| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Κυριακή, 08/06/2025

 

 

 

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026 προβλέπεται να ολοκληρωθεί πλήρως και να δοθεί σε λειτουργία ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Το έργο, ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον σύγχρονα οδικά έργα στη χώρα, έχει συνολικό μήκος 182,1 χιλιομέτρων και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι υπεύθυνη για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), αναπτύσσεται σε εντελώς νέα χάραξη και ενώνει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Το έργο ενισχύει σημαντικά την εσωτερική διασύνδεση της χώρας, προσφέροντας βελτιωμένες δυνατότητες μετακίνησης και οικονομικής ανάπτυξης.

 

Το βόρειο τμήμα των 46 χιλιομέτρων προχωρά με ταχύ ρυθμό

Η κατασκευή του τελικού τμήματος μήκους 46 χιλιομέτρων, που ενώνει τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας με την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η πρόοδος του έργου μέχρι τον Μάρτιο του 2025 έχει φτάσει το 72,77%.

Η υλοποίηση του έργου υποστηρίζεται από τέσσερις εργοταξιακές μονάδες – δύο κύριες και δύο δευτερεύουσες – με τη συμμετοχή 780 εργαζομένων και 440 μηχανημάτων.

Ενδεικτική εικόνα προόδου (Μάρτιος 2025):

Σήραγγες: 98,47%

Γέφυρες: 95,87%

Χωματουργικά: 85,33%

Ασφαλτικά: 44,87%

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του βόρειου τμήματος (70,5 χλμ.):

2 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονής κατεύθυνσης

2 κατασκευές τύπου Cut & Cover

23 γέφυρες

54 διαβάσεις (14 άνω και 40 κάτω)

3 χώροι για στάθμευση και ανάπαυση

89 τετράγωνες διαβάσεις (οχετοί) και περάσματα για άγρια πανίδα

6 ανισόπεδοι κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Οξύνειας, Γρεβενών, Αγιόφυλλου-Καρπερού, Εγνατίας)

2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

3 σταθμοί διοδίων (1 μετωπικός και 2 πλευρικοί)

2 Κέντρα Συντήρησης και Ελέγχου

1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων

Νέες δυνατότητες για πρόσβαση και περιφερειακή ανάπτυξη

Τον Απρίλιο του 2024 τέθηκαν ήδη σε κυκλοφορία 136 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου, προσφέροντας ασφαλή και σύγχρονη σύνδεση από τον Ανισόπεδο Κόμβο της Α.Θ.Ε. έως την Καλαμπάκα. Η σύνδεση περιοχών όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα, οι οποίες διαθέτουν σημαντικό τουριστικό και αναπτυξιακό δυναμικό, έχει πλέον καταστεί άμεση και εύκολη.

Ο Ε65 αποτελεί ένα καίριο έργο υποδομής, το οποίο επαναπροσδιορίζει τη γεωγραφία των χερσαίων μεταφορών στην ηπειρωτική χώρα και δρα ως μοχλός ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα, τη μεταποίηση, τον τουρισμό και τις εγχώριες επενδύσεις στην ελληνική ενδοχώρα.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum