|
Το
βόρειο τμήμα των 46
χιλιομέτρων προχωρά με
ταχύ ρυθμό
Η
κατασκευή του τελικού
τμήματος μήκους 46
χιλιομέτρων, που ενώνει
τον Ανισόπεδο Κόμβο
Καλαμπάκας με την
Εγνατία Οδό, δυτικά των
Γρεβενών, βρίσκεται σε
πλήρη εξέλιξη. Η πρόοδος
του έργου μέχρι τον
Μάρτιο του 2025 έχει
φτάσει το 72,77%.
Η
υλοποίηση του έργου
υποστηρίζεται από
τέσσερις εργοταξιακές
μονάδες – δύο κύριες και
δύο δευτερεύουσες – με
τη συμμετοχή 780
εργαζομένων και 440
μηχανημάτων.
Ενδεικτική εικόνα
προόδου (Μάρτιος 2025):
Σήραγγες: 98,47%
Γέφυρες:
95,87%
Χωματουργικά: 85,33%
Ασφαλτικά: 44,87%
Κύρια
τεχνικά χαρακτηριστικά
του βόρειου τμήματος
(70,5 χλμ.):
2
δίδυμες σήραγγες και 1
σήραγγα μονής
κατεύθυνσης
2
κατασκευές τύπου
Cut
&
Cover
23
γέφυρες
54
διαβάσεις (14 άνω και 40
κάτω)
3 χώροι
για στάθμευση και
ανάπαυση
89
τετράγωνες διαβάσεις
(οχετοί) και περάσματα
για άγρια πανίδα
6
ανισόπεδοι κόμβοι
(Βασιλικής, Καλαμπάκας,
Οξύνειας, Γρεβενών,
Αγιόφυλλου-Καρπερού,
Εγνατίας)
2
Σταθμοί Εξυπηρέτησης
Αυτοκινητιστών
3
σταθμοί διοδίων (1
μετωπικός και 2
πλευρικοί)
2 Κέντρα
Συντήρησης και Ελέγχου
1 Κέντρο
Διαχείρισης Κυκλοφορίας
και 1 Κέντρο Ελέγχου
Σηράγγων
Νέες
δυνατότητες για πρόσβαση
και περιφερειακή
ανάπτυξη
Τον
Απρίλιο του 2024 τέθηκαν
ήδη σε κυκλοφορία 136
χιλιόμετρα του
αυτοκινητοδρόμου,
προσφέροντας ασφαλή και
σύγχρονη σύνδεση από τον
Ανισόπεδο Κόμβο της
Α.Θ.Ε. έως την
Καλαμπάκα. Η σύνδεση
περιοχών όπως τα
Μετέωρα, η Λίμνη
Πλαστήρα, το Καρπενήσι
και τα Τρίκαλα, οι
οποίες διαθέτουν
σημαντικό τουριστικό και
αναπτυξιακό δυναμικό,
έχει πλέον καταστεί
άμεση και εύκολη.
Ο Ε65
αποτελεί ένα καίριο έργο
υποδομής, το οποίο
επαναπροσδιορίζει τη
γεωγραφία των χερσαίων
μεταφορών στην
ηπειρωτική χώρα και δρα
ως μοχλός ανάπτυξης για
τον πρωτογενή τομέα, τη
μεταποίηση, τον τουρισμό
και τις εγχώριες
επενδύσεις στην ελληνική
ενδοχώρα.
|