Μία
συγχώνευση που θα δημιουργήσει τον μεγαλύτερο
στόλο δεξαμενοπλοίων στον κόσμο, την ώρα που οι
παρενέργειες του πολέμου στην Ουκρανία φέρνουν
την ανάκαμψη της αγοράς, εξετάζουν οι όμιλοι των
Frontline και Euronav. Οπως επισημαίνει το
ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg και
αναδημοσιεύει το Money Review, ο νέος αυτός
κολοσσός θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει
τέτοιες ποσότητες «μαύρου χρυσού», ούτως ώστε να
μπορούν να καλυφθούν οι ημερήσιες ανάγκες της
Γερμανίας για περίοδο περίπου 100 ημερών. Και
συν τοις άλλοις θα έλθει την καταλληλότερη
στιγμή, όταν όλος ο κόσμος γυρίζει την πλάτη στα
ρωσικά πλοία. Οπως γίνεται αντιληπτό, η ζήτηση
και οι πιέσεις προς τις υπόλοιπες εταιρείες
εντείνεται, πυροδοτώντας την ανάπτυξη σε μια
αγορά η οποία είχε χαρακτηριστικά στασιμότητας
ένα χρόνο και πλέον.
Οι τιμές των μετοχών των
ομίλων της Frontline και
της Euronav έχουν
προκαλέσει πολύ ζωηρό
αγοραστικό ενδιαφέρον
ήδη από τις αρχές του
έτους, ενώ ο υπό
συγκρότηση κολοσσός
αποτιμάται στα 4,2 δισ.
δολάρια και πλέον. Ο
Τζον Φρέντρικσεν, ο
οποίος διαθέτει μερίδιο
της τάξεως του 39% στη
Frontline ως ο
μεγαλύτερος μέτοχός της,
τόνισε σε κοινή
ανακοίνωση με την
Euronav, που δόθηκε στη
δημοσιότητα, ότι «ένας
συνδυασμός των δύο
εταιρειών Frontline και
Euronav θα δημιουργήσει
έναν ηγέτη στην αγορά
των δεξαμενοπλοίων,
δίνοντάς του τη
δυνατότητα να συνεχίσει
να γεννά αποδόσεις για
τους μετόχους, πέραν των
σημαντικών συνεργασιών
που θα προκύψουν».
Οι δύο εταιρείες
υπέγραψαν προσύμφωνο για
μία πιθανή συγχώνευση με
μια αναλογία ανταλλαγής
1,45 μετοχές της
Frontline για κάθε
μετοχή της Euronav. Αυτό
σημαίνει ότι οι μέτοχοι
της Euronav θα ελέγχουν
το 59% του ενοποιημένου
ομίλου και της Frontline
το 41%. Αξίζει να
επισημανθεί ότι η
πρόταση έχει εγκριθεί
ομόφωνα από τα
διοικητικά συμβούλια
αμφοτέρων των εταιρειών.
Εάν τώρα η προσέγγιση
των δύο επιχειρήσεων
ευοδωθεί, τότε το νέο
σχήμα θα εξακολουθήσει
την πορεία του υπό την
επωνυμία της Frontline
και από τις αγορές του
Βελγίου, της Νορβηγίας,
του Ηνωμένου Βασιλείου,
της Σιγκαπούρης, της
Ελλάδας και των ΗΠΑ υπό
τον διευθύνοντα σύμβουλο
Ούγκο ντε Στόοπ της
Euronav. Τέλος,
σημειώνεται πως ο υπό
δημιουργία όμιλος και
εφόσον λάβει και το «πράσινο
φως» από τις αρμόδιες
αρχές, θα διαθέτει ένα
στόλο με 69 πολύ μεγάλα
πλοία μεταφοράς αργού
και 57 σκάφη τύπου
Suezmax, τα οποία έχουν
μήκος 275 μέτρα και
διαπλέουν το Σουέζ. Θα
μπορούν δε τα εν λόγω
τάνκερ να μεταφέρουν
σχεδόν 225 εκατ. βαρέλια
πετρελαίου, σύμφωνα με
στοιχεία της Clarkson
Research Services που
συνέλεξε το Bloomberg.
Το εκτόπισμα του
συνδυασμού των δύο
κολοσσών, ουσιαστικά, θα
λειτουργήσει ως
αντιστάθμισμα στους
μεγάλους ναυλομεσιτικούς
οίκους και τις
πετρελαϊκές εταιρείες,
οι οποίες ναυλώνουν
πλοία σε μια αγορά η
οποία θεωρείται από τους
ειδικούς ως σχετικά
κατακερματισμένη – και
αυτή η αγορά είναι
εκείνη των
δεξαμενοπλοίων. «Η
συσπείρωση στον κλάδο
είναι πάντα μία θετική
κίνηση για την αγορά»,
υπογραμμίζει ο Χάλβορ
Ελεφσεν, ναυλομεσίτης
στη Fearnleys A/S στο
Οσλο. «Ουσιαστικά κάνει
την ισορροπία να κλίνει
περισσότερο προς την
πλευρά των πλοιοκτητών,
όταν τελούνται οι
διαπραγματεύσεις για
τους ναύλους».