|

Ο κύκλος
εργασιών από
συνεχιζόμενες
δραστηριότητες
διατηρήθηκε στα
3,25 δισ. ευρώ,
ενώ τα λειτουργικά κέρδη
(EBITDA) ανήλθαν σε
404 εκατ. ευρώ,
παραμένοντας σταθερά σε
σχέση με το 2023. Ο
τομέας
Παραχωρήσεων
ενίσχυσε περαιτέρω το
αποτύπωμά του,
καλύπτοντας πλέον
πάνω από το 60%
της λειτουργικής
κερδοφορίας του Ομίλου.
Το
προσαρμοσμένο καθαρό
χρέος της μητρικής
μειώθηκε στα
152 εκατ. ευρώ
από
317 εκατ. ευρώ
το 2023, ενώ τα
ελεύθερα ταμειακά
διαθέσιμα του
Ομίλου ανήλθαν σε
1,5 δισ. ευρώ,
εκ των οποίων
0,9 δισ. ευρώ
αφορούν τη μητρική
εταιρεία. Με βάση τα
θετικά αυτά στοιχεία, το
Διοικητικό Συμβούλιο θα
προτείνει στη Γενική
Συνέλευση
μέρισμα ύψους 0,40
€/μετοχή για το
2024, αυξημένο κατά
60% συγκριτικά
με την προηγούμενη
χρήση.
Εμβληματικές κινήσεις
και ισχυρή ανάπτυξη
έργων
Κατά τη
διάρκεια του 2024, ο
Όμιλος υλοποίησε
σημαντικές κινήσεις
στρατηγικής σημασίας,
συνολικού ύψους
11 δισ. ευρώ,
με βασικά σημεία την
πώληση της ΤΕΡΝΑ
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ και την
εξαγορά της
Αττικής Οδού.
Παράλληλα, εξασφάλισε
νέα έργα παραχωρήσεων
και ΣΔΙΤ ύψους
2,5 δισ. ευρώ,
ενισχύοντας περαιτέρω
τις σταθερές αποδόσεις
για τους μετόχους. Ο
Όμιλος παραμένει ενεργός
στην αξιολόγηση και
προετοιμασία συμμετοχής
σε σημαντικά έργα
υποδομών που αναμένεται
να προχωρήσουν το
επόμενο διάστημα.
Ο
κατασκευαστικός τομέας
σημείωσε ρεκόρ στο
ανεκτέλεστο υπόλοιπο, το
οποίο διαμορφώθηκε σε
6,9 δισ. ευρώ,
με
πάνω από το 70%
να αφορά ιδιωτικά έργα ή
έργα ιδίων επενδύσεων.
Στα σημαντικά νέα έργα
περιλαμβάνονται η
επέκταση του Διεθνούς
Αεροδρομίου Αθηνών,
ξενοδοχειακά και
εμπορικά ακίνητα υψηλών
προδιαγραφών, καθώς και
ενεργειακές υποδομές.
Επιπλέον, ο Όμιλος
αναδείχθηκε προσωρινός
ανάδοχος για
σιδηροδρομικό έργο
400 εκατ. ευρώ στη
Ρουμανία, το
οποίο δεν έχει ακόμη
ενταχθεί στο
ανεκτέλεστο.
Σταθερές
επιδόσεις και θετικές
προοπτικές σε όλους τους
τομείς
Ο
κατασκευαστικός κλάδος
διατήρησε υψηλούς
ρυθμούς εκτέλεσης έργων,
με μικρή μείωση στον
κύκλο εργασιών λόγω
προσωρινών παραγόντων,
ενώ τα περιθώρια κέρδους
παρέμειναν ισχυρά. Το
συνολικό ανεκτέλεστο
περιλαμβάνει
4,1 δισ. ευρώ
υπογεγραμμένα έργα
και επιπλέον
2,8 δισ. ευρώ έργα προς
υπογραφή,
μεταξύ αυτών και η
παραχώρηση του
Βόρειου Οδικού Άξονα
Κρήτης.
Στον
τομέα των
παραχωρήσεων,
τα έσοδα και τα
λειτουργικά κέρδη
αυξήθηκαν σημαντικά,
λόγω της υψηλότερης
κυκλοφορίας στους
αυτοκινητόδρομους και
της έναρξης της 25ετούς
παραχώρησης της
Αττικής Οδού
από 6 Οκτωβρίου 2024. Η
κυκλοφορία αυξήθηκε κατά
5,5% στην Αττική Οδό,
8,7% στη Νέα και
Κεντρική Οδό
και
3,3% στην Ολυμπία Οδό.
Στην
ηλεκτροπαραγωγή και
εμπορία ενέργειας,
καταγράφηκε αύξηση 4,7%
στη ζήτηση ηλεκτρικής
ενέργειας στην Ελλάδα,
ενώ οι τιμές χονδρικής
μειώθηκαν κατά 15,5%. Η
ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
σημείωσε άνοδο 22% στους
όγκους πώλησης,
φθάνοντας
μερίδιο 11,4%,
ενώ η παραγωγή από
φυσικό αέριο αυξήθηκε
5,2%. Παρά τις πιέσεις
στον κλάδο προμήθειας, η
καθετοποιημένη δομή
διασφάλισε ικανοποιητικά
επίπεδα κερδοφορίας.
Ταμειακές ροές,
επενδύσεις και
χρηματοοικονομικά
Οι
λειτουργικές ταμειακές
ροές αυξήθηκαν
στα
342 εκατ. ευρώ,
κυρίως λόγω της
κερδοφορίας στους τομείς
κατασκευών και
παραχωρήσεων και της
αποδοτικής διαχείρισης
κεφαλαίου κίνησης. Οι
συνολικές επενδύσεις
(capex) έφτασαν
τα
3,5 δισ. ευρώ,
εστιασμένες κυρίως στην
Αττική Οδό. Το τίμημα
από την πώληση της ΤΕΡΝΑ
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
εισπράχθηκε πλήρως
εντός του 2024.
Το
προσαρμοσμένο καθαρό
χρέος της μητρικής
μειώθηκε στα
152 εκατ. ευρώ,
ενώ το
συνολικό καθαρό χρέος
του Ομίλου
ανήλθε σε
3,26 δισ. ευρώ,
αυξημένο λόγω της
παραχώρησης της Αττικής
Οδού. Τα
διαθέσιμα του
Ομίλου ανήλθαν σε
1,52 δισ. ευρώ,
εκ των οποίων
853 εκατ. ευρώ
στη μητρική εταιρεία.
Μεσοπρόθεσμες προοπτικές
και ανταγωνιστικά
πλεονεκτήματα
Ο Όμιλος
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, παρά τη
διεθνή γεωπολιτική
αβεβαιότητα, αναμένεται
να συνεχίσει την
επέκτασή του στον κλάδο
των υποδομών σε Ελλάδα
και ΝΑ Ευρώπη,
αξιοποιώντας τη σταθερή
του στρατηγική, την
ισχυρή ορατότητα ως προς
το ανεκτέλεστο και τις
χρηματορροές, καθώς και
την καθετοποιημένη
λειτουργία του. Τα
στοιχεία αυτά εκτιμάται
ότι θα ενισχύσουν
περαιτέρω την κερδοφορία
και τη δημιουργία αξίας
για τους μετόχους.
|