Όπως
γράφει το Money Review,
η συνολική προσφερόμενη
χωρητικότητα είναι
σημαντικά μεγαλύτερη,
λόγω και του…
συνωστισμού των ξένων
αεροπορικών στους
ελληνικούς αιθέρες που
προσφέρουν δεκάδες
τακτικές και ναυλωμένες
πτήσεις. Η (ενδεικτική)
λίστα των ξένων
αερομεταφορέων
περιλαμβάνει την Air
Astana από το Καζακστάν
που θα συνδέει από την
1η Ιουνίου, με τέσσερις
πτήσεις ανά εβδομάδα,
διάρκειας πεντέμισι έως
εξίμισι ωρών, το
Ηράκλειο με το Αλμάτι,
τη μεγαλύτερη πόλη της
κεντροασιατικής χώρας.
Την Κωνσταντινούπολη με
τη Ρόδο και τη Μυτιλήνη
θα συνδέει, δύο φορές
την εβδομάδα, μέσω του
αεροδρομίου Sabiha
Gökçen Airport από την
1η Ιουνίου η χαμηλού
κόστους αεροπορική
εταιρεία Pegasus. Από
τις 14 Ιουνίου τακτικές
πτήσεις προς Αθήνα και
Μύκονο, δύο φορές την
εβδομάδα, θα εκτελεί η
Kuwait Airways. Τους δύο
αυτούς ελληνικούς
προορισμούς έχει
επιλέξει η αεροπορική
«ύστερα από ενδελεχή
μελέτη με κριτήριο τη
βιωσιμότητα και την
κερδοφορία», σύμφωνα με
όσα έχει αναφέρει κατά
το παρελθόν ο διευθύνων
σύμβουλος της Kuwait
Airways Μαέν Ραζούκι.
Την Αθήνα με τη Σεούλ
συνδέει και η Korean
Air, μέσω ναυλωμένων
πτήσεων, οι οποίες είχαν
ανασταλεί για διάστημα
δύο χρόνων λόγω της
πανδημικής κρίσης. Η
Κορέα διαθέτει πληθυσμό
52 εκατομμυρίων ατόμων
από τα οποία 26 εκατ.
ταξιδεύουν κάθε χρόνο
εκτός χώρας, με την
Ελλάδα να προσβλέπει
στην προσέλκυση ακόμη κι
ενός μικρού κλάσματος
αυτών.
Στόχος είναι να
δημιουργηθεί τακτική
πτήση μεταξύ Σεούλ και
Αθήνας, κάτι που
προϋποθέτει, σύμφωνα με
παράγοντες της αγοράς,
την ύπαρξη τουλάχιστον
100.000 αφίξεων και
αναχωρήσεων ετησίως.
Την ίδια στιγμή, παίκτες
που δίνουν σταθερά το
«παρών» στην ελληνική
αγορά διευρύνουν την
παρουσία τους. Σε αυτούς
ανήκουν ο τουριστικός
όμιλος TUI που έχει
αυξήσει ήδη κατά 250.000
τις προσφερόμενες θέσεις
από και προς την Ελλάδα
για το καλοκαίρι του
2024, εκτελώντας 144
πτήσεις ανά εβδομάδα
μέσω της TUIfly. Σύμφωνα
με την TUI, η υψηλότερη
ζήτηση για την Ελλάδα
προέρχεται, παραδοσιακά,
από την Αγγλία και τη
Γερμανία, γεγονός που
επιβεβαιώνουν και τα
στοιχεία επιβατικής
κίνησης στα 14
μεγαλύτερα αεροδρόμια
της Περιφέρειας. Τον
περασμένο Απρίλιο
ανήλθαν σε περίπου μισό
εκατομμύριο οι συνολικές
αφίξεις και αναχωρήσεις
από το Ηνωμένο Βασίλειο
και τη Γερμανία
αντίστοιχα.
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα
πτήσεων στην ιστορία του
έχει δημιουργήσει φέτος
για την Ελλάδα ο
βρετανικός
αερομεταφορέας Jet2, που
συνδέεται με το
ταξιδιωτικό πρακτορείο
Jet2holidays,
προφέροντας από και προς
τα νησιά του Νοτίου
Αιγαίου περισσότερες από
400.000 θέσεις, αριθμός
διπλάσιος συγκριτικά με
το 2019. Την Αθήνα και
την Κω με το Δουβλίνο
συνδέει ο αερομεταφορέας
της Ιρλανδίας Aer Lingus
με τέσσερις και δύο
πτήσεις ανά εβδομάδα
αντίστοιχα, έχοντας
φέτος αυξήσει τη
συχνότητα των
δρομολογίων από και προς
το αεροδρόμιο «Ελ.
Βενιζέλος». Οσον αφορά
την Aegean, που
καταλαμβάνει μερίδιο
αγοράς της τάξεως του
50%, το φετινό καλοκαίρι
επιχειρεί με 76
αεροπλάνα σε 46 χώρες,
με 264 δρομολόγια σε 161
προορισμούς από οκτώ
βάσεις.
Η αεροπορική προσφέρει
συνολικά 18 εκατ. θέσεις
από τις οποίες οι 11
εκατ. αφορούν το
εξωτερικό και είναι κατά
2 εκατ. και κατά 800.000
περισσότερες συγκριτικά
με το 2022 και το 2019,
αντίστοιχα. Στο δίκτυό
της έχουν προστεθεί 16
νέοι διεθνείς
προορισμοί, 25 νέα
απευθείας διεθνή
δρομολόγια, καθώς και
τέσσερις νέες χώρες
(Μαρόκο, Κουβέιτ,
Λετονία και
Αζερμπαϊτζάν), ενώ
αυξήθηκαν σημαντικά και
οι συχνότητες σε
υφιστάμενα δρομολόγια.
Τα δρομολόγια των
επόμενων ημερών της
Aegean είναι από την
Αθήνα προς Νιούκαστλ,
Βαλένθια και Αϊντχόφεν,
από τη Θεσσαλονίκη προς
Βαρκελώνη, Νυρεμβέργη,
Κολωνία, Αννόβερο και
Βενετία, από το Ηράκλειο
προς Βιέννη και Μασσαλία
και από τη Ρόδο προς
Βελιγράδι. Εκτός από την
προσθήκη τακτικών
δρομολογίων, μεταξύ
άλλων, από και προς
Ηνωμένο Βασίλειο
(Μπέρμιγχαμ, Νιούκαστλ
και Μπρίστολ), Σλοβακία
(Μπρατισλάβα), Γαλλία
(Λιλ), Ισπανία
(Σεβίλλη), η αεροπορική
πραγματοποιεί και
ναυλωμένες πτήσεις σε
νέους προορισμούς. Αυτοί
περιλαμβάνουν τη Βρέμη,
το Μάλμε και το
Γκέτεμποργκ, το
Μπουργκάς και την
Τιμισοάρα. |