Το υδρογόνο είναι
ένα από τα εναλλακτικά καύσιμα που πρόκειται να
αξιοποιηθούν περισσότερο τα επόμενα χρόνια.
Χρησιμοποιείται στις κυψέλες καυσίμου για να
παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο θα κινήσει
τον ηλεκτρικό κινητήρα του αυτοκίνητου.
Σύμφωνα με σχετικά
δημοσιεύματα, οι κυψέλες
καυσίμου μπορούν να
χαρακτηριστούν σαν
κέντρα ενός συστήματος
το οποίο χρησιμοποιεί το
υδρογόνο ως καύσιμο. Αναλαμβάνουν
τη μετατροπή του
καυσίμου σε χρήσιμη
ηλεκτρική ενέργεια. Η
έννοια της κατάλυσης
παίζει πολύ σημαντικό
ρόλο στη λειτουργία μιας
κυψέλης καυσίμου.
Η κυψέλη καυσίμου
αποτελείται από έναν
μηχανισμό για μετατροπή
του υδρογόνου και
οξυγόνου σε νερό,
παράγοντας ταυτόχρονα με
τη διαδικασία αυτή,
ηλεκτρισμό και θερμότητα.
Ο ηλεκτρισμός παράγεται
με τη μορφή συνεχούς
ρεύματος. Η πρώτη κυψέλη
φτιάχτηκε από τον Sir
William Grove, το 1839.
Ωστόσο η συστηματική
έρευνα πάνω σε αυτές
άρχισε μόλις τη δεκαετία
του 1960, όταν η NASA
χρησιμοποίησε κυψέλες
καυσίμου στα διαστημικά
σκάφη των προγραμμάτων
Τζέμινι και Απόλλων ως
φθηνότερη λύση από την
ηλιακή ενέργεια.
Εννέα μήνες μετά τη
δημιουργία της HYVIA,
μια κοινοπραξίας του
Ομίλου Renault και της Plug
Power για την ανάπτυξη
του υδρογόνου,
εγκαινιάσθηκε το
εργοστάσιό της στο
Refactory. Αυτό είναι το
πρώτο βήμα σε ένα
ευρύτερο βιομηχανικό
έργο.
Η HYVIA είναι έτοιμη να
ξεκινήσει τη
συναρμολόγηση και τη
δοκιμή μονάδων κυψελών
καυσίμου που βασίζονται
στην προηγμένη
τεχνολογία της Plug
Power. Η κυψέλη καυσίμου
30 kW θα τροφοδοτεί το
νέο χαρτοφυλάκιο
μοντέλων του
προγράμματος Renault
Master H2-TECH (Van,
Chassis Cab και City
Bus).
Μέχρι το τέλος του 2022,
το εργοστάσιο θα
ξεκινήσει επίσης τη
συναρμολόγηση σταθμών
ανεφοδιασμού υδρογονου (H2)
και την παραγωγή
υδρογόνου χαμηλών
εκπομπών άνθρακα.
Ο στόχος της HYVIA είναι
να αποσπάσει το 30% της
ευρωπαϊκής αγοράς των
LCV που κινούνται με H2
έως το 2030.