| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Σάββατο, 17/09/2022

 

 
Λίγες ημέρες έχει στην διάθεσή της η κυβέρνηση προκειμένου να λύσει έναν εξαιρετικά δύσκολο γρίφο, ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω έχει τρία παρακλάδια και αφορά την παρέμβαση που ετοιμάζεται στο κομμάτι της ενέργειας.
 

 
Όπως γράφει η Άρτεμης Σπηλιώτη στην Ημερησία, την επομένη εβδομάδα η κυβέρνηση θα ανοίξει τα χαρτιά της, αναφορικά με τον τρόπο επιδότησης μέσα από το σύστημα κινήτρων και αντικινήτρων για το ηλεκτρικό ρεύμα, τον τρόπο στήριξης – ενίσχυσης, όσων έχουν εγκατάσταση θέρμανσης που στηρίζεται στο φυσικό αέριο.
Και βέβαια το παζλ συμπληρώνεται από το τι θα συμβεί με το diesel κίνησης. Ο σχεδιασμός είναι να πάψει να υφίσταται η επιδότηση των 15 λεπτών το λίτρο από την 1η Οκτωβρίου, ωστόσο, υπάρχουν εισηγήσεις προς την κυβέρνηση να διατηρήσει την επιδότηση αυτή για ένα χρονικό διάστημα, όσο δηλαδή παραμένει στα σημερινά επίπεδα και υπάρχει αυτή η μεγάλη διαφορά με την βενζίνη.
 
Αν δεν αλλάξει κάτι, η μέση τιμή για το diesel κίνησης θα υπερβεί τα 2 ευρώ, έναντι 1,90 ευρώ περίπου που είναι σήμερα.
 
Πίεση για επαγγελματίες και ιδιοκτήτες ΙΧ
 
Αν συμβεί αυτό, τότε θα η κατάσταση θα επιδεινωθεί για μία σειρά επαγγελματιών, αφού οι μεταφορές γίνονται κατά βάσιν με οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο diesel κίνησης. Έτσι δεν αποκλείεται να υπάρξουν νέες ανατιμήσεις εξαιτίας αυτού του λόγου.
 
Σημαντική όμως επιβάρυνση θα έχουν όλοι εκείνοι που έχουν ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα, αφού θα δουν το κόστος μεταφοράς τους να εκτινάσσεται στα ύψη.
 
Αναφορικά με το φυσικό αέριο, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να καλύψει ένα σημαντικό μέρος, σε καμία περίπτωση βέβαια το σύνολο, της επιπλέον επιβάρυνσης που θα προκύψει για τα νοικοκυριά εκείνα που χρησιμοποιούν ως μέσο θέρμανσης το φυσικό αέριο.
 
Πρόκειται για 700.000 περίπου οικογένειες, που ναι μεν μπορεί να μην ακούγεται ως ένα μέγεθος τεράστιο, ωστόσο επειδή η επιβάρυνση είναι σημαντική, θα απορροφήσει ένα σημαντικό ποσό. Η αρχική πρόθεση είναι να καλύψει μέρος της επιδότησης ο κρατικός προϋπολογισμός, η ΔΕΠΑ, αλλά και οι πάροχοι.
 
Η επιδότηση για το φυσικό αέριο
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν το ποσοστό αναπλήρωσης του αυξημένου κόστους, θα κινείται πάνω από το 60%, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα φτάνει το 80% ή 90% που γίνεται με το ηλεκτρικό ρεύμα.
 
Οι δυσκολίες για το ρεύμα
 
Το άλλο μεγάλο κομμάτι για το οποίο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή είναι η επιδότηση του ηλεκτρικού ρεύματος. Όπως έχει ανακοινωθεί από τον επόμενο μήνα η επιδότηση θα έχει και χαρακτήρα επιβράβευσης. Δηλαδή αυτοί που μειώνουν την κατανάλωση θα έχουν επιπλέον μπόνους σε αντίθεση με αυτούς που την αυξάνουν.
 
Γίνεται δηλαδή προσπάθεια να λειτουργήσει το σύστημα που έχει επιλεγεί για το δημόσιο και στα νοικοκυριά. Βέβαια υπάρχουν αρκετές δυσκολίες στην εφαρμογή του, όπως για παράδειγμα τι γίνεται εάν έχουν αυξηθεί τα μέλη της οικογένειας, ή αν για κάποιους λόγους αυτά παραμένουν περισσότερες ώρες στο σπίτι, ή αν έχουν αλλάξει σπίτι.
 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum