|
Η σχέση της Tesla με τον
Elon Musk ξεκίνησε το
2004, όταν ο σημερινός
CEO ηγήθηκε ενός γύρου
χρηματοδότησης ύψους 7,5
εκατ. δολαρίων και έγινε
πρόεδρος του διοικητικού
συμβουλίου της startup.

Όμως, οι σχέσεις του με
τον Eberhard, που είχε
τότε τον ρόλο του CEO,
θα αποδεικνύονταν κάθε
άλλο παρά αρμονικές.
Οι εντάσεις, όπως
ισχυρίζεται ο τότε CEO,
ξεκίνησαν όταν οι
δημοσιογράφοι άρχισαν να
προσέχουν την Tesla.
Κάθε φορά που υπήρχε ένα
δημοσίευμα για την
εταιρεία στον Τύπο χωρίς
να αναφέρει το όνομα του
Elon Musk, εκείνος
γινόταν έξαλλος.
Ωστόσο, σύμφωνα με την
εκδοχή του Eberhard, ο
ρόλος του Musk στην
εταιρεία ήταν τότε
μάλλον μικρός. Ο
ισχυρισμός του ότι ήταν
υπεύθυνος προϊόντων και
επικεφαλής της ομάδας
που σχεδίασε το αρχικό
Roadster, δεν
ανταποκρίνεται στην
αλήθεια, λέει.
Όπως περιγράφει εκείνος
τα πράγματα, ο Musk δεν
είχε καν γραφείο μέσα
στην Tesla, αλλά ως
πρόεδρος συμμετείχε στις
συνεδριάσεις του δ.σ.
και επισκεπτόταν την
εταιρεία περίπου μία
φορά τον μήνα.
«Επομένως, ξέρετε, η
ιδέα ότι εκείνος
βρισκόταν τριγύρω και
δούλευε πάνω στο
αυτοκίνητο απλά δεν ήταν
αλήθεια. Δεν ήταν εκεί»,
λέει ο Eberhard.
Καθώς οι εντάσεις στις
σχέσεις των δύο ανδρών
κλιμακώνονταν, ο Musk
κατηγορούσε τον τότε CEO
ότι καθυστερούσε την
παραγωγή του πρώτου
αυτοκινήτου της Tesla,
του Roadster, και του
επέρριπτε ευθύνες για
διάφορα λειτουργικά
προβλήματα.
Έτσι, το 2007, ο Musk
κατάφερε να διώξει τον
Eberhard από τη θέση του
CEO και το 2008 ανέλαβε
εκείνος.
Το 2009, ο Eberhard
μήνυσε τον Musk για
δυσφήμιση (οι δυο τους
κατέληξαν σε συμβιβασμό
αργότερα), ενώ και ο
Musk έχει χαρακτηρίσει
τον Eberhard σαν τον
«χειρότερο άνθρωπο» με
τον οποίο έχει
συνεργαστεί ποτέ.
Τώρα, σε συνέντευξή του
στο Business Insider, ο
Eberhard περιγράφει το
οικονομικό αδιέξοδο στο
οποίο βρέθηκε όταν
εκδιώχθηκε από την
Tesla. Λόγω της
συμφωνίας που είχε
υπογράψει με την
εταιρεία, ο
επιχειρηματίας δεν
μπορούσε να πιάσει
δουλειά σε άλλη
αυτοκινητοβιομηχανία για
δύο χρόνια.
«Αφότου έφυγα από την
Tesla, μου ήταν πρακτικά
αδύνατο να δουλέψω για
δύο χρόνια, λόγω της
συμφωνίας πνευματικής
ιδιοκτησίας που είχα με
την Tesla, και με
δεδομένο ότι η Tesla
ήταν τόσο φιλόδικη.
Ετσι, τα πρώτα δύο
χρόνια ήμουν, πρώτον
άφραγκος και δεύτερον,
άνεργος».
Μόλις η περίοδος των δύο
ετών έληξε, έπιασε
δουλειά στην Volkswagen.
Τα επόμενα χρόνια
δούλεψε για λίγο σε
άλλες startups, όπως η
Lucid Motors (όταν
ονομαζόταν Atieva) και η
SF Motors, ενώ ίδρυσε
δύο εταιρείες μπαταριών
για ηλεκτροκίνητα, τις
Inevit και Tiveni.
Ο Eberhard είπε στο
Business Insider ότι
διατηρεί ένα μικρό
ποσοστό στην Tesla
(είναι χαμηλότερο από το
όριο του 5% που απαιτεί
γνωστοποίηση στις
χρηματιστηριακές αρχές)
και άρα εύχεται η
εταιρεία να έχει
επιτυχίες.
Σήμερα, αποκαλεί τον
εαυτό του «συνταξιούχο
entrepreneur» και «κατά
καιρούς οραματιστή».
Πηγή: Business Insider,
Money Review |