«Δισεκατομμύρια
δολάρια χάνουν» τα νέα εργοστάσια αυτοκινήτων
της Tesla, στο Τέξας και το Βερολίνο, καθώς
προσπαθούν να αυξήσουν την παραγωγή, αλλά
εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες
εξαιτίας της έλλειψης μπαταριών και των
προβλημάτων στα λιμάνια της Κίνας. Αυτό δήλωσε ο
διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων, Ιλον
Μασκ, σε συνέντευξή του που έδωσε στις 31 Μαΐου,
αλλά το τελευταίο μέρος της δημοσιεύθηκε την
Τετάρτη.
«Γιγάντιοι κλίβανοι
χρήματος»
«Τόσο τα εργοστάσια του
Βερολίνου όσο και του
Όστιν είναι γιγάντιοι
κλίβανοι χρήματος αυτή
τη στιγμή. Εντάξει;
Είναι πραγματικά σαν
ένας γιγάντιος βρυχηθμός,
που είναι ο ήχος των
χρημάτων που καίγονται»,
είπε εμφατικά ο Μασκ σε
συνέντευξη στην Tesla
Owners of Silicon
Valley, ένα επίσημα
αναγνωρισμένο από την
Tesla κλαμπ, στο Οστιν
του Τέξας.
Ο Μασκ είπε ότι το
εργοστάσιο της Tesla στο
Τέξας παράγει έναν «ελάχιστο»
αριθμό αυτοκινήτων λόγω
των δυσκολιών στην
ενίσχυση της παραγωγής
των νέων μπαταριών
«4680» και καθώς ο
εξοπλισμός για την
κατασκευή των συμβατικών
μπαταριών «2170» είναι «κολλημένος
στο λιμάνι της Κίνας». «Όλο
αυτό θα διορθωθεί πολύ
γρήγορα, αλλά απαιτεί
πολλή προσοχή», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στο
εργοστάσιο της Tesla στο
Βερολίνο, σημείωσε πως
βρίσκεται σε «λίγο
καλύτερη θέση» επειδή
ξεκίνησε με τη χρήση των
παραδοσιακών μπαταριών
2170 για αυτοκίνητα που
κατασκευάζονται εκεί.
Ο Μασκ επισήμανε ότι οι
διακοπές λειτουργίας που
σχετίζονται με την
COVID-19 στη Σαγκάη «ήταν
πολύ, πολύ δύσκολες». Το
lockdown επηρέασε την
παραγωγή αυτοκινήτων όχι
μόνο στο εργοστάσιο της
Tesla στη Σαγκάη, αλλά
και στο εργοστάσιό της
στην Καλιφόρνια, το
οποίο χρησιμοποιεί
ορισμένα ανταλλακτικά
οχημάτων που
κατασκευάζονται στην
Κίνα, είπε
χαρακτηριστικά.
Η Tesla σχεδιάζει να
αναστείλει το μεγαλύτερο
μέρος της παραγωγής στο
εργοστάσιό της στη
Σαγκάη τις πρώτες δύο
εβδομάδες του Ιουλίου
για να εργαστεί για μια
αναβάθμιση που θα
συμβάλει στην ενίσχυση
της παραγωγής, σύμφωνα
με εσωτερικό σημείωμα
που έφερε στη
δημοσιότητα το Reuters.
«Τα τελευταία δύο χρόνια
ήταν ένας απόλυτος
εφιάλτης διακοπών της
αλυσίδας εφοδιασμού, το
ένα μετά το άλλο, και
δεν έχουμε ξεφύγει ακόμα»,
είπε ο Μασκ.
Η μεγάλη ανησυχία της
Tesla, όπως είπε, είναι
«πώς μπορούμε να
διατηρήσουμε τα
εργοστάσια σε λειτουργία,
ώστε να μπορούμε να
πληρώνουμε τους
ανθρώπους και να μην
χρεοκοπήσουμε»!