Πιο αναλυτικά, τα
συγκρίσιμα κέρδη EBITDA
(προ φόρων, τόκων και
αποσβέσεων)
διαμορφώθηκαν σε 401
εκατ. ευρώ, σημειώνοντας
άνοδο κατά 21% σε σχέση
με το 2020, ενώ τα
συγκρίσιμα καθαρά κέρδη
ανήλθαν σε 144 εκατ.
ευρώ.
Η παραγωγή και οι
πωλήσεις πετρελαιοειδών
σημείωσαν αύξηση στους
14,4 εκατ. τόνους (+4%)
και 15,2 εκατ. τόνους
(+6%) αντίστοιχα, με τις
εξαγωγές να σημειώνουν
τη δεύτερη υψηλότερη
επίδοση στην ιστορία του
Ομίλου.
Ο κλάδος των
Πετροχημικών
εκμεταλλεύτηκε το
βελτιωμένο διεθνές
περιβάλλον και κατέγραψε
ιστορικό υψηλό
κερδοφορίας στα 131 εκατ.
ευρώ, ενώ και οι
εταιρείες εμπορίας σε Ελλάδα
και εξωτερικό βελτίωσαν
σημαντικά τη συνεισφορά
τους, καθώς οι αγορές
σημείωσαν σταδιακή
ανάκαμψη, παρά την
αύξηση του λειτουργικού
κόστους.
Ως αποτέλεσμα των
παραπάνω, το διοικητικό
συμβούλιο αποφάσισε τη
διανομή μερίσματος,
ύψους 0,40 ευρώ ανά
μετοχή, εκ των οποίων
0,30 ευρώ θα διανεμηθούν
τον Απρίλιο και 0,1 ευρώ
μετά τη Γενική Συνέλευση.
Επίσης όπως αναφέρει η
εταιρεία:
Σε ό,τι αφορά τα
αποτελέσματα, η βελτίωση
των λειτουργικών μας
επιδόσεων και της
κερδοφορίας, με αυξημένη
παραγωγή και εξαγωγές,
μέσα σε ένα δύσκολο
διεθνές περιβάλλον,
είναι επίσης αποτέλεσμα
της συνεχούς προσπάθειας
για βελτίωση της
ανταγωνιστικότητας.
Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί
σε θέματα ψηφιακού
μετασχηματισμού όπου
είναι σε εξέλιξη ένα
μακρόχρονο φιλόδοξο
σχέδιο, σε θέματα
οργανωτικής ευελιξίας
και εμπορικής ανάπτυξης
εκτός Ελλάδος. Τα
παραπάνω μας επιτρέπουν
τη διανομή μερίσματος
συνολικά ύψους €0,40 /μετοχή,
ενώ, όπως είχαμε
δεσμευτεί, το 50% των
αναμενόμενων εσόδων από
την πώληση της ΔΕΠΑ
Υποδομών θα διατεθεί για
πληρωμή έκτακτου
μερίσματος εντός του
2022.

Ο ρόλος του πετρελαίου
Σημαντικό ρόλο στη
βελτίωση των μεγεθών
διαδραμάτισαν οι
διεθνείς τιμές αργού, οι
οποίες αυξήθηκαν
σημαντικά το 2021,
έπειτα από τα πολυετή
χαμηλά του 2020.
Ενδεικτικά, οι τιμές του
Brent διαμορφώθηκαν το
δ’ Τρίμηνο στα 80
δολάρια ανά βαρέλι, στα
υψηλότερα της τελευταίας
επταετίας, σε σχέση με
τα 44 δολάρια ανά βαρέλι
στο δ’ τρίμηνο του 2020.
Αντίστοιχη εικόνα
παρουσίασαν οι τιμές και
στο σύνολο του έτους, με
την τιμή του Brent να
κυμαίνεται στα 71
δολάρια κατά μέσο όρο,
αυξημένη κατά 68% σε
σύγκριση με το 2020.
Ταυτόχρονα, στο δ’
τρίμηνο, το περιθώριο
του ντίζελ ανέκαμψε σε
υψηλά διετίας. Κατά
συνέπεια, τα ενδεικτικά
περιθώρια διύλισης
Hydrocracking σημείωσαν
βελτίωση σε σχέση με το
προηγούμενο τρίμηνο στα
5 δολάρια ανά βαρέλι, με
τα περιθώρια για
διυλιστήρια τύπου FCC
στα 5,2 δολάρια ανά
βαρέλι.
Αύξηση της ζήτησης
Η συνολική ζήτηση στην
εσωτερική αγορά επίγειων
καυσίμων παρουσίασε
αύξηση κατά 1,5%, στους
6,4 εκατ. τόνους για το
2021, καθώς η κατανάλωση
καυσίμων κίνησης
αυξήθηκε κατά 6,6% το
2021, ως αποτέλεσμα της
άρσης των περιορισμών
στις μετακινήσεις, ενώ
το πετρέλαιο θέρμανσης
σημείωσε πτώση 17% λόγω
ηπιότερων 3 καιρικών
συνθηκών.
Σημαντική άνοδο της
ζήτησης κατέγραψε η
αδασμολόγητη αγορά, με
τα αεροπορικά καύσιμα να
εμφανίζουν αύξηση σε
ποσοστό 90% λόγω της
ενίσχυσης της
τουριστικής κίνησης και
τα ναυτιλιακά καύσιμα
στο 7,2%, λόγω της
αύξησης δραστηριότητας
ακτοπλοΐας.
Σε ιστορικά χαμηλά το
χρηματοοικονομικό κόστος
Κατά τη διάρκεια του δ’
τριμήνου, ο Όμιλος
προχώρησε στην
αποπληρωμή του
ευρω-ομολόγου ύψους 201
εκατ. ευρώ με επιτόκιο
4,875%, με σημαντικό
θετικό αντίκτυπο στα
χρηματοοικονομικά έξοδα,
που ανήλθαν σε 23 εκατ.
ευρώ, μειωμένα κατά 13%.
Συνολικά για το έτος
διαμορφώθηκαν στα 96
εκατ. ευρώ (-8%),
έχοντας καταγράψει
μείωση άνω του 50% τα
τελευταία πέντα χρόνια.
Ο καθαρός δανεισμός
διαμορφώθηκε στα 1,9 δισ.
ευρώ, με το Συντελεστή
Μόχλευσης στο 48%.
|