| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 02/11/2022

 

 
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, παρουσίασε πριν λίγες μέρες στο Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τρία νομοσχέδια.
 

 
Το ένα από αυτά αφορά στην κύρωση της Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης του Θριασίου.
 
Η σύμβαση αναμένεται να εισαχθεί στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες και αμέσως μετά ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη του έργου.
 
Το κατασκευαστικό μέρος του έργου έχει αναλάβει η Μυτιληναίος. Τη διαχείριση του Θριάσου Εμπορευματικού Κέντρου αναλαμβάνει η ΘΕΚ, αποτελούμενη από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και την GOLDAIR.
 
Πώς φτάσαμε εδώ
 
Στις 30 Μαρτίου 2022 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, υπέγραψε μαζί με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, δηλαδή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα.
 
Το εν λόγω νομοσχέδιο, λοιπόν, αφορά στην κύρωση της εν λόγω τροποποίησης.
 
Υπενθυμίζεται ότι δημιουργείται ένα εμπορευματικό κέντρο 240.000 τ.μ., σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων. Με αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών. Και βέβαια, με σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές, τις οποίες θα κατασκευάσει επίσης ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το Κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή.
Και το πιο σημαντικό επίτευγμα είναι ο διπλασιασμός του αντιτίμου για το Ελληνικό Δημόσιο.
 
Το εφάπαξ αντίτιμο αυξήθηκε ειδικότερα από τα 10 εκατομμύρια ευρώ στα 20 εκατομμύρια ευρώ. Η ετήσια πληρωμή από 2,51% σε 5%, και το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα από 350.000 σε 700.000 ευρώ.
 
Παράλληλα, εισάγεται μηχανισμός κατανομής των κερδών μετά φόρων 50-50 με τον παραχωρησιούχο, όταν η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων του υπερβαίνει ένα ποσοστό, ενώ μειώνεται και ο χρόνος της Παραχώρησης, από τα 60 στα 37 έτη.
 
Κι όλα αυτά, με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις που κράτησαν σχεδόν 1,5 έτος.
 
Το μεγαλύτερο του είδους του
 
Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο θα γίνει το μεγαλύτερο του είδους του στα Βαλκάνια και θα προωθήσει τις εμπορευματικές μεταφορές της χώρας και το σχέδιο για ανάδειξη της σε μεγάλο κόμβο ανάμεσα σε Ευρώπη, Ασία και Ευρώπη.
 
σημαντικότερη καινοτομία του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου είναι η διασύνδεσή του με όλα τα δίκτυα μεταφοράς: Το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
 
Πηγή: Ημερησία
 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum