|
Το
κόστος μεταφοράς
εμπορευμάτων σε
εμπορευματοκιβώτια από
την Κίνα προς τη Βόρεια
Ευρώπη έπεσε στο
χαμηλότερο επίπεδο από
τότε που οι επιθέσεις
των Χούτι στην Ερυθρά
Θάλασσα άρχισαν να
εκτρέπουν το μεγαλύτερο
μέρος του παγκόσμιου
στόλου γύρω από τη νότια
Αφρική πριν από σχεδόν
δύο χρόνια.
Σύμφωνα
με τον Δείκτη
Drewry
World
Container
Index
που μετρά το κόστος
μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων και
δημοσιεύθηκε την Πέμπτη,
η τιμή
spot
για ένα κοντέινερ 40
ποδιών από τη Σαγκάη στο
Ρότερνταμ έπεσε στα
1.735 δολάρια την
περασμένη εβδομάδα, στο
χαμηλότερο επίπεδο από
τα μέσα Δεκεμβρίου 2023.
Η
αβεβαιότητα επίσης
σχετικά με τις
δασμολογικές πολιτικές
των ΗΠΑ προκάλεσε
διακυμάνσεις στην αγορά
των
container
εφέτος, αν και η τιμή
spot
(σσ η προσφερόμενη χωρίς
μακροχρόνιο συμβόλαιο)
από τη Σαγκάη στο
Ρότερνταμ έχει μειωθεί
για οκτώ συνεχόμενες
εβδομάδες, καθώς η
χωρητικότητα υπερβαίνει
τη ζήτηση.
Η
τελευταία τιμή της
Drewry
για εμπορεύματα που
μεταφέρονται στο Λος
'Αντζελες από τη Σαγκάη
μειώθηκε, φτάνοντας τα
2.311 δολάρια για ένα
κοντέινερ 40 ποδιών, που
είναι επίσης η
χαμηλότερη τιμή από τα
μέσα Δεκεμβρίου 2023.
Σημειώνεται ότι ο
δείκτης
Drewry
World
Container
Index
(WCI)
υποχώρησε κατά 8% στα
1.761 δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο 40
ποδιών, σημειώνοντας τη
15η συνεχόμενη εβδομάδα
πτώσης, με τις τιμές
στις κύριες εμπορικές
διαδρομές Ασία- Βόρεια
Αμερική και Ασία- Ευρώπη
να παρουσιάζουν επίσης
πτωτική τάση.
Οι τιμές
spot
από τη Σαγκάη προς το
Λος 'Αντζελες μειώθηκαν
κατά 10% στα 2.311
δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο 40
ποδιών, ενώ εκείνες από
τη Σαγκάη προς τη Νέα
Υόρκη μειώθηκαν κατά 8%
στα 3.278 δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο 40
ποδιών.
Οι τιμές
spot
Ασίας-Ευρώπης σημείωσαν
πτώση και αυτή την
εβδομάδα, καθώς
μειώθηκαν κατά 9% (1.735
δολάρια ανά κοντέινερ 40
ποδιών) στη διαδρομή
Σανγκάη-Ρότερνταμ και
κατά 7% (1.990 δολάρια
ανά κοντέινερ 40 ποδιών)
στη διαδρομή
Σανγκάη-Γένοβα.
Το
Container
Forecaster
της
Drewry
προβλέπει ότι η
αυξανόμενη χωρητικότητα
από τις νέες παραδόσεις
πλοίων σε συνδυασμό με
τη βραδύτερη άνοδο της
ζήτησης αναμένεται να
αποδυναμώσει την
ισορροπία της αγοράς,
ασκώντας πιέσεις προς τα
κάτω στις τιμές ναύλων
spot.
-Η
cosco
shipping
θα διατηρήσει τις
υπηρεσίες της στις ΗΠΑ-
Πάντως ο
ναυτιλιακός γίγαντας
μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων
cosco
shipping
port
έχει δεσμευτεί να
διατηρήσει τις υπηρεσίες
της στις ΗΠΑ, παρά τα
νέα λιμενικά τέλη που
θέλουν να επιβάλλει η
αμερικανική πλευρά στα
πλοία κινεζικής
κατασκευής και
ιδιοκτησίας επιχειρώντας
με αυτό τον τρόπο να
περιορίσουν την επιρροή
του Πεκίνου στη
ναυτιλία.
Σύμφωνα
με αναλυτές αυτό θα
μπορούσε να κοστίσει
στον κινεζικό όμιλο
περισσότερα από 1 δισ.
δολάρια σε έξι μήνες,
μια στάση που, ενδέχεται
να προκαλέσει πόλεμο
τιμών, καθώς οι μη
κινεζικοί ανταγωνιστές
αποφεύγουν τις χρεώσεις
σε ένα περιβάλλον
εξασθενημένης ζήτησης
στις ΗΠΑ.
Η άρνηση
της
COSCO
Shipping
να υποκύψει στα νέα τέλη
λιμένων που επιβλήθηκαν
από τις ΗΠΑ θα μπορούσε
να οδηγήσει σε
«προληπτικό πόλεμο
τιμών» στο διατλαντικό
εμπόριο, προειδοποίησε
αυτή την εβδομάδα η
εταιρεία ερευνών
Linerlytica.
Το
σχόλιο αυτό ήρθε μετά
την απόφαση της
Orient
Overseas
(International)
Ltd
-- μιας από τις δύο
εταιρείες μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων της
Cosco,
μαζί με την
Cosco
Shipping
Lines
-- να ακολουθήσει την
αδελφή εταιρεία της και
να δεσμευτεί να
διατηρήσει τις υπηρεσίες
της στην αγορά των ΗΠΑ,
παρά το βάρος των
δασμών.
Όπως
έχει ανακοινωθεί από τον
Εκπρόσωπο Εμπορίου των
Ηνωμένων Πολιτειών (USTR),
το νέα τέλη που
απευθύνονται στους
Κινέζους φορείς
εκμετάλλευσης και
ιδιοκτήτες πλοίων θα
τεθούν σε ισχύ στις 14
Οκτωβρίου 2025.
|