|
Οι
σαρωτικοί δασμοί που
επιβλήθηκαν από τον
πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ
Τραμπ έχουν υποδαυλίσει
τους φόβους για
οικονομική επιβράδυνση
και έχουν ωθήσει πολλούς
επιβάτες να
καθυστερήσουν ή να
περιορίσουν τα
ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Απειλούν επίσης μια
συμφωνία δεκαετιών
μεταξύ περισσότερων από
30 χωρών για την
κατάργηση των δασμών στα
αεροσκάφη και τα
εξαρτήματά τους.
Ενώ ο
Walsh ανέφερε ότι δεν
υπάρχουν ενδείξεις ότι
οι τιμές των αεροσκαφών
αυξήθηκαν λόγω των
δασμών, δήλωσε ότι οι
αεροπορικές εταιρείες θα
αντισταθούν σε κάθε
προσπάθεια των
κατασκευαστών
αεροδιαστημικής να
αυξήσουν τις τιμές και
κάλεσε τις κυβερνήσεις
να «κρατήσουν την
αεροδιαστημική έξω από
τους εμπορικούς
πολέμους».
Η ΙΑΤΑ
εκπροσωπεί περίπου 300
αεροπορικές εταιρείες
που αντιπροσωπεύουν
περισσότερο από το 80%
της παγκόσμιας
κυκλοφορίας.
Όσον
αφορά την περιβαλλοντική
βιωσιμότητα, ο Walsh
δήλωσε ότι η πρόοδος δεν
είναι αυτή που θα έπρεπε
να είναι αυτή τη στιγμή.
Επέκρινε τις ενεργειακές
εταιρείες επειδή δεν
παράγουν αρκετό βιώσιμο
αεροπορικό καύσιμο
(SAF), το οποίο
παράγεται από απόβλητα
πετρελαίου και βιομάζας
και κοστίζει περισσότερο
από τα συμβατικά καύσιμα
αεροσκαφών.
Η ΙΑΤΑ
προειδοποιεί όλο και
περισσότερο ότι οι
αεροπορικές εταιρείες θα
δυσκολευτούν να
επιτύχουν τους στόχους
βιωσιμότητας, αλλά ο
Walsh δήλωσε ότι η
αεροπορική βιομηχανία
εξακολουθεί να στοχεύει
σε καθαρές μηδενικές
εκπομπές μέχρι το 2050,
βασιζόμενη κυρίως στη
σταδιακή μετάβαση σε
SAF.
Το πρόβλημα στις
παραδόσεις
Περισσότεροι άνθρωποι
πετούν όσο ποτέ άλλοτε
μετά την ανάκαμψη της
αγοράς που ακολούθησε το
τέλος της πανδημίας της
Covid-19, αλλά η
ανάπτυξη των αεροπορικών
εταιρειών παρεμποδίζεται
από τις παρατεταμένες
καθυστερήσεις παράδοσης
αεροσκαφών και τις
συμφορήσεις στην αλυσίδα
εφοδιασμού που αυξάνουν
το χρόνο συντήρησης και
επισκευής.
Ο Walsh
χαρακτήρισε τις
προβλέψεις για τις
καθυστερήσεις παράδοσης
αεροσκαφών καθ’ όλη τη
διάρκεια αυτής της
δεκαετίας «εξωπραγματικά
απαράδεκτες». Η ΙΑΤΑ
δήλωσε ότι ο αριθμός των
παραδόσεων που έχουν
προγραμματιστεί για το
2025 είναι κατά 26%
μικρότερος από αυτόν που
είχε υποσχεθεί πριν από
ένα χρόνο, αν και με
1.692 αεροσκάφη θα είναι
ο υψηλότερος αριθμός
νέων αεροσκαφών από το
2018.
«Περαιτέρω αναθεωρήσεις
προς τα κάτω είναι
πιθανές, δεδομένου ότι
τα προβλήματα της
αλυσίδας εφοδιασμού
αναμένεται να
συνεχιστούν το 2025 και
ενδεχομένως μέχρι το
τέλος της δεκαετίας»,
ανέφερε η ΙΑΤΑ στην
επικαιροποίηση των
προοπτικών της
βιομηχανίας.
Ο Τιμ
Κλαρκ, πρόεδρος της
μεγαλύτερης διεθνούς
αεροπορικής εταιρείας
στον κόσμο, της Emirates
του Ντουμπάι, δήλωσε
χθες Κυριακή ότι η
πανδημία δεν αποτελεί
πλέον αποδεκτή
δικαιολογία για τις
καθυστερήσεις των
παραδόσεων και ζήτησε
από τους κατασκευαστές
αεροπλάνων να αναλάβουν
την ευθύνη.
Παρόμοια
απογοήτευση εξέφρασε και
ο σαουδαραβικός
οικονομικός
αερομεταφορέας flyadeal.
«Οι καθυστερήσεις
γίνονται πλέον
ασυγχώρητες. Η
διαφάνεια, για να
είμαστε ειλικρινείς,
λείπει και έχουμε
αρχίσει να
εκνευριζόμαστε. Πώς
αλλιώς μπορούμε να
προγραμματίσουμε; Θέλω
να πω ότι ξεπερνάει πια
τα όρια του αστείου»,
δήλωσε ο διευθύνων
σύμβουλος της flyadeal,
Στίβεν Γκρίνγουεϊ, στο
Reuters.
Η
αμερικανική εταιρεία
κατασκευής αεροσκαφών
Boeing προσπαθεί να
σταθεροποιήσει και να
αυξήσει την παραγωγή
μετά από μια κρίση
ποιότητας και μια
απεργία των εργαζομένων
που επιβράδυνε την
παραγωγή πέρυσι.
Την
περασμένη εβδομάδα,
πηγές ανέφεραν στο
Reuters ότι η ευρωπαϊκή
Airbus προειδοποίησε τις
αεροπορικές εταιρείες
ότι αντιμετωπίζει άλλα
τρία χρόνια
καθυστερήσεων στις
παραδόσεις.
Παρά τις
προκλήσεις, οι
αερομεταφορείς
εξακολουθούν να
επιδιώκουν την αγορά
περισσότερων αεροσκαφών
για να διασφαλίσουν ότι
θα μπορούν να καλύψουν
τη μελλοντική
ταξιδιωτική ζήτηση.
Η Air
India του ομίλου Tata
βρίσκεται σε συνομιλίες
με την Airbus και την
Boeing για μια μεγάλη
παραγγελία νέων
αεροσκαφών που
περιλαμβάνει επιπλέον
περίπου 200 αεροπλάνα,
συμπληρώνοντας μια
συμφωνία-μαμούθ το 2023,
καθώς ο πρώην κρατικός
αερομεταφορέας επιδιώκει
μια ανανέωση πολλών
δισεκατομμυρίων
δολαρίων.
|