| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη, 17/07/2025

 

 

Η Aegean αναλαμβάνει ένα σημαντικό στοίχημα, επεκτείνοντας τις δυνατότητες του στόλου της με νέα, μεγαλύτερης εμβέλειας αεροσκάφη, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για τα πρώτα απευθείας δρομολόγια προς την Ινδία, νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, συγκεκριμένα από τον Μάρτιο του 2026.

Στη χθεσινή παρουσίαση, η εταιρεία ανακοίνωσε την παραλαβή δύο νέων Airbus Α321neo XLR (Extra Long Range), τα οποία διαθέτουν αυξημένη εμβέλεια πτήσης που φτάνει έως και τις 10,5 ώρες. Με αυτή την προσθήκη, το συνολικό μέγεθος της παραγγελίας Airbus 320/321 neo αυξάνεται στα 60 αεροσκάφη.

Η επένδυση ξεκίνησε το 2020, με την παράδοση του πρώτου αεροσκάφους που αφορούσε την αρχική παραγγελία του 2018 για 42 αεροσκάφη της οικογένειας A320neo και σταδιακά επεκτάθηκε, ώστε να φτάσει το 2031 με συνολικά 60 αεροσκάφη. Η συνολική αξία αυτής της επένδυσης αναμένεται να φτάσει τα 4 δισ. δολάρια, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης.

 

Τα δύο νέα A321neo XLR θα παραληφθούν τον Δεκέμβριο του 2025 και τον Ιανουάριο του 2026 αντίστοιχα, αυξάνοντας τον αριθμό και τις δυνατότητες του ειδικού στόλου της εταιρείας, που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει μακρινότερους προορισμούς εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με διάρκεια πτήσης άνω των 4 ωρών. Το επίπεδο άνεσης και η ταξιδιωτική εμπειρία αναβαθμίζονται σημαντικά, σύμφωνα με την εταιρεία.

Στη χθεσινή εκδήλωση παρευρέθηκαν σημαντικές προσωπικότητες της πολιτικής και του τουρισμού, μεταξύ των οποίων η υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστος Δήμας, ο υφυπουργός Εξωτερικών, κ. Χάρης Θεοχάρης, καθώς και κορυφαίοι εκπρόσωποι του τουριστικού και αεροπορικού κλάδου.

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το κόστος της νέας συμφωνίας για τα δύο αεροσκάφη Α321neo XLR, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η τιμή ανά αεροσκάφος είναι περίπου 35% υψηλότερη σε σύγκριση με τα απλά A321neo. Η παραγγελία των 60 αεροσκαφών κυμαίνεται σε κόστος μεταξύ 65 και 80 εκατομμυρίων ευρώ το καθένα, ενώ μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί ήδη 36.

Η Aegean στοχεύει αρχικά στην απευθείας σύνδεση με την Ινδία, αγορά με σημαντικές προοπτικές λόγω της συνεχώς αυξανόμενης ταξιδιωτικής ζήτησης. Στο μέλλον, η εταιρεία σχεδιάζει να εξετάσει και άλλες μακρινές διαδρομές, όπως προς Μπανγκαλόρ (Ινδία), Σεϋχέλλες, Μαλδίβες, Ναϊρόμπι, Αλμάτι και Λάγος, ενδεχομένως με εποχική διαφοροποίηση για καλύτερη επιχειρησιακή εξυπηρέτηση.

Η δυνατότητα νέων μακρινών δρομολογίων θα εξεταστεί σταδιακά με την παραλαβή των A321neo LR το 2027 και 2028. Ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε πως η εμπειρία με τις πτήσεις πάνω από 5 ώρες είναι περιορισμένη για την εταιρεία έως τώρα, και πως στόχος είναι η σταδιακή απόκτηση της απαιτούμενης τεχνογνωσίας.

Τόνισε επίσης την αναγκαιότητα συνεργασίας με τα αρμόδια υπουργεία Τουρισμού, Εξωτερικών και τις αεροπορικές υποδομές για τη διευκόλυνση θεμάτων όπως οι βίζες και οι αεροδρομιακές υπηρεσίες.

Ο ίδιος και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, αναφέρθηκαν στην προσπάθεια της Aegean να δημιουργήσει μία ολοκληρωμένη και πολυδιάστατη δομή, επενδύοντας όχι μόνο στον στόλο αλλά και στην εμπλουτισμένη ταξιδιωτική εμπειρία, καθώς και στη δημιουργία εξαγώγιμων υπηρεσιών όπως οι εγκαταστάσεις συντήρησης και εκπαίδευσης αεροσκαφών.

Ήδη, από το πρώτο έτος λειτουργίας των νέων εγκαταστάσεων, έχουν εκτελεστεί εργασίες βαριάς συντήρησης για δύο από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροπορικά γκρουπ, ενώ στο δεύτερο έτος το ένα τρίτο των εργασιών αυτών θα αφορά τρίτους πελάτες, ανέφερε ο κ. Γερογιάννης. Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού, με την ομάδα να έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το 2013, φτάνοντας πλέον τους 3.809 εργαζόμενους, και την επένδυση σε νέους μέσω προγραμμάτων υποτροφιών.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, η διοίκηση της Aegean σχολίασε και τον γεωπολιτικό κίνδυνο, τονίζοντας ότι, παρά τις προκλήσεις που δημιουργούνται, η εταιρεία προετοιμάζεται για να είναι ανθεκτική και να ξεπερνά δυσκολίες, όπως συνέβη και στην κρίση της πανδημίας, όπου βγήκε πιο δυνατή.

Όσον αφορά τον τουρισμό, η φετινή περίοδος χαρακτηρίζεται από θετική τάση, αν και με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με προηγούμενα έτη. Ο πρόεδρος της εταιρείας τόνισε πως δεν είναι ρεαλιστικό να αναμένει κάποιος συνεχείς ετήσιες αυξήσεις 7-10%, ενώ επισήμανε και τους περιορισμούς χωρητικότητας σε κάποια αεροδρόμια κατά την υψηλή σεζόν. Η Aegean ελπίζει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, στην ανάπτυξη νέων προορισμών και στη βελτίωση των υποδομών σε όλα τα επίπεδα.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum