|
Από το 2022, που ο
κανονισμός για τη γενική
ασφάλεια άρχισε να
εφαρμόζεται σε νέους
τύπους οχημάτων, τα νέα
μέτρα ασφάλειας
συνέβαλαν στην καλύτερη
προστασία των επιβατών,
των πεζών και των
ποδηλατών σε ολόκληρη
την ΕΕ. Αναμένεται να
συμβάλουν στο να σωθούν
πάνω από 25.000 ζωές και
να αποφευχθούν
τουλάχιστον 140.000
σοβαροί τραυματισμοί έως
το 2038.
Νέοι κανόνες για τη
γενική ασφάλεια των
οχημάτων ισχύουν πλέον
στην ΕΕ για όλα τα νέα
μηχανοκίνητα οχήματα που
πωλούνται
Όλα τα νέα μηχανοκίνητα
οχήματα,
συμπεριλαμβανομένων των
αυτοκινήτων, των
ημιφορτηγών, των
φορτηγών και των
λεωφορείων, πρέπει πλέον
να ενσωματώνουν έξυπνες
λύσεις προσαρμογής της
ταχύτητας, κάμερες ή
αισθητήρες
οπισθοπορείας,
προειδοποιήσεις σε
περίπτωση υπνηλίας του
οδηγού και σήματα
επείγουσας
ακινητοποίησης.
Επιπλέον, τα αυτοκίνητα
και τα ημιφορτηγά θα
πρέπει, πλέον, να είναι
εξοπλισμένα με συστήματα
διατήρησης λωρίδας και
αυτοματοποιημένης
πέδησης, καθώς και με
συστήματα καταγραφής
δεδομένων συμβάντων.
Για την πρόληψη των
συγκρούσεων των
λεωφορείων ή των
φορτηγών με πεζούς ή
ποδηλάτες, τα οχήματα
αυτά θα πρέπει να
διαθέτουν πλέον
τεχνολογίες, που θα
αναγνωρίζουν καλύτερα τα
πιθανά τυφλά σημεία,
καθώς και συστήματα
προειδοποίησης και
ειδικά συστήματα
παρακολούθησης της
πίεσης των ελαστικών.
Με αυτόν τον τρόπο,
παρέχονται στον οδηγό
πληροφορίες, ενημερώσεις
και προειδοποιήσεις για
επικείμενους κινδύνους
κι εάν χρειαστεί
επεμβαίνουν στο τιμόνι,
το γκάζι και το σύστημα
πέδησης για την αποφυγή
ατυχήματος.
Ευρωπαϊκή πρωτοπορία
“Η ΕΕ πρωτοπορεί διεθνώς
στην ασφάλεια των
οχημάτων. Διασφαλίζουμε
την εφαρμογή καινοτόμων
τεχνολογικών λύσεων για
περισσότερη ασφάλεια
στους δρόμους μας.
Δεδομένου ότι οι γενικοί
κανόνες ασφάλειας της ΕΕ
πλέον ισχύουν για όλα τα
νέα μηχανοκίνητα
οχήματα, θα
προστατεύσουμε ακόμη
περισσότερο τους
επιβάτες, τους πεζούς
και τους ποδηλάτες σε
ολόκληρη την Ευρώπη,
διατηρώντας παράλληλα
την υπεροχή της
βιομηχανίας της ΕΕ στα
συστήματα υποβοήθησης
της οδήγησης”, σχολίασε
ο Επίτροπος Εσωτερικής
Αγοράς κ. Τιερί Μπρετόν.
Η “ομπρέλα” συστημάτων
υποβοήθησης ADAS είναι
ήδη υποχρεωτική για τα
αυτοκίνητα, που έχουν
πάρει έγκριση τύπου από
τον Ιούλιο του 2022 και
πλέον είναι υποχρεωτική
για όλα τα καινούργια
μοντέλα της αγοράς.
Ουσιαστικά, από τις 7
Ιουλίου η πώληση
οποιουδήποτε νέου
αυτοκινήτου, ακόμη και
του προσιτού, που δεν
είναι εξοπλισμένο με
ADAS, θα απαγορεύεται σε
όλες τις χώρες της Ε.Ε.
Υπάρχουν επτά
υποχρεωτικά συστήματα
υποβοήθησης του οδηγού:
το ISA που ρυθμίζει την
ταχύτητα κίνησης ανάλογα
με τη σήμανση του δρόμου
και τα δεδομένα του
πλοηγού, το LKA που
διατηρεί την λωρίδα
κίνησης επεμβαίνοντας
στα φρένα και το τιμόνι,
το AEB που ανιχνεύει
“εμπόδια” και
ακινητοποιεί το όχημα,
το Attention Assist που
παρακολουθεί τον οδηγό
για κόπωση ή υπνηλία, το
Alcolock που δεν
ενεργοποιεί τον κινητήρα
εάν είναι μεθυσμένος ο
οδηγός, το Reverse
Detection που
παρακολουθεί την
κυκλοφορία κατά την
οπισθοπορεία και τέλος,
το μαύρο κουτί που
καταγράφει όλα όσα
συμβαίνουν 5
δευτερόλεπτα πριν το από
ένα ατύχημα. |