDI
έπεσε κάτω από τις 1.000
μονάδες ήταν στις 5
Ιουνίου, όταν διολίσθησε
κατά 7,6%, στις 939
μονάδες.
Σύμφωνα με τους
αναλυτές, οι αδύναμες
αγορές χάλυβα που
μειώνουν τη ζήτηση σε
σιδηρομετάλλευμα και η
πτώση του εμπορίου
άνθρακα πιέζουν τη
ναυλαγορά.
Η κίνηση αναμένεται να
είναι καθοδική και το
επόμενο διάστημα, αν
ληφθούν υπόψη τα
προθεσμιακά συμβόλαια
που έχουν διολισθήσει
κάτω από τα 15.000
δολάρια ανά ημέρα για
τον Ιούλιο. Η υστέρηση
της οικονομίας της Κίνας
είναι ο κύριος ένοχος
για τις χαμηλότερες
τιμές χάλυβα που έχουν
πλήξει την κερδοφορία
των χαλυβουργείων της
Κίνας, αναφέρει το
«TradeWinds». Αυτό
επιδρά αρνητικά στη
ζήτηση
σιδηρομεταλλεύματος.
Οι χαλυβουργίες της
Κίνας έχουν αυξήσει την
παραγωγή από τα μέσα
Ιουνίου, αλλά οι
χαμηλότερες ποσότητες
χάλυβα από άλλες χώρες
έχουν κρατήσει τις τιμές
σε χαμηλά επίπεδα,
δήλωσε ο Jeffrey
Landsberg, πρόεδρος της
Commodore Research.
Στο μεταξύ, αν και η
πίεση στους ναύλους
αυξάνεται, το ενδιαφέρον
για μετοχές εισηγμένων
εταιρειών που
διαχειρίζονται στόλους
με πλοία μεταφοράς χύδην
ξηρού φορτίου παραμένει
έντονο.
Η Costamare
Χθες έγινε γνωστό ότι ο
πρόεδρος και διευθύνων
σύμβουλος της Costamare
κ. Κωστής
Κωνσταντακόπουλος
απέκτησε το 5,1% των
μετοχών της εισηγμένης
στο αμερικανικό
χρηματιστήριο Seanergy
Maritime Holdings και
ελέγχει έναν στόλο από
16 πλοία μεταφοράς χύδην
ξηρού φορτίου.
Με την τρέχουσα τιμή της
μετοχής της Seanergy που
είναι περίπου 4,95
δολάρια, το ποσοστό
αξίζει λίγο πάνω από 5
εκατ. δολάρια.
Ο κ. Κωνσταντακόπουλος
δεν είναι νέος «παίκτης»
στον κλάδο πλοίων
μεταφοράς χύδην ξηρού
φορτίου αφού η Costamare
εκτός από τα 71
containerships (524.000
TEU) ελέγχει και έναν
στόλο από 43 πλοία χύδην
ξηρού φορτίου (2.369.000
DWT), τα οποία απέκτησε
σταδιακά τα τελευταία
δύο χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι το
τελευταίο διάστημα δύο
ακόμη ναυτιλιακές
εταιρείες εισηγμένες στο
αμερικανικό
χρηματιστήριο απέκτησαν
συμμετοχή σε ναυτιλιακή
εταιρεία με πλοία χύδην
ξηρού φορτίου. Η Danaos
Corp με στόλο containers
και η Castor Maritime με
στόλο bulkers και
containers απέκτησαν
αντίστοιχα το 16,7% και
14,99% στην Eagle Bulk,
με έναν στόλο 52 bulk
carriers ultramax και
supramax, το διοικητικό
συμβούλιο της οποίας
έλαβε μέτρα ώστε καμία
εταιρεία να μην μπορεί
να αποκτήσει πάνω από το
15% των μετοχών της στο
μέλλον.
Η επένδυση στα bulkers
είναι μια νέα τάση στον
ναυτιλιακό κλάδο καθώς
πολλοί αναμένουν άνοδο
της ναυλαγοράς στον
συγκεκριμένο τομέα τα
επόμενα δύο χρόνια, ενώ
και το βιβλίο
παραγγελιών παραμένει σε
ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό είναι
σύνηθες στη ναυτιλία τα
κέρδη που αποκτώνται από
έναν κλάδο να
επενδύονται σε έναν άλλο
που έχει μείνει πίσω.
Γενικότερα θα πρέπει να
σημειωθεί ότι πολλοί
έλληνες εφοπλιστές το
τελευταίο διάστημα έχουν
στρέψει το ενδιαφέρον
τους στα bulkers, με
αποτέλεσμα η αγορά
bulkers από δεύτερο χέρι
να «πάρει φωτιά», καθώς
μάλιστα και οι αξίες των
πλοίων, καθόσον η αγορά
ήταν καθοδική, άρχισαν
να μειώνονται. Οπως
αναφέρει ο διεθνής
ναυτιλιακός Τύπος, τα
ελληνικά συμφέροντα που
έχουν κερδίσει πολλά σε
άλλους τύπους πλοίων τα
τελευταία χρόνια
πιστεύεται ότι έχουν
μαζέψει την πλειονότητα
των πλοίων που
προσφέρονται προς πώληση
στην αγορά τον τελευταίο
καιρό.
Πηγή: in.gr |