| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 26/05/2025

 

 

Μια δοκιμασμένη και απολύτως νόμιμη μέθοδος, που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, επαναξιοποιούν σήμερα πολλές επιχειρήσεις, ώστε να περιορίσουν τον οικονομικό αντίκτυπο των αυξημένων τελωνειακών δασμών που επιβάλλονται στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής του προέδρου Τραμπ. Πρόκειται για τον λεγόμενο «κανόνα της πρώτης πώλησης», ο οποίος προβλέπεται από την τελωνειακή νομοθεσία των ΗΠΑ.

Η εν λόγω ρύθμιση επιτρέπει στους Αμερικανούς εισαγωγείς να υπολογίζουν τον οφειλόμενο δασμό με βάση την τιμή της αρχικής πώλησης ενός προϊόντος, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Για παράδειγμα, αν ένας Κινέζος κατασκευαστής πουλήσει ένα μπλουζάκι σε διανομέα στο Χονγκ Κονγκ προς 5 δολάρια και ο διανομέας αυτός το μεταπωλήσει σε λιανοπωλητή στις ΗΠΑ έναντι 10 δολαρίων, ο Αμερικανός εισαγωγέας δύναται – με την εφαρμογή του κανόνα – να καταβάλει δασμούς βάσει της αρχικής τιμής των 5 δολαρίων, παρακάμπτοντας έτσι τη μεταγενέστερη επιβάρυνση του ενδιάμεσου.

 

Όπως εξηγεί ο Brian Gleicher, ανώτερος νομικός σύμβουλος στη Miller & Chevalier Chartered, η διάταξη δίνει τη δυνατότητα υπολογισμού των δασμών με βάση την εργοστασιακή τιμή εξαγωγής, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση.

Ιστορικό και επανεμφάνιση του κανόνα

Ο κανόνας αυτός υφίσταται ήδη από το 1988, ωστόσο ήρθε και πάλι στο προσκήνιο κατά την πρώτη προεδρική θητεία του Τραμπ, όταν τέθηκαν σε ισχύ οι δασμοί 25% για τα κινεζικά προϊόντα το 2018. Η εφαρμογή νέων επιβαρύνσεων έχει αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη πρόβλεψη.

«Όταν οι πρώτοι δασμοί τέθηκαν σε ισχύ, δεχθήκαμε πολλά αιτήματα. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα», δηλώνει ο Sid Paruthi, στέλεχος της εταιρείας συμβούλων Moss Adams.

Απαραίτητες προϋποθέσεις

Η ενεργοποίηση του κανόνα προϋποθέτει:

Τουλάχιστον δύο πωλήσεις: μία από τον παραγωγό σε διανομέα και μία ή περισσότερες μεταγενέστερες.

Οι εμπλεκόμενες πλευρές να είναι ανεξάρτητες και μη συνδεδεμένες μεταξύ τους.

Απόδειξη ότι το προϊόν προοριζόταν από την αρχή για την αγορά των ΗΠΑ.

Επαρκή τεκμηρίωση της αρχικής τιμής πώλησης, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο, καθώς πολλοί πωλητές διστάζουν να αποκαλύψουν το αρχικό κόστος.

Εφαρμογή σε συγκεκριμένους κλάδους

Παρότι η διάταξη αφορά πλήθος προϊόντων και κλάδων, η χρήση της είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε καταναλωτικά αγαθά υψηλής αξίας και στον κλάδο των ειδών πολυτελείας, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι σημαντικά.

Η Moncler, γνωστό brand πολυτελούς ένδυσης, αναγνώρισε πρόσφατα τη σημασία του «κανόνα πρώτης πώλησης» για τη μείωση του κόστους, με τον CFO της εταιρείας Luciano Santel να επισημαίνει στους επενδυτές ότι το εργοστασιακό κόστος είναι περίπου το 50% της ενδοεταιρικής τιμής.

Παρομοίως, η ελβετική βιοτεχνολογική εταιρεία Kuros Biosciences ανακοίνωσε αλλαγές στη δομή των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων, με σκοπό την αξιοποίηση της συγκεκριμένης διάταξης, δημιουργώντας έναν κόμβο χονδρεμπόρων στη Ζυρίχη.

Αντίστοιχες αναφορές έγιναν και από τις αμερικανικές εταιρείες Traeger (μπάρμπεκιου) και Fictiv (κατασκευές), που χαρακτήρισαν τον κανόνα ως εργαλείο μείωσης του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας και περιορισμού των δασμών.

Πολιτικές συνέπειες

Αν και η χρήση του «κανόνα πρώτης πώλησης» είναι απολύτως σύννομη, θέτει ερωτήματα ως προς την αποτελεσματικότητα των εμπορικών πολιτικών της κυβέρνησης Τραμπ, καθώς ενδέχεται να περιορίσει την αύξηση των εσόδων από δασμούς και να υπονομεύσει τις προσπάθειες ενίσχυσης της εγχώριας παραγωγής – δύο βασικούς στόχους της τρέχουσας πολιτικής κατεύθυνσης.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum