| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 09/07/2025

              

 

 

Το πρώτο Model 3, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Tesla, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής και παραδόθηκε στον πρώτο του ιδιοκτήτη – τον ίδιο τον Elon Musk. Η στιγμή αυτή σηματοδοτούσε ένα κομβικό σημείο για την Tesla, μια εταιρεία που επρόκειτο να αλλάξει ριζικά την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Μέχρι τότε, η Tesla παρήγαγε περιορισμένο αριθμό πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων. Το Model 3, ωστόσο, σχεδιάστηκε για το ευρύ κοινό, με τιμή εκκίνησης τα 35.000 δολάρια, φιλοδοξώντας να προσελκύσει αγοραστές που μέχρι πρότινος επέλεγαν βενζινοκίνητα μοντέλα.

 

Για τον Elon Musk, ήταν ένα τολμηρό εγχείρημα. Είχε ήδη συγκεντρώσει περίπου 500.000 προκαταβολές ύψους 1.000 δολαρίων η καθεμία και όφειλε να βρει τρόπο να παραδώσει τα οχήματα. Ωστόσο, όπως είχε δείξει η μέχρι τότε πορεία της εταιρείας, η μετάβαση στη μαζική παραγωγή δεν θα ήταν απλή υπόθεση, δεδομένων των σημαντικών προβλημάτων στο εργοστάσιο της Tesla.

Η αρχική φάση της παραγωγής προβλεπόταν να κυλήσει με αργούς ρυθμούς. Η Tesla σχεδίαζε να παραδώσει μόλις 30 αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης στις 28 Ιουλίου, με αποδέκτες εργαζομένους της εταιρείας – μια κίνηση που, πέραν της επιβράβευσης, αποσκοπούσε στη συλλογή χρήσιμων παρατηρήσεων για τη βελτίωση του οχήματος.

Τον Αύγουστο, ο στόχος ήταν η παραγωγή 100 οχημάτων συνολικά – λιγότερα από τρία την ημέρα. Τον Σεπτέμβριο, ο αριθμός αυτός θα αυξανόταν στις 1.500 μονάδες, με τη μηνιαία παραγωγή να εκτινάσσεται στις 20.000 μέχρι τον Δεκέμβριο.

Ήταν ένα επιθετικό πλάνο που προέβλεπε τον υπερδιπλασιασμό της συνολικής παραγωγικής ικανότητας της Tesla μέσα σε έξι μήνες και τον πενταπλασιασμό της έως το τέλος του επόμενου έτους. Εφόσον επιτυγχάνονταν αυτοί οι στόχοι, η Tesla θα παρήγαγε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα σε έναν χρόνο από ό,τι το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως το 2016.

Η συνέχεια είναι γνωστή: τον Ιούλιο του 2020, η Tesla ξεπέρασε την Toyota σε χρηματιστηριακή αξία και αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου με βάση την κεφαλαιοποίηση. Σήμερα, η χρηματιστηριακή της αξία υπερβαίνει τα 900 δισ. δολάρια, ενώ ο Elon Musk είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, με εκτιμώμενη περιουσία άνω των 400 δισ. δολαρίων.

Ωστόσο, έχει χάσει μια άλλη πρωτιά: το 2024, η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla σε συνογικό όγκο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, αναδεικνυόμενη στη μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. 

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum