|
Καθώς
η Κίνα μάχεται για να
περιορίσει και να
ελέγξει ένα νέο ξέσπασμα
του κορωνοϊού αναμένεται
αναταραχή στις αλυσίδες
εφοδιασμού για άλλη μια
φορά και επιβράδυνση της
ζήτησης και των
εισαγωγών για πολυάριθμα
βιομηχανικά προϊόντα,
αναφέρει η Allied.
Για περισσότερες από
τέσσερις εβδομάδες τώρα
η κεντρική κυβέρνηση της
Κίνας προσπαθεί να θέσει
υπό έλεγχο ένα ξέσπασμα
της παραλλαγής Όμικρον με
περιορισμένη επιτυχία.
Διατηρώντας την πολιτική
«μηδέν Covid», τελικά
αποφάσισε να «κλείσει»
πλήρως τη Σαγκάη παρά
τον μικρό αριθμό των
κρουσμάτων.
Έτσι η επιβράδυνση στην
εφοδιαστική αλυσίδα ήταν
εμφανής την περασμένη
εβδομάδα και στις
ναυτιλιακές αγορές, οι
οποίες επηρεάζονται
ακόμη από τον πληθωρισμό
και την ενεργειακή κρίση.

Κίνδυνος
Σε ένα άλλο σημείωμα του
ο ναυλομεσιτικός οίκος
Xclusiv αναφέρει μεταξύ
άλλων ότι αποτέλεσμα της ενεργειακής
κρίσης και της
νομισματικής πολιτικής
της εποχής του Covid των
κεντρικών τραπεζών,
είναι η παγκόσμια
οικονομία να
αντιμετωπίζει έναν
μεγάλο κίνδυνο στο δρόμο
προς έναν μετα-covid
κόσμο, τον παγκόσμιο
πληθωρισμό.
Από τη Σιγκαπούρη στον
Καναδά και από την ΕΕ
στη Βραζιλία, ο
πληθωρισμός έχει κινηθεί
σε επίπεδα ρεκόρ από την
αυγή του 2022.
Οι πληθωριστικές πιέσεις
στα εμπορεύματα και τα
τελικά προϊόντα μαζί με
την ενεργειακή κρίση
μπορεί να αποδειχθούν
σοβαρό εμπόδιο στην
παγκόσμια ανάπτυξη.
Κάτι που είναι πολύ
σημαντικό για τη
ναυτιλιακή βιομηχανία
καθώς η παγκόσμια
ανάπτυξη σχετίζεται
άμεσα με το θαλάσσιο
εμπόριο και κατά
συνέπεια τους ναύλους
και τις τιμές
αγοραπωλησιών πλοίων,
όπως δείχνουν και τα
γραφήματα που
επισυνάπτει η Xclusiv.
Πηγή: Οικονομικός
Ταχυδρόμος
|