Έρευνα σε περισσότερους
από 1.000 προπτυχιακούς
φοιτητές του Ηνωμένου
Βασιλείου, η
οποία διεξήχθη από το
Ινστιτούτο Hepi,
διαπίστωσε ότι το 53%
χρησιμοποιούν τεχνητή
νοημοσύνη για να
δημιουργήσουν υλικό για
τις εργασίες στις οποίες
θα βαθμολογηθούν. Ένας
στους τέσσερις χρησιμοποιεί
εφαρμογές όπως το Google
Bard ή το ChatGPT για
να προτείνει θέματα και
ένας στους οκτώ τις
χρησιμοποιεί για τη
δημιουργία περιεχομένου.
Μόλις το
5% παραδέχτηκε ότι
αντιγράφει και επικολλά
μη επεξεργασμένο κείμενο
που δημιουργείται από ΤΝ
στις αξιολογήσεις του.
Οι εκπαιδευτικοί
επιδιώκουν επίσης να
χρησιμοποιήσουν την
τεχνητή νοημοσύνη για να
εξορθολογήσουν το έργο
τους, με το Ίδρυμα Education
Endowment Foundation (EEF)
να εγγράφει σχολεία
δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης σε
ένα νέο ερευνητικό
πρόγραμμα για τη χρήση
της ΤΝ για τη δημιουργία
σχεδίων μαθήματος και
διδακτικού υλικού, καθώς
και εξετάσεων και
υποδειγματικών
απαντήσεων.
Ο Dr.
Andres Guadamuz,
του Πανεπιστημίου του
Sussex, δήλωσε ότι δεν
αποτελεί έκπληξη το
γεγονός ότι όλο και
περισσότεροι μαθητές
υιοθετούν την ΤΝ και
πρότεινε ότι τα ιδρύματα
πρέπει να είναι ρητά στη
συζήτηση για το πώς να
τη χρησιμοποιούν
καλύτερα ως εργαλείο
μελέτης.
«Έχω εφαρμόσει μια
πολιτική ώριμων
συζητήσεων με τους
φοιτητές σχετικά με τη Gen
AI. Μοιράζονται
μαζί μου τον τρόπο με
τον οποίο την
αξιοποιούν», δήλωσε ο
Guadamuz.
«Η πρωταρχική μου
ανησυχία είναι ο
σημαντικός αριθμός
μαθητών που δεν γνωρίζει
το ενδεχόμενο “ψευδαισθήσεων”
και ανακριβειών στην ΤΝ.
Πιστεύω ότι είναι ευθύνη
μας ως εκπαιδευτικοί να
αντιμετωπίσουμε άμεσα
αυτό το ζήτημα»,
πρόσθεσε.
Η έρευνα του Hepi
διαπίστωσε ότι ένας
στους τρεις μαθητές που
χρησιμοποιούν ΤΝ δεν
γνωρίζει πόσο συχνά
επινοεί στατιστικά
στοιχεία,
ακαδημαϊκές παραπομπές ή
τίτλους βιβλίων για να
συμπληρώσει τα κενά που
αντιλαμβάνεται ότι
υπάρχουν.
Ο Guadamuz είπε ότι είχε
δοκίμια που παραδόθηκαν
πέρυσι και τα οποία
χρησιμοποιούσαν σαφώς μη
επεξεργασμένη παραγωγή
του ChatGPT, που προδίδονταν
από το «βαρετό» ύφος με
το οποίο ήταν γραμμένα.
Αλλά καθώς η χρήση της
ΤΝ έχει εξαπλωθεί, η
έρευνα διαπίστωσε ότι
λιγότεροι φοιτητές ήταν
πρόθυμοι να τη
χρησιμοποιήσουν.
«Ο κόσμος εξελίσσεται,
και ως εκπαιδευτικοί
πρέπει να
προσαρμοστούμε θεσπίζοντας
σαφείς κατευθυντήριες
γραμμές και πολιτικές,
καθώς και σχεδιάζοντας
πιο απαιτητικές
αξιολογήσεις. Ωστόσο,
αυτό είναι δύσκολο σε
ένα περιβάλλον με
περιορισμένους πόρους,
όπου οι ακαδημαϊκοί
είναι ήδη υπερφορτωμένοι
και υποαμειβόμενοι»,
δήλωσε ο Guadamuz.
Σύμφωνα με την πρόταση
του EEF, η χρήση της
τεχνητής νοημοσύνης θα
μπορούσε να συμβάλει στη
μείωση του φόρτου
εργασίας των
εκπαιδευτικών, καθώς και
στη βελτίωση της
ποιότητας της
διδασκαλίας τους. Η Gillian
Keegan,
υπουργός Παιδείας,
δήλωσε ότι η ΤΝ θα
μπορούσε να αναλάβει τη
«βαριά δουλειά» της
βαθμολόγησης και του
σχεδιασμού για τους
εκπαιδευτικούς.
Στα μισά από τα 58
σχολεία της Αγγλίας που
συμμετέχουν στο
πρόγραμμα του EEF θα
δοθεί μια εργαλειοθήκη
για τη δημιουργία υλικού
αξιολόγησης, όπως
ερωτήσεις εξάσκησης,
εξετάσεις και υποδείγματα
απαντήσεων, και
για την προσαρμογή των
μαθημάτων σε
συγκεκριμένες ομάδες
παιδιών. Τα σχέδια
μαθήματος που θα
δημιουργηθούν με τεχνητή
νοημοσύνη θα
αξιολογηθούν από μια
ανεξάρτητη επιτροπή
εμπειρογνωμόνων.
Πηγή:
Guardian,
Fortune |