Στα 158,97
δισ. δολ. ανέρχεται η αξία του ελληνόκτητου
στόλου τον Ιούνιο του 2022. Η έναρξη της
διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια
2022 βρίσκει
τον ελληνικών συμφερόντων στόλο μεγαλύτερο από
ποτέ στο παρελθόν. Σύμφωνα με τα στοιχεία της
VesselsValue, αριθμεί 4.766 πλοία συνολικής
αξίας 158,97 δισ. δολ, ενώ τέσσερα χρόνια πριν,
στα προηγούμενα Ποσειδώνια (του 2020 αναβλήθηκαν
εξαιτίας της πανδημίας), αριθμούσε 4.292 πλοία
συνολικής αξίας 82,85 δισ. δολ.
Σύμφωνα με την ανάλυση
της VesselsValue, από το
2018 έως το 2022 η αξία
του ελληνόκτητου στόλου
αυξήθηκε κατά 92%. Αυτή
είναι μια σημαντική
αύξηση δεδομένου ότι ο
ρυθμός αύξησης των
πλοίων ήταν μικρότερος.
Συνολικά προστέθηκαν 474
πλοία (11%). Οι στόλοι
των bulker,
containerships και LNG
carriers ενισχύθηκαν
σημαντικά, με τους
Έλληνες πλοιοκτήτες να
επενδύουν τόσο στις
ταχέως αναπτυσσόμενες
αγορές (Bulker και
Container) καθώς και σε
πλοία που μπορούν να
μεταφέρουν πιο
οικολογικό φορτίο, όπως
το LNG. Το LNG είναι το
καύσιμο «γέφυρα» εν
αναμονή των πράσινων
πηγών ενέργειας. Μέχρι
δηλαδή να γίνουν πιο
αξιόπιστες και άμεσα
διαθέσιμες στο μέλλον.
Ως εκ τούτου τα
δεξαμενόπλοια μεταφοράς
LNG θα αναλάβουν έναν
ολοένα αυξανόμενο ρόλο,
βοηθώντας τον πλανήτη να
κινηθεί προς ένα μέλλον
χαμηλών εκπομπών και οι
Έλληνες ιδιοκτήτες
βρίσκονται στην πρώτη
γραμμή αυτής της
εξέλιξης.
Επισημαίνεται ότι παρά
την κατάταξη της Ελλάδας,
μόλις στην 87η θέση
παγκοσμίως ως προς τον
συνολικό πληθυσμό, η
Ελλάδα διαθέτει τον
μεγαλύτερο στόλο στον
κόσμο, αφού οι Έλληνες
πλοιοκτήτες
διαχειρίζονται περίπου
το 21% της παγκόσμιας
χωρητικότητας.
Πρώτοι στη second hand
Επίσης, οι Έλληνες
εφοπλιστές έχουν
διατηρήσει τη θέση τους
ως οι κορυφαίοι «παίκτες»
στη second hand market.
Μεταξύ Ιανουαρίου και
Ιουνίου 2018 οι Έλληνες
είχαν αγοράσει 121 πλοία.
Μέσα στο 2022, συνολικά
130 πλοία έχουν πάει σε
Έλληνες πλοιοκτήτες, με
τον πιο δημοφιλή τύπο
πλοίου να είναι τα
Bulkers.
Οι Κινέζοι αγοραστές
είναι στη δεύτερη θέση,
αγοράζοντας συνολικά 127
πλοία μέχρι τώρα.
Παράλληλα, από τις αρχές
του 2022, οι «Greeks»
έχουν πουλήσει 100 πλοία,
με τον πιο δημοφιλή τύπο
που πωλείται να είναι τα
Bulkers. Σύμφωνα με τα
στοιχεία της Ένωσης
Ελλήνων Εφοπλιστών, η
Ελλάδα παραμένει η
κορυφαία ναυτιλιακή χώρα
στον κόσμο, καθώς οι
Έλληνες πλοιοκτήτες
ελέγχουν σήμερα περίπου
το 21% του παγκόσμιου
στόλου σε όρους
χωρητικότητας (dwt). Η
συνολική χωρητικότητα
του ελληνόκτητου στόλου
έχει αυξηθεί 45,8% σε
σύγκριση με το 2014, ενώ
από το 2019 η
χωρητικότητα αυξήθηκε
κατά 7,4%.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες
ελέγχουν:
31,78% του παγκόσμιου
στόλου πετρελαιοφόρων
25,01% του παγκόσμιου
στόλου μεταφοράς χύδην
ξηρού φορτίου
22,35% του παγκόσμιου
στόλου μεταφοράς
Υγροποιημένου Φυσικού
Αερίου (LNG)
15,60% του παγκόσμιου
στόλου μεταφοράς χημικών
& προϊόντων πετρελαίου
13,85% του παγκόσμιου
στόλου μεταφοράς
Υγροποιημένου Αερίου
Πετρελαίου (LPG)
9,33% του παγκόσμιου
στόλου μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων.