Και η Sephora, που
ανήκει στον γαλλικό
όμιλο πολυτελείας LVMH,
το αποδεικνύει: το τμήμα
που στεγάζει τη Sephora
– γνωστό ως επιλεκτικό
λιανικό εμπόριο – ήταν
το ταχύτερα
αναπτυσσόμενο σε
πωλήσεις της LVMH
πέρυσι, με τον
λιανοπωλητή ομορφιάς να
αυξάνει τις πωλήσεις του
κατά 20% στα 17,9
δισεκατομμύρια ευρώ και
τα κέρδη κατά 76 % στα
1,4 δις ευρώ.
Η LVMH δεν αναλύει τις
οικονομικές επιδόσεις
για καμία από τις 75
plus επωνυμίες της, αλλά
ο όμιλος είπε ότι οι
επιδόσεις του τμήματος
«αντανακλούν την
εξαιρετική απόδοση που
πέτυχε η Sephora
παγκοσμίως».
Η HSBC εκτιμά ότι ο
λιανοπωλητής ομορφιάς
είχε 14,4 δισ. ευρώ σε
πωλήσεις πέρυσι και
δημιούργησε κέρδη 1,4
δισ. ευρώ προ τόκων και
φόρων, γεγονός που την
καθιστά τον τρίτο
μεγαλύτερο συνεισφέροντα
στον όμιλο μετά τη Louis
Vuitton και τον
Christian Dior.
«Νομίζω ότι η Sephora
έχει τη δυνατότητα να
φτάσει τα 20 δισ. ευρώ
σε πωλήσεις. . . [και] η
πραγματικότητα της
απόδοσής μας το 2023
επιβεβαιώνει αυτό το
όνειρο και μάλιστα μου
λέει ότι αναμφίβολα θα
το φτάσουμε νωρίτερα
παρά αργότερα», αναφέρει
σε συνέντευξή του στους
Financial Times, ο
διευθύνων σύμβουλος
Γκιγιόμ Μοτ.
«Ασπρόμαυρο αίμα»
Όπως επισημαίνουν οι FT,
με την ασπρόμαυρη
επωνυμία της —οι
μακροχρόνιοι υπάλληλοι
λέγεται ότι έχουν
«ασπρόμαυρο αίμα»— η
Sephora είναι ένας από
τους πιο γνωστούς
λιανοπωλητές της Γαλλίας
παγκοσμίως, που ιδρύθηκε
γύρω στο 1970 από τον
Dominique Mandonnaud. Η
κύρια καινοτομία του
ήταν η ανάπτυξη
«λιανικής ομορφιάς
ανοιχτής οθόνης», η
οποία επιτρέπει στους
πελάτες να αγγίζουν και
να δοκιμάζουν προϊόντα.
Η επιτυχία του εντός της
LVMH διέψευσε όσους ήταν
δύσπιστοι σχετικά με το
πώς θα ταίριαζε με
ετικέτες πολυτελείας
όπως η Christian Dior,
αφού ο όμιλος αγόρασε
τον λιανοπωλητή ομορφιάς
το 1997. Σε αντίθεση με
τις άλλες εταιρείες του
ομίλου, η Sephora δεν
είναι ένας πολυτελής
οίκος.
«Η Sephora είναι πολύ
εντυπωσιακή όσον αφορά
τις πωλήσεις», δήλωσε ο
Erwan Rambourg,
παγκόσμιος επικεφαλής
έρευνας καταναλωτών και
λιανικής στην HSBC.
Πρόσθεσε όμως ότι τα
περιθώρια κέρδους – τα
οποία υπολογίζει σε λίγο
κάτω από το 10% – ενώ
είναι υψηλά για το
λιανικό εμπόριο είναι
πολύ χαμηλότερα από το
εκτιμώμενο 20 έως 40
τοις εκατό που
δημιουργείται από τη
Louis Vuitton και τον
Dior.
«Ταυτόχρονα, η
επιχείρηση είναι μια
τεράστια πηγή μετρητών.
. . . Δεν μπορώ να
σκεφτώ άλλον λιανοπωλητή
που να έχει αξιοπιστία
σε τόσες αγορές όπως η
Sephora».
Ενώ η ανάπτυξη στην
παγκόσμια αγορά
πολυτελών προϊόντων έχει
επιβραδυνθεί μετά από
μια πολυετή άνθηση, ο
τομέας της ομορφιάς έχει
αποδειχθεί ανθεκτικός
παρά τις οικονομικές
πιέσεις που
αντιμετωπίζουν οι
καταναλωτές της μεσαίας
τάξης.
Το «φαινόμενο κραγιόν»
Ο Motte είπε ότι η
εταιρεία επωφελήθηκε από
το λεγόμενο «φαινόμενο
κραγιόν» – τη θεωρία
ότι, ακόμη και σε
συνθήκες οικονομικής
πίεσης, οι καταναλωτές
είναι πρόθυμοι να
ξοδέψουν σε φθηνότερα
είδη πολυτελείας για να
περιποιηθούν τον εαυτό
τους.
«Έχουμε ένα προϊόν που
κάνει τους ανθρώπους
χαρούμενους, ένα προσιτό
προϊόν. Θα έχουμε
εκρηκτική ανάπτυξη; Η
απάντηση είναι όχι.
Ανησυχώ; Η απάντηση
είναι επίσης όχι», είπε.
Η L’Oréal με έδρα το
Παρίσι επωφελήθηκε
επίσης από την ισχυρή
παγκόσμια αγορά ομορφιάς
μετά την πανδημία για να
αυξήσει τα ετήσια έσοδα
σχεδόν κατά 40% σε
σύγκριση με το 2019 — αν
και οι πωλήσεις της 2023
ήταν κάτω από τις
προσδοκίες, καθώς η
κινεζική αγορά ομορφιάς
κατέρρευσε.
Ο Motte ανέλαβε
διευθύνων σύμβουλος πριν
από λίγο περισσότερο από
ένα χρόνο, μετά από
ρόλους σε άλλα μέρη της
αυτοκρατορίας LVMH του
δισεκατομμυριούχου
Bernard Arnault,
συμπεριλαμβανομένης μιας
προηγούμενης θητείας στη
Sephora, με εντολή να
αυξήσει την αγορά
ομορφιάς κύρους και το
μερίδιο της Sephora σε
αυτήν.
«Όταν ο Bernard Arnault
μιλάει για την
οικοδόμηση της επιθυμίας
των εμπορικών σημάτων,
κάνουμε ακριβώς το ίδιο
πράγμα. Η εμμονή μας
είναι να κάνουμε την
ομορφιά επιθυμητή», είπε
ο Motte.
Υπό την LVMH, η Sephora
ξεκίνησε μια περίοδο
ταχείας διεθνούς
επέκτασης, ιδιαίτερα
στην Ευρώπη και στις
ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά
ομορφιάς.
Τώρα έχει περίπου 3.000
καταστήματα σε 35 χώρες
και περίπου 46.000
υπαλλήλους. Παρόλο που η
Sephora έχει ισχυρή
ψηφιακή παρουσία, η
εταιρεία παραμένει σε
μεγάλο βαθμό
επικεντρωμένη στα
καταστήματα,
χρησιμοποιώντας τα
επίσης ως δίκτυο
αποθήκης για διανομή
ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το δίκτυο
Για τον οικονομικό
διευθυντή της LVMH,
Jean-Jacques Guiony, το
δίκτυο καταστημάτων
είναι ένας παράγοντας
πίσω από την επιτυχία
του λιανοπωλητή. «Κατά
τη διάρκεια της
πανδημίας, αυτό
λειτούργησε εναντίον μας
επειδή [Sephora] ήταν
κυρίως σε κέντρα πόλεων
και εμπορικά κέντρα όπου
δεν υπήρχε κανείς. Τώρα,
είναι το αντίστροφο»,
είπε στους FT.
Το πρόσφατα
ανακαινισμένο
εμβληματικό κατάστημα
12.900 τετραγωνικών
ποδιών στα Ηλύσια Πεδία
του Παρισιού
στελεχώνεται από 40 έως
50 πωλητές ανά βάρδια
για την εξασφάλιση καλής
εξυπηρέτησης.
«Οι πελάτες δεν
πηγαίνουν στα Sephora
για να αγοράσουν
[καθιερωμένες μάρκες
όπως] Estée Lauder ή
Lancôme. Πηγαίνουν για
να ανακαλύψουν νέες
μάρκες», είπε.
Η ομάδα merchandising
της Sephora, η οποία
αποτελείται από
περισσότερα από 200
άτομα, είναι γνωστή για
την ικανότητά της να
εντοπίζει και να
καλλιεργεί άγνωστα
εμπορικά σήματα στο
παρελθόν. Το Drunk
Elephant and Rare Beauty
είναι μεταξύ των
πρόσφατων επιτυχιών του,
όπως και η σειρά
αντηλιακών Sol de
Janeiro και η Glow
Recipe, μια viral μάρκα
περιποίησης δέρματος.
Με επικεφαλής τον
παγκόσμιο επικεφαλής του
εμπορικού τμήματος Priya
Venkatesh με έδρα το Σαν
Φρανσίσκο, οι ομάδες της
Sephora χρησιμοποιούν τα
μέσα κοινωνικής
δικτύωσης, τον τύπο και
τον από στόμα σε στόμα
για να αναζητήσουν νέα
ονόματα. «Δεν υπάρχει
καμία επιστημονική
διαδικασία σε αυτό»,
λέει ο Venkatesh. “Έχω
γνωρίσει μάρκες στο
παρελθόν που δεν είχαν
καν προϊόν ακόμα.”
Νέες αγορές
Η Sephora δεν επενδύει
απευθείας στις
ανεξάρτητες μάρκες που
αναζητά, αν και παρέχει
τακτικές επιχειρηματικές
συμβουλές και σχόλια για
τα προϊόντα, βοηθά στην
επέκταση σε νέες αγορές
και επιστολές προθέσεων
για να εξασφαλίσει
χρηματοδότηση. «Συχνά
είναι αυτές οι πρώιμες
προβλέψεις [παρέχουμε]
που τους βοηθούν να
λάβουν δάνεια», είπε ο
Venkatesh.
Ο όμιλος δεν έχει
σταματήσει να κινείται
σε νέες αγορές,
ανοίγοντας ξανά στο
Ηνωμένο Βασίλειο το 2023
μετά από σχεδόν δύο
δεκαετίες απουσίας. Η
Sephora έκλεισε τα
ελάχιστα καταστήματά της
στο Ηνωμένο Βασίλειο το
2005, αφού αγωνίστηκε με
υψηλά γενικά έξοδα και
σκληρό ανταγωνισμό, αλλά
η επιστροφή της
διαφημίστηκε ως «πολύ
επιτυχημένη» από την
LVMH — με σχέδια να
ανοίξει ένα άλλο
κατάστημα στο Μάντσεστερ
το 2024.
Πηγή: Οικονομικός
Ταχυδρόμος |