| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τρίτη, 12/08/2025

     

 

 

Ο ΑΔΜΗΕ προγραμματίζει έργα συνολικής αξίας 6 δισ. ευρώ για την περίοδο 2025-2034, με στόχο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας του εθνικού ηλεκτρικού συστήματος, την αύξηση της σταθερότητάς του και τη μείωση του κινδύνου μελλοντικών διακοπών ρεύματος. Το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Συστήματος Μεταφοράς, που τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΑΕΥ, περιλαμβάνει καίριες παρεμβάσεις οι οποίες πρέπει να υλοποιούνται έγκαιρα, χωρίς εμπλοκές από τοπικές αντιδράσεις, καθώς και την αναβάθμιση των διασυνδετήριων γραμμών με τις γειτονικές χώρες.

 

Σε μια εποχή όπου οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας κυριαρχούν, το σχέδιο επικεντρώνεται σε έργα που θα ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του δικτύου απέναντι σε βλάβες και θα καλύψουν την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης, τόσο στην Αττική — για παράδειγμα, λόγω της ανάπτυξης του Ελληνικού — όσο και στην περιφέρεια, με ιδιαίτερη έμφαση στις νησιωτικές διασυνδέσεις.

Η πλειονότητα των επενδύσεων, ύψους 4,49 δισ. ευρώ, προγραμματίζεται να υλοποιηθεί μέσα στην τετραετία 2025-2028, με τη μέση ετήσια δαπάνη να ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

Σε σχέση με το προκαταρκτικό σχέδιο που δημοσιοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2024, η τρέχουσα εκδοχή περιλαμβάνει τροποποιήσεις σε χρονοδιαγράμματα σημαντικών έργων και την προσθήκη πέντε νέων παρεμβάσεων. Για παράδειγμα, η Δ’ φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων μετατίθεται για το 2026 αντί του 2025, ενώ η ολοκλήρωση της Διασύνδεσης των νησιών του ΒΑ Αιγαίου επισπεύδεται για το 2029 αντί του 2030.

Στην Κρήτη, η ολοκλήρωση κρίσιμων έργων ενίσχυσης του συστήματος μεταφέρεται για το 2028, καθώς αντιμετωπίζονται επί μακρόν τοπικές αντιδράσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γραμμή μεταφοράς 150 kV Χανιά – Δαμάστα Ηρακλείου, η οποία συναντά εμπλοκές με τοπικούς φορείς και την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Προβλέπεται αλλαγή όδευσης και υπόγεια διέλευση τμήματος 2 χιλιομέτρων κοντά στον υποσταθμό «Χανιά Ι».

Καθυστερήσεις καταγράφονται και στη γραμμή 150 kV που συνδέει τη μονάδα Αθερινόλακκου με το υπόλοιπο δίκτυο, λόγω ανάγκης τροποποίησης της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων — εξαιτίας διέλευσης πλησίον λατομείου — και επιτάχυνσης των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων.

Στο μέτωπο των διεθνών διασυνδέσεων, η ολοκλήρωση του έργου Ελλάδας–Αλβανίας μέσω γραμμής 400 kV επισπεύδεται για το 2030, έναντι του 2031 που προέβλεπε το προηγούμενο σχέδιο. Η απόφαση βασίστηκε σε προκαταρκτικές μελέτες αγοράς και δικτύου, καθώς και σε ανάλυση κόστους–οφέλους, οι οποίες έδειξαν ότι η υλοποίηση μπορεί να γίνει νωρίτερα.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum