|
Οι συντελεστές, θα
εξαρτώνται από τη
χρονική διάρκεια που
μεσολαβεί από την
καταληκτική προθεσμία
μέχρι και
την καταβολή των
χρημάτων. Όσο πιο κοντά
στην προθεσμία γίνεται η
πληρωμή, τόσο μικρότερος
θα είναι και ο
συντελεστής υπολογισμού
του προστίμου ενώ αν
μεσολαβούν πολλές
εβδομάδες, ο συντελεστής
θα φτάνει και πάλι στα
σημερινά επίπεδα του
100%.
Για την θέσπιση
της κλίμακας, απαιτείται
νομοθετική ρύθμιση. Από
τη στιγμή που θα
αποφασιστεί να δοθεί
παράταση στην πληρωμή
των τελών κυκλοφορίας –ο
αρμόδιος υφυπουργός
Οικονομικών τόνισε ότι
θα υπάρξει τελικώς
ολιγοήμερη παράταση-
τότε η νομοθετική
ρύθμιση είναι πιθανό να
έρθει στη Βουλή και μετά
την αλλαγή του χρόνου.
Πάντως, ο στόχος της
αλλαγής που εξετάζεται
είναι να υπάρξει πλέον
ένα σταθερό μόνιμο
πλαίσιο όπου οι οδηγοί
θα γνωρίζουν εγκαίρως τα
ποσά που θα πρέπει να
πληρώσουν όπως επίσης
και το ότι δεν θα έχουν
να αντιμετωπίσουν ένα
πολύ υψηλό πρόστιμο αν
χάσουν την προθεσμία για
ένα – δύο 24ωρα.
Προς το παρόν, τα τέλη
κυκλοφορίας έχουν
πληρώσει
περίπου οι 4 στους 10
οδηγούς. Τα τελευταία
χρόνια έχει γίνει
συνήθεια να δίνεται
δίμηνη παράταση μέχρι
και το τέλος
Φεβρουαρίου. Αν για
φέτος υπάρξει και
οριστική απόφαση για την
αλλαγή στον τρόπο
υπολογισμού των
προστίμων, η παράταση
που θα ανακοινωθεί δεν
θα είναι τόσο μεγάλη σε
διάρκεια. Σε
δημοσιονομικό επίπεδο,
τα έσοδα από τα τέλη
κυκλοφορίας, είτε η
πληρωμή γίνει μέσα στο
2023 είτε γίνει μέσα στο
πρώτο δίμηνο του 2024,
θα πιστωθούν στον φετινό
προϋπολογισμό. |