|
Στην
πρώτη φάση (phase 1) του
διαγωνισμού για την
επέκταση του κεντρικού
τερματικού σταθμού και
του δορυφορικού κτιρίου
του Διεθνούς Αεροδρομίου
Αθηνών (ΔΑΑ), συνολικής
επιφάνειας σχεδόν
150.000 τ.μ., εκδήλωσαν
ενδιαφέρον οι ισχυροί
κατασκευαστικοί όμιλοι
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ
και AKTOR. Το έργο,
προϋπολογισμού άνω του 1
δισ. ευρώ, αναμένεται
-σύμφωνα με το
πιθανότερο σενάριο- να
ολοκληρώσει τη
διαγωνιστική του
διαδικασία στις αρχές
του 2026.
Σημειώνεται πως ΤΕΡΝΑ
και REDEX έχουν ήδη
ξεκινήσει εργασίες στο
αεροδρόμιο, στο πλαίσιο
του έργου των 188 εκατ.
που έχουν αναλάβει για
την κατασκευή πίστας
στάθμευσης αεροσκαφών
και νέου πολυώροφου
πάρκινγκ. Η πρώτη
εργολαβία, αξίας 88
εκατ. ευρώ, αφορά την
ανέγερση επταώροφου
κτιρίου στάθμευσης,
ακριβώς απέναντι από το
ξενοδοχείο Sofitel και
πλησίον της πεζογέφυρας.
Το νέο πάρκινγκ θα
αναπτυχθεί σε επιφάνεια
98.600 τ.μ. και θα
προσφέρει 3.365 θέσεις.
Τα δύο χαμηλότερα
επίπεδα προορίζονται για
εταιρείες ενοικίασης
οχημάτων, με
υποστηρικτικές
λειτουργίες, όπως
γραφεία και πλυντήρια,
ενώ οι πέντε υπόλοιποι
όροφοι θα καλύπτουν
ανάγκες βραχυχρόνιας και
μακροχρόνιας στάθμευσης.
Θα περιλαμβάνονται και
υποδομές φόρτισης για
ηλεκτρικά οχήματα,
ενισχύοντας τον πράσινο
χαρακτήρα του έργου.
Το
δεύτερο κομμάτι της
εργολαβίας, ύψους 100
εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει
τη δημιουργία νέας
πίστας στη βορειοδυτική
πλευρά του αεροδρομίου,
με 32 θέσεις στάθμευσης
για αεροσκάφη τύπου C
και δύο επιπλέον θέσεις
για μεγαλύτερα αεροσκάφη
τύπου E. Το έργο
περιλαμβάνει επίσης την
κατασκευή δύο φυσούνων
επιβίβασης και ενός
σταθμού εξυπηρέτησης
αεροσκαφών 4.860 τ.μ.,
ενώ η συνολική επιφάνεια
ανάπτυξης φτάνει τα
260.000 τ.μ.
Η επόμενη μέρα για το
Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Σημαντικές εξελίξεις
αναμένονται το προσεχές
διάστημα για την
παραχώρηση του Διεθνούς
Αερολιμένα Καλαμάτας
στην κοινοπραξία Fraport
– Όμιλος Κοπελούζου –
Όμιλος
Κωνσταντακόπουλου, η
οποία σηματοδοτεί την
έναρξη ενός νέου
κεφαλαίου για την
αεροπορική πύλη της
Μεσσηνίας. Η σύμβαση
παραχώρησης αναμένεται
να εγκριθεί από τη Βουλή
το φθινόπωρο, ενώ προ
ολίγων εβδομάδων
συστάθηκε η εταιρεία
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΑΕ.
Βασικοί μέτοχοι της
εταιρείας είναι η
κοινοπραξία που θα
διαχειρίζεται τον
αερολιμένα και
αποτελείται από τη
Fraport AG, την Delta
Airport Investments
(Όμιλος Κοπελούζου) και
την Πηλέας Συμμετοχών
Α.Ε. (Όμιλος
Κωνσταντακόπουλου). Η
κοινοπραξία
υπενθυμίζεται ότι
αναδείχθηκε προτιμητέος
επενδυτής έπειτα από
διαγωνιστική διαδικασία
που διενήργησε το
Υπερταμείο. Με έδρα το
Μαρούσι και μετοχικό
κεφάλαιο 100.000 ευρώ, η
νέα εταιρεία έχει
αποκλειστικό σκοπό τη
διοίκηση, διαχείριση,
ανάπτυξη και
εκμετάλλευση του
αεροδρομίου, βάσει της
σύμβασης παραχώρησης. Το
συνολικό τίμημα της
προσφοράς ανήλθε στα
45,2 εκατ. ευρώ, ενώ η
ίδρυσή της ανοίγει τον
δρόμο για επενδύσεις,
όπως η αναβάθμιση
υποδομών, η κατασκευή
νέων χώρων στάθμευσης
αεροσκαφών, εμπορικών
καταστημάτων και
εγκαταστάσεων εστίασης,
καθώς και η ανάπτυξη
σύγχρονων ψηφιακών
συστημάτων.
Προχωράει η κατασκευή
του νέου αεροδρομίου στο
Καστέλι
Παράλληλα, το μέλλον των
αερομεταφορών στην Κρήτη
λαμβάνει σάρκα και οστά
μέσα από την κατασκευή
του νέου διεθνούς
αεροδρομίου στο Καστέλι,
ενός έργου που φιλοδοξεί
να μεταμορφώσει ριζικά
την ταξιδιωτική εμπειρία
στην περιοχή και να
ενισχύσει καθοριστικά
την οικονομική και
τουριστική της δυναμική.
Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
– GMR υλοποιεί το
φιλόδοξο αυτό έργο με
σύμβαση παραχώρησης 35
ετών, που περιλαμβάνει
αεροσταθμό 94.000 τ.μ.,
διάδρομο 3.200 μέτρων
και συνδετικό οδικό
δίκτυο με τον ΒΟΑΚ.
Το νέο
διεθνές αεροδρόμιο στο
Καστέλι, επένδυση ύψους
522 εκατ. ευρώ,
προχωράει με ταχύ ρυθμό,
καθώς έχει ολοκληρωθεί
πάνω από το 55% των
εργασιών, σύμφωνα με όσα
αποκάλυψε στην πρόσφατη
Γενική Συνέλευση ο
πρόεδρος και διευθύνων
σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
Γιώργος Περιστέρης. Παρά
τις καθυστερήσεις που
προκάλεσε η ανεύρεση
αρχαιοτήτων και η ανάγκη
διάνοιξης σήραγγας στον
συνδετήριο δρόμο με τον
ΒΟΑΚ -ζητήματα που δεν
αποδίδονται στον
παραχωρησιούχο- το έργο
διατηρεί την ομαλή του
πορεία.
Πώς προχωράει η
παραχώρηση των 22
μικρότερων αεροδρομίων
Στο
τελικό στάδιο βρίσκεται
από το Υπερταμείο η
επεξεργασία του σχεδίου
παραχώρησης των 22
μικρότερων αεροδρομίων της
χώρας που παραμένουν
στον έλεγχο της
Υπηρεσίας Πολιτικής
Αεροπορίας (ΥΠΑ), καθώς
τα περισσότερα έχουν
σοβαρές ανάγκες έργων
αναβάθμισης και
βελτίωσης των υπηρεσιών
που παρέχουν.
Η
δύσκολη άσκηση του
Υπερταμείου αφορά τα
αεροδρόμια σε Νάξο,
Πάρο, Ιωάννινα,
Αλεξανδρούπολη, Λήμνο,
Αστυπάλαια, Χίο, Κοζάνη,
Καστοριά, Κάρπαθο,
Κύθηρα, Μήλο, Σκύρο, Νέα
Αγχίαλο, Σύρο, Άραξο,
Κάλυμνο, Ικαρία,
Καστελόριζο, Κάσο, Λέρο
και Σητεία. Τα τρία
πρώτα αεροδρόμια έχουν
και μεγάλο μερίδιο της
συνολικής επιβατικής
κίνησης των 22
αερολιμένων. Ελκυστικά
θεωρούνται, επίσης, με
βάση τις δυνατότητες
αναβάθμισης, και τα
αεροδρόμια της Σητείας,
των Ιωαννίνων, της
Αλεξανδρούπολης, του
Αράξου και της Καρπάθου.
Σημειώστε πως τα
περισσότερα αεροδρόμια
έχουν περιορισμένη
κίνηση, ώστε να
καταστούν ελκυστικά σε
ιδιώτες, ενώ απαιτούν
σοβαρά κονδύλια για την
αναβάθμισή τους
(αεροδιάδρομοι, κτίρια
αεροσταθμών κ.λπ.), αφού
αρκετά λειτουργούν
σήμερα υπό εντελώς
παρωχημένες συνθήκες, σε
σχέση με την τουριστική
κίνηση που υποδέχονται.
Τα σχέδια της Fraport
Greece
Τέλος, η
Fraport Greece προχωράει
σε επιπλέον επενδύσεις
200 εκατ. ευρώ στα 14
αεροδρόμια που ήδη
διαχειρίζεται, με
προτεραιότητα στα
κορεσμένα νησιωτικά hubs
Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω
και Κέρκυρας. Παράλληλα,
μέχρι σήμερα η εταιρεία
έχει προχωρήσει σε
επενδύσεις που έχουν
ξεπεράσει το 1,6 δισ.
ευρώ.
Πηγή:
The Power Game
|