|
Τα δύο
νέα A321neo XLR θα
παραληφθούν τον
Δεκέμβριο του 2025 και
τον Ιανουάριο του 2026
αντίστοιχα, αυξάνοντας
τον αριθμό και τις
δυνατότητες του ειδικού
στόλου της εταιρείας,
που δημιουργήθηκε για να
εξυπηρετήσει
μακρινότερους
προορισμούς εκτός της
Ευρωπαϊκής Ένωσης, με
διάρκεια πτήσης άνω των
4 ωρών. Το επίπεδο
άνεσης και η ταξιδιωτική
εμπειρία αναβαθμίζονται
σημαντικά, σύμφωνα με
την εταιρεία.
Στη
χθεσινή εκδήλωση
παρευρέθηκαν σημαντικές
προσωπικότητες της
πολιτικής και του
τουρισμού, μεταξύ των
οποίων η υπουργός
Τουρισμού, κ. Όλγα
Κεφαλογιάννη, ο υπουργός
Υποδομών και Μεταφορών,
κ. Χρίστος Δήμας, ο
υφυπουργός Εξωτερικών,
κ. Χάρης Θεοχάρης, καθώς
και κορυφαίοι εκπρόσωποι
του τουριστικού και
αεροπορικού κλάδου.
Απαντώντας σε ερωτήσεις
σχετικά με το κόστος της
νέας συμφωνίας για τα
δύο αεροσκάφη Α321neo
XLR, ο κ. Βασιλάκης
σημείωσε ότι η τιμή ανά
αεροσκάφος είναι περίπου
35% υψηλότερη σε
σύγκριση με τα απλά
A321neo. Η παραγγελία
των 60 αεροσκαφών
κυμαίνεται σε κόστος
μεταξύ 65 και 80
εκατομμυρίων ευρώ το
καθένα, ενώ μέχρι σήμερα
έχουν παραληφθεί ήδη 36.
Η Aegean
στοχεύει αρχικά στην
απευθείας σύνδεση με την
Ινδία, αγορά με
σημαντικές προοπτικές
λόγω της συνεχώς
αυξανόμενης ταξιδιωτικής
ζήτησης. Στο μέλλον, η
εταιρεία σχεδιάζει να
εξετάσει και άλλες
μακρινές διαδρομές, όπως
προς Μπανγκαλόρ (Ινδία),
Σεϋχέλλες, Μαλδίβες,
Ναϊρόμπι, Αλμάτι και
Λάγος, ενδεχομένως με
εποχική διαφοροποίηση
για καλύτερη
επιχειρησιακή
εξυπηρέτηση.
Η
δυνατότητα νέων μακρινών
δρομολογίων θα εξεταστεί
σταδιακά με την παραλαβή
των A321neo LR το 2027
και 2028. Ο κ. Βασιλάκης
υπογράμμισε πως η
εμπειρία με τις πτήσεις
πάνω από 5 ώρες είναι
περιορισμένη για την
εταιρεία έως τώρα, και
πως στόχος είναι η
σταδιακή απόκτηση της
απαιτούμενης
τεχνογνωσίας.
Τόνισε
επίσης την αναγκαιότητα
συνεργασίας με τα
αρμόδια υπουργεία
Τουρισμού, Εξωτερικών
και τις αεροπορικές
υποδομές για τη
διευκόλυνση θεμάτων όπως
οι βίζες και οι
αεροδρομιακές υπηρεσίες.
Ο ίδιος
και ο διευθύνων
σύμβουλος της εταιρείας,
κ. Δημήτρης Γερογιάννης,
αναφέρθηκαν στην
προσπάθεια της Aegean να
δημιουργήσει μία
ολοκληρωμένη και
πολυδιάστατη δομή,
επενδύοντας όχι μόνο
στον στόλο αλλά και στην
εμπλουτισμένη
ταξιδιωτική εμπειρία,
καθώς και στη δημιουργία
εξαγώγιμων υπηρεσιών
όπως οι εγκαταστάσεις
συντήρησης και
εκπαίδευσης αεροσκαφών.
Ήδη, από
το πρώτο έτος
λειτουργίας των νέων
εγκαταστάσεων, έχουν
εκτελεστεί εργασίες
βαριάς συντήρησης για
δύο από τα μεγαλύτερα
ευρωπαϊκά αεροπορικά
γκρουπ, ενώ στο δεύτερο
έτος το ένα τρίτο των
εργασιών αυτών θα αφορά
τρίτους πελάτες, ανέφερε
ο κ. Γερογιάννης.
Υπογράμμισε επίσης τη
σημασία της ενίσχυσης
του ανθρώπινου
δυναμικού, με την ομάδα
να έχει σχεδόν
διπλασιαστεί από το
2013, φτάνοντας πλέον
τους 3.809 εργαζόμενους,
και την επένδυση σε
νέους μέσω προγραμμάτων
υποτροφιών.
Στο
πλαίσιο της παρουσίασης,
η διοίκηση της Aegean
σχολίασε και τον
γεωπολιτικό κίνδυνο,
τονίζοντας ότι, παρά τις
προκλήσεις που
δημιουργούνται, η
εταιρεία προετοιμάζεται
για να είναι ανθεκτική
και να ξεπερνά
δυσκολίες, όπως συνέβη
και στην κρίση της
πανδημίας, όπου βγήκε
πιο δυνατή.
Όσον
αφορά τον τουρισμό, η
φετινή περίοδος
χαρακτηρίζεται από
θετική τάση, αν και με
χαμηλότερους ρυθμούς
ανάπτυξης σε σχέση με
προηγούμενα έτη. Ο
πρόεδρος της εταιρείας
τόνισε πως δεν είναι
ρεαλιστικό να αναμένει
κάποιος συνεχείς ετήσιες
αυξήσεις 7-10%, ενώ
επισήμανε και τους
περιορισμούς
χωρητικότητας σε κάποια
αεροδρόμια κατά την
υψηλή σεζόν. Η Aegean
ελπίζει στην επέκταση
της τουριστικής
περιόδου, στην ανάπτυξη
νέων προορισμών και στη
βελτίωση των υποδομών σε
όλα τα επίπεδα.
|