|
«Η
ηλεκτρική διασυνδεσιμότητα διαδραματίζει κομβικό
ρόλο στην προώθηση των κλιματικών στόχων της
Ευρώπης και στην “πράσινη” ενεργειακή μετάβαση.
Ο νέος ενεργειακός διάδρομος μεταξύ Ελλάδας και
Ιταλίας θα επεκτείνει το περιθώριο ανταλλαγών
ηλεκτρικής ενέργειας ενώ θα ενισχύσει την
ασφάλεια εφοδιασμού και την αποδοτικότερη
λειτουργίατης ενοποιημένης ευρωπαϊκής αγοράς
ηλεκτρισμού, προσφέροντας απτά οφέλη στους
καταναλωτές και των δύο χωρών. Ο ΑΔΜΗΕ και η
Terna, αξιοποιώντας την εκτεταμένητους
τεχνογνωσία και έχοντας εδραιώσει μία στενή
συνεργασία, έχουν όλα τα εφόδια για να
υλοποιήσουν επιτυχώς αυτό το στρατηγικής
σημασίας έργο υποδομής», δήλωσε ο Μάνος
Μανουσάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του
ΑΔΜΗΕ.
«Η νέα
υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Ιταλίας
και Ελλάδας θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια
στη νότια Ιταλία και θα διευκολύνει την
αποδοτική προμήθεια ενέργειας, επιτρέποντας την
αξιοποίηση νέων πηγών και τη συνέχιση των
ανταλλαγών ηλεκτρισμού μεταξύ των δύο χωρών.
Λειτουργώντας παράλληλα με την υφιστάμενη
διασύνδεση, που τέθηκε σε λειτουργία το 2002, το
έργο αυτό θα αυξήσει περαιτέρω την
αποτελεσματικότητα της μεταφοράς ηλεκτρικής
ενέργειας», τόνισε η Giuseppina Di Foggia,
Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια της
Terna. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ένα
διασυνδεδεμένο ευρωπαϊκό σύστημα ηλεκτρικής
ενέργειας είναι το κλειδί για ένα αξιόπιστο και
βιώσιμο δίκτυο».
Το έργο θα
έχει μεταφορική ικανότητα 1.000 MW και συνολικό
μήκος περίπου 300 χλμ. Το υποβρύχιο τμήμα θα
εκτείνεται σε μήκος περίπου 240 χλμ. με μέγιστο
βάθος πόντισης 1.000 μέτρων. Η νέα διασύνδεση θα
λειτουργεί συμπληρωματικά προς την υπάρχουσα,
ισχύος 500 MW, που ξεκίνησε τη λειτουργία της το
2002. Τέλος, ο ΑΔΜΗΕ και η Terna αναμένεται να
επενδύσουν στο έργο περίπου 1,9 δισ. ευρώ.
Στην
ιταλική πλευρά, το υποθαλάσσιο καλώδιο θα
καταλήγει στον δήμο Melendugno, ενώ ο νέος
Σταθμός Μετατροπής θα κατασκευαστεί στον δήμο
Galatina, οι οποίοι υπάγονται στην επαρχία
Λέτσε.
Το τριετές
Μνημόνιο Συνεργασίας θεσπίζει μια κοινή
διοικητική δομή του έργου, με στόχο τον
σχεδιασμό της συνολικής στρατηγικής και τον
συντονισμό των δραστηριοτήτων. Ο ΑΔΜΗΕ και η
Terna θα προχωρήσουν επίσης στη σύναψη συμφωνιών
για την από κοινού διαχείριση των διαγωνιστικών
διαδικασιών προμήθειας καλωδίων και Σταθμών
Μετατροπής, καθώς και για την κατασκευή των
υποδομών.
Το GRITA 2
έχει ήδη συμπεριληφθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα
Ανάπτυξης Δικτύων (TYNDP) 2024 των Ευρωπαϊκών
Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς και έχει
προταθεί από κοινού για ένταξη στον δεύτερο
κατάλογο Έργων Κοινού και Αμοιβαίου
Ενδιαφέροντος (PCI/PMI).
|