«Σαρώνουν»
τα ναυπηγεία στην Ασία οι Έλληνες εφοπλιστές για
παραγγελίες πλοίων, με τις καταγεγραμμένες
επενδύσεις να αφορούν LNG carriers και bulkers.
Αρχικά, η Maran Gas, ο
βραχίονας LNG carriers
του Ομίλου Αγγελικούση,
με επικεφαλής τη Μαρία
Αγγελικούση, τοποθέτησε
μία νέα παραγγελία στο
ναυπηγείο Daewoo
Shipbuilding & Marine
Engineering (DSME).
Ειδικότερα, η εταιρεία
παρήγγειλε δύο LNG
carriers, χωρητικότητας
174.000 κυβικών μέτρων
έκαστο, με
προγραμματισμένη
παράδοση το πρώτο
εξάμηνο του 2026. Το
συνολικό κόστος
ανέρχεται σε 466 εκατ.
δολάρια. Σημειώνεται ότι
ο Όμιλος Αγγελικούση
έχει παραγγείλει 118
πλοία στο συγκεκριμένο
ναυπηγείο από το 1994.
Μετά και την τελευταία
επένδυση, το βιβλίο
παραγγελιών της Maran
Gas διευρύνεται στα 11
πλοία, με παραδόσεις που
ξεκινούν από το 2023. Ο
στόλος της, χωρίς τα υπό
ναυπήγηση βαπόρια,
αποτελείται από 45 LNG
carriers.
Η παραγγελία της Maran
Gas συνέπεσε με το
φόρουμ που διοργάνωσαν η
Πρεσβεία της Κορέας στην
Ελλάδα και το ΙΟΒΕ για
την ελληνοκορεατική
συνεργασία στη ναυτιλία.
Όπως ειπώθηκε, ανοίγει
νέο πεδίο ευκαιριών
ανάμεσα σε Έλληνες
εφοπλιστές και
νοτιοκορεατικές γιάρδες,
με επίκεντρο την αγορά
μεταφοράς LNG.
Εκπρόσωποι των
νοτιοκορεατικών
χρηματοδοτικών
οργανισμών Korea
Eximbank (ΚΕXIM) και
K-Sure τόνισαν ότι
καταγράφεται αυξημένη
ζήτηση για LNG carriers,
γεγονός που αναδεικνύει
σημαντικές ευκαιρίες για
τις γιάρδες της χώρας.
Σε αυτό το πλαίσιο,
τόνισαν ότι είναι
σημαντικό και το
ενδιαφέρον των Ελλήνων
εφοπλιστών, κάνοντας
ιδιαίτερη αναφορά στις
επενδύσεις του Ομίλου
Αγγελικούση και της
Dynagas, συμφερόντων
Γιώργου Προκοπίου.
Σημειώνεται ότι η KEXIM
αύξησε τις
δανειοδοτήσεις προς
ξένους εφοπλιστές,
ανάμεσά τους φυσικά
είναι και Έλληνες, σε
πάνω από 8 δισ. δολάρια
φέτος, επίπεδα που είναι
υψηλότερα, εν συγκρίσει
με το 2021 και το 2020.
Μάλιστα, στο φόρουμ
έγιναν αναφορές και σε
νέες δομές
χρηματοδότησης, όπως το
leasing, για τις οποίες
το ενδιαφέρον της
ελληνικής πλοιοκτη- σίας
είναι ενισχυμένο.
Επέκταση στα LPG
Σύμφωνα με πληροφορίες
της «Ν», ο ναυτιλιακός
όμιλος της οικογένειας
Δράγνη παρήγγειλε τρία
βαπόρια, ενώ επεκτάθηκε
και στον κλάδο των LPG
carriers.
Ειδικότερα, οι
πληροφορίες αναφέρουν
ότι η Goldenport
Shipmanagement συμφώνησε
με το κινεζικό ναυπηγείο
Nantong για την
κατασκευή τριών bulk
carriers, τύπου ultramax,
με παράδοση εντός του
2024.
Το τίμημα δεν έγινε
γνωστό. Ωστόσο, στο ίδιο
ναυπηγείο έχει
παραγγείλει ultramaxes
και ο όμιλος του Γιώργου
Οικονόμου. Τότε
ναυλομεσίτες είχαν
αναφέρει ότι η
ναυτιλιακή είχε
καταβάλει περίπου
32-32,5 εκατ. δολάρια
για κάθε βαπόρι.
Εάν επιβεβαιωθεί, θα
πρόκειται για μία ακόμη
κίνηση των Ελλήνων
εφοπλιστών στον τομέα
της ναυπήγησης bulk
carriers. Όπως έγραψε
πρόσφατα η «Ν», οι
επενδύσεις μέχρι τώρα
στο έτος προσεγγίζουν τα
500 εκατ. δολάρια.
H Goldenport
διαχειρίζεται τα bulk
carriers και
containerships της
οικογένειας Δράγνη. Μέσα
στο 2021 είχε συνδεθεί
με deals αγοραπωλησιών
και στους δύο κλάδους. H
βάση δεδομένων Equasis
εντοπίζει 26 πλοία στον
στόλο της.
Παράλληλα, η «Ν»
πληροφορείται ότι η
Oceangold Tankers, η
οποία ελέγχει τα
δεξαμενόπλοια της
οικογένειας Δράγνη,
ενισχύθηκε πρόσφατα με
ένα LPG carrier. Ο λόγος
για το Pointis (χωρητικότητας
84.000 κυβικών μέτρων
και κατασκευής 2016), το
οποίο ανήκε στην Geogas
Trading και φέρεται να «άλλαξε
χέρια» πριν από μερικές
εβδομάδες, έναντι 70
εκατ. δολαρίων.
Τώρα το εν λόγω βαπόρι
εμφανίζεται, σύμφωνα με
την Equasis, στον στόλο
της Oceangold Tankers,
χωρίς, πάντως να έχει
αλλάξει όνομα. Σε
ορισμένα ναυλομεσιτικά
reports αναφέρεται ότι
το Pointis ναυλώθηκε εκ
νέου στην Geogas για μία
περίοδο δύο ετών. Αυτό
θα είναι και το πρώτο
LPG carrier της
Oceangold, η οποία
διαχειρίζεται 15 ακόμη
δεξαμενόπλοια.
Κινητικότητα
Ναυλομεσιτικές πηγές
συνδέουν, επίσης, τη
Thenamaris, συμφερόντων
του Νικόλα Μαρτίνου, με
την παραγγελία τεσσάρων
bulk carriers, τύπου
ultramax, στο
νοτιοκορεατικό ναυπηγείο
Hyundai Mipo Dockyard (HMD).
Το τίμημα δεν έγινε
γνωστό. Σύμφωνα, πάντως,
με τη ναυλομεσιτική
Xclusiv Shipbrokers, το
κόστος κατασκευής ενός
ultramax προσεγγίζει
σήμερα περίπου τα 35
εκατ. δολάρια. Η
παράδοση των βαποριών
αναμένεται να
ολοκληρωθεί το πρώτο
τρίμηνο του 2025.
Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η
κίνηση, το βιβλίο
παραγγελιών της
εταιρείας θα αποτελείται
από εννιά βαπόρια (έξι
bulk carriers και τρία
tankers). Η ναυτιλιακή
παρέλαβε τις τελευταίες
ημέρες το MR2 tanker
Seapromise.
Παράλληλα, η εταιρεία
κινείται και στη second
hand αγορά. Συγκεκριμένα,
φέρεται να ενέταξε στον
στόλο της το πρώτο
δεξαμενόπλοιο για το
2022.
Συγκεκριμένα,
ναυλομεσίτες συνδέουν τη
ναυτιλιακή με την
απόκτηση του aframax
Rumford (χωρητικότητας
107.500 dwt και
κατασκευής 2012), έναντι
περίπου 32,75 εκατ.
δολαρίων.
Σύμφωνα με στοιχεία που
μοιράστηκε με τη «Ν» ο
οίκος VesselsValue, από
το 2021 και μέχρι σήμερα
η Thenamaris αγόρασε
συνολικά πέντε πλοία (δεν
συμπεριλαμβάνεται σε
αυτά το Rumford), τρία
tankers και δύο bulk
carriers, έναντι 143,7
εκατ. δολαρίων.
Με βάση την ίδια πηγή, η
ναυτιλιακή παραχώρησε
την αντίστοιχη περίοδο
συνολικά οκτώ πλοία,
πέντε tankers, δύο bulk
carriers και ένα
containership.
Η Thenamaris ελέγχει
σήμερα συνολικά 103
πλοία (tankers, bulk
carriers, containerships
LNG-LPG carriers),
συμπεριλαμβανομένων των
υπό ναυπήγηση μονάδων.