| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 02/06/2025

                                                  

 

 

Οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως έρχονται αντιμέτωπες με τους εμπορικούς φραγμούς και τις καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών, που δημιουργούν προσκόμματα στην ανάπτυξή τους, σε μια εποχή που σημειώνεται ρεκόρ επιβατών.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) αναθεώρησε προς τα κάτω τη βασική πρόβλεψη για τα κέρδη του 2025 σε ολόκληρο τον κλάδο, επιρρίπτοντας την ευθύνη στις εμπορικές εντάσεις και στη μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.

«Όπως όλες οι μορφές συνδεσιμότητας, οι πτήσεις κάνουν τον κόσμο πιο ευημερούντα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Willie Walsh στην ετήσια συνάντηση του ομίλου στο Νέο Δελχί. «Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον απομονωτισμό, τους εμπορικούς φραγμούς και τον κατακερματισμό του πολυμερούς συστήματος που βασίζεται σε κανόνες, καταστρέφοντας τον πλούτο και μειώνοντας το βιοτικό επίπεδο. Για τους καιρούς που ζούμε, αυτό είναι ένα σημαντικό μήνυμα», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Οι σαρωτικοί δασμοί που επιβλήθηκαν από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχουν υποδαυλίσει τους φόβους για οικονομική επιβράδυνση και έχουν ωθήσει πολλούς επιβάτες να καθυστερήσουν ή να περιορίσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Απειλούν επίσης μια συμφωνία δεκαετιών μεταξύ περισσότερων από 30 χωρών για την κατάργηση των δασμών στα αεροσκάφη και τα εξαρτήματά τους.

Ενώ ο Walsh ανέφερε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι τιμές των αεροσκαφών αυξήθηκαν λόγω των δασμών, δήλωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα αντισταθούν σε κάθε προσπάθεια των κατασκευαστών αεροδιαστημικής να αυξήσουν τις τιμές και κάλεσε τις κυβερνήσεις να «κρατήσουν την αεροδιαστημική έξω από τους εμπορικούς πολέμους».

Η ΙΑΤΑ εκπροσωπεί περίπου 300 αεροπορικές εταιρείες που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας κυκλοφορίας.

Όσον αφορά την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, ο Walsh δήλωσε ότι η πρόοδος δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι αυτή τη στιγμή. Επέκρινε τις ενεργειακές εταιρείες επειδή δεν παράγουν αρκετό βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF), το οποίο παράγεται από απόβλητα πετρελαίου και βιομάζας και κοστίζει περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεροσκαφών.

Η ΙΑΤΑ προειδοποιεί όλο και περισσότερο ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα δυσκολευτούν να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας, αλλά ο Walsh δήλωσε ότι η αεροπορική βιομηχανία εξακολουθεί να στοχεύει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050, βασιζόμενη κυρίως στη σταδιακή μετάβαση σε SAF.

Το πρόβλημα στις παραδόσεις

Περισσότεροι άνθρωποι πετούν όσο ποτέ άλλοτε μετά την ανάκαμψη της αγοράς που ακολούθησε το τέλος της πανδημίας της Covid-19, αλλά η ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών παρεμποδίζεται από τις παρατεταμένες καθυστερήσεις παράδοσης αεροσκαφών και τις συμφορήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού που αυξάνουν το χρόνο συντήρησης και επισκευής.

Ο Walsh χαρακτήρισε τις προβλέψεις για τις καθυστερήσεις παράδοσης αεροσκαφών καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας «εξωπραγματικά απαράδεκτες». Η ΙΑΤΑ δήλωσε ότι ο αριθμός των παραδόσεων που έχουν προγραμματιστεί για το 2025 είναι κατά 26% μικρότερος από αυτόν που είχε υποσχεθεί πριν από ένα χρόνο, αν και με 1.692 αεροσκάφη θα είναι ο υψηλότερος αριθμός νέων αεροσκαφών από το 2018.

«Περαιτέρω αναθεωρήσεις προς τα κάτω είναι πιθανές, δεδομένου ότι τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού αναμένεται να συνεχιστούν το 2025 και ενδεχομένως μέχρι το τέλος της δεκαετίας», ανέφερε η ΙΑΤΑ στην επικαιροποίηση των προοπτικών της βιομηχανίας.

Ο Τιμ Κλαρκ, πρόεδρος της μεγαλύτερης διεθνούς αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο, της Emirates του Ντουμπάι, δήλωσε χθες Κυριακή ότι η πανδημία δεν αποτελεί πλέον αποδεκτή δικαιολογία για τις καθυστερήσεις των παραδόσεων και ζήτησε από τους κατασκευαστές αεροπλάνων να αναλάβουν την ευθύνη.

Παρόμοια απογοήτευση εξέφρασε και ο σαουδαραβικός οικονομικός αερομεταφορέας flyadeal. «Οι καθυστερήσεις γίνονται πλέον ασυγχώρητες. Η διαφάνεια, για να είμαστε ειλικρινείς, λείπει και έχουμε αρχίσει να εκνευριζόμαστε. Πώς αλλιώς μπορούμε να προγραμματίσουμε; Θέλω να πω ότι ξεπερνάει πια τα όρια του αστείου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της flyadeal, Στίβεν Γκρίνγουεϊ, στο Reuters.

Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing προσπαθεί να σταθεροποιήσει και να αυξήσει την παραγωγή μετά από μια κρίση ποιότητας και μια απεργία των εργαζομένων που επιβράδυνε την παραγωγή πέρυσι. 

Την περασμένη εβδομάδα, πηγές ανέφεραν στο Reuters ότι η ευρωπαϊκή Airbus προειδοποίησε τις αεροπορικές εταιρείες ότι αντιμετωπίζει άλλα τρία χρόνια καθυστερήσεων στις παραδόσεις.

Παρά τις προκλήσεις, οι αερομεταφορείς εξακολουθούν να επιδιώκουν την αγορά περισσότερων αεροσκαφών για να διασφαλίσουν ότι θα μπορούν να καλύψουν τη μελλοντική ταξιδιωτική ζήτηση.

Η Air India του ομίλου Tata βρίσκεται σε συνομιλίες με την Airbus και την Boeing για μια μεγάλη παραγγελία νέων αεροσκαφών που περιλαμβάνει επιπλέον περίπου 200 αεροπλάνα, συμπληρώνοντας μια συμφωνία-μαμούθ το 2023, καθώς ο πρώην κρατικός αερομεταφορέας επιδιώκει μια ανανέωση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum