Μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5
δισεκατομμυρίων δολαρίων θα κυμαίνεται το κόστος
για τη πράσινη
μετάβαση της ναυτιλίας το 2024, σύμφωνα
με υπολογισμούς του οίκου αναλύσεων Drewry.
Συνολικά, η μετάβαση
σε μία ναυτιλία με
χαμηλές ή και μηδενικές εκπομπές
άνθρακα θα έχει
ως αποτέλεσμα υψηλότερο
κόστος και πιστεύουμε
ότι έχουμε δημιουργήσει
το πρώτο ανεξάρτητο
μοντέλο υπολογισμού
κόστους για να
βοηθήσουμε τον κλάδο να
προβλέψει και να
ποσοτικοποιήσει το
πρόσθετο μεσοπρόθεσμο
άμεσο κόστος, δήλωσε ο
Philip. Damas, διευθύνων
σύμβουλος της Drewry.
Φόρος άνθρακα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα
είναι η πρώτη περιοχή
που θα επιβάλει «φόρους
άνθρακα» στη ναυτιλία
μέσω του συστήματος
εμπορίας εκπομπών ρύπων,
το οποίο θα τιμωρεί τους
χρήστες καυσίμων υψηλής
περιεκτικότητας σε
άνθρακα, και θα ισχύει
όχι μόνο για δρομολόγια
εντός Ευρώπης, αλλά και
για όλα τα δρομολόγια
από και προς την Ευρώπη.
Οι εμπειρογνώμονες
του Drewry
συμβουλεύτηκαν τους
εκπροσώπους των
ναυτιλιακών εταιρειών
και φορέων και σχεδίασαν
ένα νέο εργαλείο
υπολογισμού του Φόρου
Άνθρακα και Προβλέψεων
Νέων Καυσίμων (Carbon
Tax and New Fuel
Forecasts) το οποίο
παρέχει προβλέψεις με
βάση τους «πιθανότερους»
κανονισμούς,
χρησιμοποιώντας τρία
σενάρια μελλοντικών
φόρων άνθρακα και τρεις
«πιθανότατα» νέους
τύπους πράσινων καυσίμων
(LNG, πράσινη μεθανόλη
και πράσινη αμμωνία).
Το κόστος
O Drewry προχώρησε
έτσι στην πρώτη
κοστολόγηση σε ολόκληρη
τη ναυτιλιακή βιομηχανία
τόσο των ευρωπαϊκών
φόρων άνθρακα όσο και
για το κλάδο μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων από
όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια,
σε έναν πιο πράσινο τύπο
καυσίμου.
Το κόστος για το
2024 κυμαίνεται μεταξύ
3,5 δισεκατομμυρίων
δολαρίων και 14,5
δισεκατομμυρίων δολαρίων,
ανάλογα με το βαθμό στον
οποίο η ναυτιλιακή
βιομηχανία χρησιμοποιεί
LNG ή άλλα πιο πράσινα
καύσιμα αντί να
χρησιμοποιεί το
συμβατικό μαζούτ.
Οι υπολογισμοί
έγιναν με βάση την
προβλεπόμενη τιμή
αποζημίωσης της ΕΕ 200
ευρώ/τόνο και την 100%
εφαρμογή των φόρων στην
ενδοκοινοτική ναυτιλία
και 50% εφαρμογή στη
ναυτιλία προς/από την ΕΕ.
Επίσης υποτίθεται
ότι τα πλοία αγοράζουν
καύσιμα LNG με το μέσο
κόστος των περιοχών και
στα δύο άκρα της
διαδρομής (Ευρώπη, Ασία
και ΗΠΑ)
Το LNG είναι ο
κύριος «ενδιάμεσος»
τύπος καυσίμου στο
ταξίδι για τη μετάβαση
των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
από τον άνθρακα. Η
τεχνολογία και οι
υποδομές εφοδιασμού
καυσίμων δεν είναι επί
του παρόντος έτοιμες
ούτε για πράσινη
μεθανόλη ούτε για
πράσινη αμμωνία. Αν και
οι μελλοντικές τιμές LNG
θα εξαρτώνται σε μεγάλο
βαθμό από την τελική
μελλοντική αγορά
ενέργειας, σημειώνει ο Drewry.