|
Το γερμανικό δίκτυο
τονίζει πως «δεν υπάρχει
κανένα άλλο οικόπεδο στη
Μεσόγειο όπως αυτό του
πρώην αεροδρομίου της
Αθήνας: 6.200 στρέμματα
ακριβώς στην ακτή του
Σαρωνικού κόλπου, μια
έκταση τριπλάσια από το
Πριγκιπάτο του Μονακό. Η
Ακρόπολη απέχει μόλις
δέκα χιλιόμετρα, και το
κέντρο της Αθήνας είναι
προσβάσιμο σε 20 λεπτά
με το μετρό.
Μετά τη διακοπή της
εναέριας κυκλοφορίας
στο Ελληνικό το
2001, ο χώρος έμεινε για
μεγάλο χρονικό διάστημα
σε αχρηστία. Τα πολιτικά
κόμματα δεν μπόρεσαν να
συμφωνήσουν ως προς την
αξιοποίησή του και το
αεροδρόμιο-φάντασμα
έγινε σύμβολο της
πολιτικής ακινησίας και
της οικονομικής παρακμής
της Ελλάδας. Μόνο με την
κρίση του 2010 η
κατάσταση άλλαξε: η
ιδιωτικοποίηση του
(πρώην) αεροδρομίου ήταν
ένας από τους όρους που
έπρεπε να εφαρμόσει η
Ελλάδα ως αντάλλαγμα για
τα δάνεια διάσωσης που
της χορηγήθηκαν».
Τώρα το
Ελληνικό θα αλλάξει όψη,
αποτελώντας μάλιστα και
πρότυπο για τη βιώσιμη
αστική ανάπτυξη:
«Περισσότερα από τα 2/3
της συνολικής έκτασης
του Ελληνικού θα
αποτελούνται από χώρους
πρασίνου και
εγκαταστάσεις αναψυχής.
Η πράσινη
καρδιά της νέας πόλης θα
χτυπάει στο σχεδιαζόμενο
παράκτιο πάρκο, που με
έκταση δύο τετραγωνικών
χιλιομέτρων θα είναι
μεγαλύτερο από το Χάιντ
Παρκ του Λονδίνου. […]
Το Ελληνικό δεν
προορίζεται πάντως για
καταφύγιο των πλουσίων:
το πάρκο θα είναι
ανοιχτό σε όλους τους
επισκέπτες, όπως και η
παραλία μήκους ενός
χιλιομέτρου».
Ταυτοχρόνως, ο
σχεδιασμός του προαστίου
θα εκμεταλλεύεται στο
έπακρο το παραθαλάσσιο
κλίμα και τα ρεύματα
αέρα, με αποτέλεσμα να
υπάρχουν μειωμένες
ανάγκες ψύξης και
θέρμανσης. Έτσι, οι
κατοικίες «θα
καταναλώνουν περίπου 35%
λιγότερη ενέργεια από τα
συμβατικά συγκροτήματα».
Τέλος, «με την
ολοκλήρωση του
εγχειρήματος θα υπάρξουν
περίπου 75.000
θέσεις εργασίας στο Ελληνικό.
Η νέα περιοχή αναμένεται
να προσελκύει περίπου
ένα εκατομμύριο
τουρίστες ετησίως, καθώς
και να συνεισφέρει
περίπου 1,5% στο Α.Ε.Π.
της Ελλάδας», καταλήγει
το γερμανικό πρακτορείο
ειδήσεων
RND. |