| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 24/09/2025

        

 

 

Οι στρατηγικές επενδύσεις του ΑΔΜΗΕ σε έργα υψηλής σημασίας, που αφορούν τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο και την εμβληματική καλωδιακή σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, αποτυπώνονται στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2025.

Επενδυτική δραστηριότητα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Διαχειριστή, το επενδυτικό πρόγραμμα ανήλθε σε 300 εκατ. ευρώ, κατευθυνόμενο κυρίως:

Στη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής (94,1 εκατ. ευρώ)

Στη διασύνδεση των Κυκλάδων (45,9 εκατ. ευρώ)

Στο έργο Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ (50,1 εκατ. ευρώ).

 

Οικονομικές επιδόσεις εξαμήνου

Παρά τις προκλήσεις, ο ΑΔΜΗΕ εμφάνισε ανθεκτικά αποτελέσματα:

Τα ενοποιημένα έσοδα έφθασαν τα 220 εκατ. ευρώ, από 225,4 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2024. Για την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. ανήλθαν στα 217,9 εκατ. ευρώ (έναντι 223,3 εκατ. ευρώ).

Οι ενοποιημένες δαπάνες αυξήθηκαν κατά 7,1% σε 125,9 εκατ. ευρώ, ενώ για την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. μειώθηκαν κατά 10% (103,2 εκατ. ευρώ από 114,7 εκατ. ευρώ).

Το EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 152,7 εκατ. ευρώ (-7,5%), με συγκρίσιμο EBITDA 154,4 εκατ. ευρώ και περιθώριο 70,2% (έναντι 74,2% το 2024).

Το EBIT έφτασε τα 94 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 12,8%, ενώ τα κέρδη προ φόρων περιορίστηκαν στα 89,3 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά κέρδη έκλεισαν στα 67,6 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 12,4% έναντι των 77,2 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Πρόοδος βασικών έργων

Κρήτη – Αττική
Η διασύνδεση έχει τεθεί σε συνεχή λειτουργία μετά την ολοκλήρωση δοκιμών σε όλο το σύστημα (καλώδια, σταθμοί μετατροπής, υποσταθμοί GIS, ηλεκτρόδια).

Το πρώτο στάδιο του έργου χρηματοδοτήθηκε με 300,2 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το δεύτερο στάδιο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2021–2027 με χρηματοδότηση έως 222,3 εκατ. ευρώ.

Κυκλάδες
Η τέταρτη φάση αφορά Σαντορίνη, Φολέγανδρο, Μήλο και Σέριφο.

Το τμήμα Σαντορίνη – Νάξος αναμένεται να ολοκληρωθεί το β΄ εξάμηνο 2025.

Μέχρι το α΄ εξάμηνο 2026 θα έχουν ενταχθεί και τα υπόλοιπα νησιά.

Η πλήρης ολοκλήρωση θα επιτρέψει εγκατάσταση ΑΠΕ 332 MW, εξασφαλίζοντας φθηνότερη και πιο «πράσινη» ενέργεια.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και χαρακτηρίζεται εθνικής σημασίας.

Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου

Το σκέλος Μεγαλόπολη – Κόρινθος λειτουργεί από το 2022.

Η σύνδεση Κορίνθου – Κουμουνδούρου βρίσκεται σε φάση κατασκευής και αναμένεται το α΄ εξάμηνο 2026.

ΚΥΤ Κουμουνδούρου

Το νέο GIS ΚΥΤ αντικαθιστά το υφιστάμενο και ενισχύει την τροφοδοσία Αττικής.

Η πρώτη φάση (400 kV) ολοκληρώθηκε το 2024 και το έργο θα παραδοθεί έως τα μέσα του 2026.

Δωδεκάνησα και Βορειοανατολικό Αιγαίο

Η Κως, η Ρόδος και η Κάρπαθος θα συνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω Κορίνθου σε δύο φάσεις.

Στο βορειοανατολικό Αιγαίο θα ενταχθούν Λήμνος, Λέσβος, Σκύρος, Χίος και Σάμος σε τρεις φάσεις.

Οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οι διαγωνισμοί βρίσκονται σε εξέλιξη.

ΚΥΤ Ρουφ

Προβλέπεται νέα μονάδα στο κέντρο της Αθήνας που θα ενισχύσει την ενεργειακή επάρκεια του λεκανοπεδίου.

Θα συνδεθεί με τα ΚΥΤ Κουμουνδούρου και Αχαρνών (400 kV) και θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο Υ/Σ Ρουφ στο δίκτυο 150 kV.

Το έργο συνοδεύεται από αποξήλωση εναέριων γραμμών και κατασκευή νέων υπόγειων διασυνδέσεων.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum