|
Για τον Elon
Musk,
ήταν ένα τολμηρό
εγχείρημα. Είχε ήδη
συγκεντρώσει περίπου
500.000 προκαταβολές
ύψους 1.000 δολαρίων η
καθεμία και όφειλε να
βρει τρόπο να παραδώσει
τα οχήματα. Ωστόσο, όπως
είχε δείξει η μέχρι τότε
πορεία της εταιρείας, η
μετάβαση στη μαζική
παραγωγή δεν θα ήταν
απλή υπόθεση, δεδομένων
των σημαντικών
προβλημάτων στο
εργοστάσιο της
Tesla.
Η αρχική φάση της
παραγωγής προβλεπόταν να
κυλήσει με αργούς
ρυθμούς. Η Tesla
σχεδίαζε να παραδώσει
μόλις 30 αυτοκίνητα κατά
τη διάρκεια μιας
εκδήλωσης στις 28
Ιουλίου, με αποδέκτες
εργαζομένους της
εταιρείας – μια κίνηση
που, πέραν της
επιβράβευσης,
αποσκοπούσε στη συλλογή
χρήσιμων παρατηρήσεων
για τη βελτίωση του
οχήματος.
Τον Αύγουστο, ο στόχος
ήταν η παραγωγή 100
οχημάτων συνολικά –
λιγότερα από τρία την
ημέρα. Τον Σεπτέμβριο, ο
αριθμός αυτός θα
αυξανόταν στις 1.500
μονάδες, με τη μηνιαία
παραγωγή να εκτινάσσεται
στις 20.000 μέχρι τον
Δεκέμβριο.
Ήταν ένα επιθετικό πλάνο
που προέβλεπε τον
υπερδιπλασιασμό της
συνολικής παραγωγικής
ικανότητας της
Tesla
μέσα σε έξι μήνες και
τον πενταπλασιασμό της
έως το τέλος του
επόμενου έτους. Εφόσον
επιτυγχάνονταν αυτοί οι
στόχοι, η Tesla
θα παρήγαγε περισσότερα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα
μέσα σε έναν χρόνο από
ό,τι το σύνολο των
αυτοκινητοβιομηχανιών
παγκοσμίως το 2016.
Η συνέχεια είναι γνωστή:
τον Ιούλιο του 2020, η
Tesla
ξεπέρασε την
Toyota
σε χρηματιστηριακή αξία
και αναδείχθηκε στη
μεγαλύτερη
αυτοκινητοβιομηχανία του
κόσμου με βάση την
κεφαλαιοποίηση. Σήμερα,
η χρηματιστηριακή της
αξία υπερβαίνει τα 900
δισ. δολάρια, ενώ ο
Elon
Musk
είναι ο πλουσιότερος
άνθρωπος στον κόσμο, με
εκτιμώμενη περιουσία άνω
των 400 δισ. δολαρίων.
Ωστόσο, έχει χάσει μια
άλλη πρωτιά: το 2024, η
κινεζική BYD
ξεπέρασε την
Tesla
σε συνογικό όγκο
παραγωγής ηλεκτρικών
οχημάτων, αναδεικνυόμενη
στη μεγαλύτερη
κατασκευάστρια
ηλεκτρικών αυτοκινήτων
παγκοσμίως.
|