Με έναν
συνεκτικό σχεδιασμό προχωρά η Lamda Development το
πλάνο της
πρώτης φάσης της μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό. Τα
πολλά παράλληλα project που θα «τρέξουν» το
επόμενο διάστημα έχουν δημιουργήσει μια μεγάλη
προετοιμασία στην οποία η Lamda έχει σκεφτεί τα
πάντα, από τις πωλήσεις και τα deals, μέχρι
τις κατασκευές και τη διαχείριση των οικοδομικών
υλικών και φορτηγών.
Εως 20 Μαρτίου ο
ανάδοχος για τα έργα
υποδομής
Πρώτο μεγάλο νέο είναι
πως μέχρι τις 20 Μαρτίου
θα ανακοινωθεί ο
ανάδοχος για τα έργα
υποδομής στο Ελληνικό τα
οποία θα ξεκινήσουν
αμέσως μετά. Ο Οδυσσέας
Αθανασίου σε
δημοσιογραφική ξενάγηση
και ενημέρωση που
πραγματοποιήθηκε χθες
στον χώρο σημείωσε πως ένα
από τα «άγχη» που
υπάρχουν αυτή την εποχή
είναι η διαφαινόμενη
έλλειψη προσωπικού για
όλα αυτά τα έργα. Ωστόσο
ήταν αισιόδοξος ότι τα
έργα θα προλάβουν να
κλείσουν γρήγορα ούτως
ώστε να τρέξουν πιο
γρήγορα από τα δημόσια
έργα που επίσης έρχονται
μαζεμένα.
Το έργο της
υπογειοποίησης, που
είναι μέρος των έργων
υποδομής πρώτης φάσης,
είπε πως θα
ξεκινήσει στο τέλος του
2022 και
πως θα υπάρξει παράκαμψη
εντός του Ελληνικού για
να διευκολυνθεί η κίνηση.
Η επιβάρυνση εκτιμάται
σε περίπου 4-5 λεπτά για
τον πρώτο χρόνο
κατασκευής του
υπογειοποιημένου
τμήματος. Το έργο
προβλέπεται να
ολοκληρωθεί στις αρχές
του 2026. «Προχωράμε
βάσει σχεδίου», σημείωσε
ο κ. Αθανασίου, ενώ για
τα κόστη των έργων
σημείωσε ότι υπάρχει
πρόβλεψη για τυχόν
αυξήσεις και
ότι προς το παρόν είναι
εντός προϋπολογισμού.
Συνολικά τα
έργα υποδομής της πρώτης
πενταετίας ανέρχονται σε
450-500 εκατ. ευρώ.
Εκτός λοιπόν από τα έργα
που θα ξεκινήσουν το
επόμενο διάστημα,
προετοιμάζεται ένας
δεύτερος γύρος έργων
υποδομής που θα
ξεκινήσει στους
επόμενους δύο μήνες.
Ένας τρίτος γύρος
υποδομών
προγραμματίζεται να
δημοπρατηθεί το
καλοκαίρι του 2023.
Παράλληλα αυτή
την εποχή κατεδαφίζονται
τα Ολυμπιακά γήπεδα, ενώ
το γήπεδο μπάσκετ
αποσυναρμολογείται για
να μεταφερθεί στα
Ιωάννινα. Ένα από τα
πρώτα έργα είναι η
διευθέτηση και ανάδειξη
του ρέματος Τραχώνων που
σήμερα είναι
κατακερματισμένο.
Οι κατεδαφίσεις και ο
Marina Tower
Το έργο των κατεδαφίσεων
συνολικά 425 κτιρίων, το
οποίο έχει αναλάβει η
Intrakat,
προχωρά με μεγάλη ένταση
και ήδη έχει
προχωρήσει το γκρέμισμα
περίπου 200 εξ αυτών.
H Lamda έχει προχωρήσει
σε ένα βιώσιμο τρόπο
διαχείρισης των
κατεδαφισθέντων.
Συλλέγει σε ειδικό χώρο
όλα τα υλικά όπου
γίνεται διαχωρισμός των
οικοδομικών υλικών και
του σκραπ. Τα πρώτα
οδηγούνται σε ειδικά
μηχανήματα για να
αποτελέσουν πρώτη ύλη,
ένα υπόστρωμα στο δίκτυο
δρόμων το οποίο θα
δημιουργηθεί.
Ο διαγωνισμός για τον Marina
Tower επίσης
ολοκληρώνεται. Αρχικά ο
εργολάβος θα προσληφθεί
ως σύμβουλος του
αρχιτέκτονα του έργου.
Την άνοιξη του 2023 θα
γίνει ο διαγωνισμός για
την κατασκευή του
ουρανοξύστη, αλλά είναι
πιθανόν το έργο να
προχωρήσει με τον
εργολάβο που θα
προσληφθεί και θα
ανακοινωθεί στο τέλος
Μαρτίου.
Τα χωματουργικά
εκτιμάται ότι θα
ξεκινήσουν εντός του
2022, η κατασκευή το
2023 και η ολοκλήρωση
τοποθετείται στις αρχές
του 2026.
Μέσα στο 2022 ξεκινούν
και τα έργα των
αθλητικών εγκαταστάσεων, με
τον σχετικό διαγωνισμό
ύψους 100 εκατ. ευρώ να
ξεκινά εντός των
επομένων ημερών. Πριν
από το Πάσχα θα
ξεκινήσει η κατασκευή
του πρώτου από όλα τα
κτίρια του Ελληνικού που
συμβολικά θα είναι το
κτίριο ΑμεΑ συνολικού
όγκου 11.000 τ.μ.
Θα γίνουν έργα
αναβάθμισης της μαρίνας,
έχουν ξεκινήσει
κατεδαφίσεις. Θα φτάσει
σε χωρητικότητα τα 400
σκάφη και μάλιστα μεγάλα.
Σε αυτή την περιοχή θα
κατασκευαστεί το Marina
Galleria,
ένα πολυτελές ξενοδοχείο
από την ΤΕΜΕΣ ακριβώς
στη μαρίνα η οποία θα
κατασκευάσει ακόμα
ένα ξενοδοχείο και στη δυτική
πλευρά της παραλίας.
Επίσης προβλέπεται η
εξυγίανση και δημιουργία
μιας παραλίας ενός
χιλιομέτρου με ελεύθερη
πρόσβαση.
Πώς πάνε οι πωλήσεις
Αναφορικά με τις
πωλήσεις από τις
κτιριακές αναπτύξεις ο
κ. Αθανασίου είπε ότι:
Για τον Marina Tower υπάρχουν
προσύμφωνα για όλα τα
διαμερίσματα εκτός από
τους τρεις τελευταίους
ορόφους και
τα δύο penthouse που θα
κλείσουν το επόμενο
διάστημα. Συνολικά
προβλέπονται πωλήσεις
500 εκατ. ευρώ, εκ των
οποίων το 20% (100 εκατ.
ευρώ) προβλέπεται να
εισπραχθεί φέτος.
Από τις 27 βίλες που θα
κατασκευαστούν αναμένονται
έσοδα περίπου 182 εκατ.
ευρώ. Η Lamda θα
εισπράξει το 50% με την
υπογραφή των συμβολαίων.
Αυτό σημαίνει ότι για
φέτος προσδοκά έσοδα
90-100 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τα
condominium, δηλαδή τα
διώροφα και τριώροφα
κτίρια, αναμένονται
έσοδα 250 εκατ. ευρώ.
Συνολικά περιλαμβάνονται
1.000 διαμερίσματα. Οι
συμφωνίες εκτιμάται πως
θα κλείσουν το επόμενο
δίμηνο με 20%
προκαταβολή ανά
διαμέρισμα. Αυτό
σημαίνει έσοδα για φέτος
ύψους 50 εκατ. ευρώ.
«Μας ευνόησε η
καθυστέρηση του έργου»,
τόνισε ο κ. Αθανασίου,
που υποστήριξε πως αν
η επένδυση ξεκινούσε το
2016 δεν θα πετύχαινε
τις πωλήσεις και τις
τιμές που έχουν
επιτευχθεί.
Επίσης επεσήμανε και την
υποστήριξη που έχει το
έργο από το σύνολο της
κοινωνίας.
Υπάρχουν επίσης σκέψεις
ανάλογα με τις πωλήσεις
κατοικιών να προστεθούν
επιπρόσθετα 1.000
κατοικίες. Στο σύνολο
της επένδυσης
προβλέπεται να
κατασκευαστούν 10.000
κατοικίες. Τα
πρώτα ξενοδοχεία
εκτιμάται ότι θα
ξεκινήσουν να
λειτουργήσουν το 2025όπως
και η επένδυση του
καζίνο,
ενώ το 2026 εκτιμάται
ότι θα λειτουργήσουν όλα
τα κτίρια της πρώτης
φάσης όπως και το πάρκο.
Ειδικότερα για το πάρκο,
η Lamda θα
φροντίσει για τη διατήρηση
ιδιαίτερα των ψηλών
δέντρων που
υπάρχουν στον χώρο, τα
οποία θα διατηρηθούν σε
χώρο εντός του ακινήτου
και θα ξαναφυτευθούν
είτε στο Μητροπολιτικό
Πάρκο είτε σε άλλους
κοινόχρηστους χώρους.
Το τραμ και η
κυκλοφοριακή επιβάρυνση
Για τη γραμμή του τραμ ο
κ. Αθανασίου είπε ότι
εξετάζονται διάφορα
σενάρια, καθώς υπάρχουν
αρνητικά σημεία, και ότι υπάρχουν
σκέψεις για μικρότερα
οχήματα, ηλεκτροκίνητα.
Όπως συμπλήρωσε,
αναζητείται η καλύτερη
δυνατή λύση και είναι
σίγουρο ότι θα συνδεθεί
με μετρό και παραλιακή.
Για την αντιμετώπιση της
κυκλοφοριακής
επιβάρυνσης από φορτηγά
κατά την κατασκευαστική
περίοδο, ο κ. Αθανασίου
είπε πως θα
υπάρχουν σταθμοί
κατασκευής τσιμέντου
εντός του χώρου, άρα
η κίνησή τους θα είναι
εσωτερική, ενώ
εξετάζεται και η
μεταφορά διά θαλάσσης
κάποιων όγκων.
Παράλληλα γίνεται
μεγάλη ανακύκλωση υλικών
κατασκευής τα
οποία θα αξιοποιηθούν
την περίοδο κατασκευής.
Ο κ. Αθανασίου σημείωσε
πως θα γίνει κάθε
προσπάθεια ακόμα και
μέσω επικοινωνίας για να
ενημερώνεται ο κόσμος.
Όπως είπε, βέβαια, σε
ένα τόσο μεγάλο έργο
είναι λογικό να υπάρξει
μια κάποια αναστάτωση
στην τοπική κυκλοφορία.