Η φρενήρης αγορά υγροποιημένου φυσικού
αερίου (LNG) εκ μέρους της Ευρώπης το τελευταίο
διάστημα σημαίνει ότι πλέον η ήπειρος διαθέτει
τις ποσότητες που χρειάζεται για παραγωγή
ηλεκτρικού ρεύματος για τον χειμώνα, χωρίς να
έχει ανάγκη τις ρωσικές προμήθειες, σύμφωνα με
το BloombergNEF.
Η ήπειρος πιθανότατα
θα εισαγάγει ποσότητες
LNG αυξημένες κατά 40%
τον ερχόμενο χειμώνα σε
σχέση με την αντίστοιχη
περίοδο του περασμένου
έτους, ενώ μπορεί να
αυξήσει τις προμήθειες
και το ερχόμενο
καλοκαίρι κατά περίπου
14%, προκειμένου να
καλύψει τη μείωση
ποσοτήτων στους
αποθηκευτικούς αναφέρει
σε έκθεσή του το BNEF
την Τρίτη. Μαζί με την
καταστροφή ζήτησης λόγω
των υψηλότερων τιμών
ενέργειας, τα
συγκεκριμένα φορτία
είναι επαρκή προκειμένου
να καλύψουν ακόμη και
μια πλήρη διακοπή των
ροών ρωσικού αερίου από
την 1η Οκτωβρίου,
εκτιμάται στην έκθεση.
Προκειμένου ωστόσο
να αποκτήσουν το έξτρα
καύσιμο, οι Ευρωπαίοι
αγοραστές θα πρέπει να
αγοράσουν κατά 90%
περισσότερο LNG στην
αγορά spot σε σχέση με
εκείνο που εισάγουν μέσω
μακροχρόνιων συμβολαίων,
αυξάνοντας έτσι τον
ανταγωνισμό με την Ασία.
Το γεγονός αυτό θα
διατηρήσει ψηλά τις
διεθνείς τιμές του
φυσικού αερίου.
"Οι υψηλότερες τιμές
για το spot LNG
αναμένεται να
διατηρηθούν στην Ευρώπη,
καθώς η Ευρώπη θα
προσπαθεί να αντλεί όλη
τη διαθέσιμη ποσότητα
LNG, αφήνοντας ελάχιστο
χώρο για την Ασία",
τονίζει το BNEF. Η Κίνα
και οι αναδυόμενες
αγορές στην Ασία λογικά
θα δουν μείωση στις
ποσότητες που θα είναι
διαθέσιμες προς εισαγωγή,
προσθέτει.
Σύμφωνα με το βασικό
σενάριο του BNEF, το
οποίο βασίζεται σε
καιρικές συνθήκες μέσου
όρου των τελευταίων 10
ετών και σε πλήρη
διακοπή των ρωσικών ροών
αερίου, η Ευρώπη
υπολογίζεται να
εισαγάγει 40 εκατ.
τόνους LNG αυτόν τον
χειμώνα και ελαφρώς
περισσότερο το καλοκαίρι
για να γεμίσει τις
αποθήκες της. Για την
Ασία μένουν έτσι 12 εκατ.
τόνοι στην αγορά spot
για την ίδια περίοδο.
Ένας κρύος χειμώνας
στη βόρεια Ασία, ωστόσο,
θα έστελνε 5,6 εκατ.
τόνους μακριά από την
Ευρώπη, κυρίως για να
καλυφθεί η ζήτηση στην
Ιαπωνία, ενώ εάν
ακολουθήσει και ένα
ζεστό καλοκαίρι, θα
χρειάζοταν και άλλα 6,9
εκατ, τόνοι μέσα στο
επόμενο 12μηνο,
συμπληρώνεται στην
έκθεση. Σε αυτό το
σενάριο, θα υπάρχει
έντονος ανταγωνισμός στο
πεδίο των τιμών.
Την ίδια ώρα,
περισσότερο ρωσικό LNG
θα κατευθυνθεί στην Κίνα,
όπου η χειμωνιάτικη
κατανάλωση αναμένεται να
υποχωρήσει κατά 16% σε
σχέση με έναν χρόνο
νωρίτερα. Η κατανάλωση
της Ιαπωνίας αναμένεται
να είναι χαμηλότερη κατά
8% στο δ' τρίμηνο σε
σχέση με την ίδια
περίοδο του 2021, καθώς
η χώρα επιστρέφει στα
εργοστάσια
ηλεκτροπαραγωγής με
καύση άνθρακα, ενώ η
ζήτηση από πλευράς
Νότιας Κορέας
ενδεχομένως να αυξηθεί
κατά 10% σε ετήσια βάση.
Η προσφορά
αναμένεται να ενισχυθεί
μόνον οριακά τον χειμώνα,
δίνοντας έτσι ελάχιστη
ανακούφιση σε μια ήδη "πιεσμένη",
στενή αγορά, καταλήγει
το BNEF.
Στους κινδύνους
περιλαμβάνονται τέλος
μια καθυστέρηση στην
επανέναρξη λειτουργίας
του έργου LNG Freeport
στις ΗΠΑ, καθώς και
λειτουργικά ζητήματα σε
μονάδες στην Αίγυπτο και
τη Νιγηρία.