|
Οι
δασμοί στα αυτοκίνητα
και τα ανταλλακτικά, αν
και θα παραμείνουν στο
25%, θα τροποποιηθούν
έτσι ώστε να μην
προστίθενται πάνω σε
άλλους ήδη υπάρχοντες
δασμούς, όπως εκείνους
στον χάλυβα και το
αλουμίνιο. Με αυτόν τον
τρόπο, οι εταιρείες δεν
θα επιβαρύνονται με
διπλούς δασμούς για τα
μέταλλα που
χρησιμοποιούνται στην
κατασκευή οχημάτων.
Επιπλέον, θα δοθεί στις
αυτοκινητοβιομηχανίες
αποζημίωση που θα
καλύπτει μέρος του
κόστους από τους δασμούς
στα εισαγόμενα
εξαρτήματα, ύψους έως
3,75% της αξίας κάθε
νέου οχήματος κατά τον
πρώτο χρόνο εφαρμογής,
με τη σταδιακή κατάργηση
του μέτρου μέσα σε δύο
χρόνια.
«Πρόκειται για μια
σημαντική επιτυχία στην
εμπορική πολιτική του
Προέδρου, ενισχύοντας
τις εταιρείες που
παράγουν στις ΗΠΑ»,
δήλωσε ο υπουργός
Εμπορίου, Χάουαρντ
Λάτνικ, προσθέτοντας ότι
η συμφωνία δημιουργεί
νέες ευκαιρίες για τους
κατασκευαστές που
δεσμεύονται να
επενδύσουν και να
αυξήσουν την εγχώρια
παραγωγή.
Αντιδράσεις της
αυτοκινητοβιομηχανίας
Παρά τις
αλλαγές, όπως
επισημαίνουν οι
New
York
Times,
οι σημαντικοί δασμοί που
διατηρούνται στα
εισαγόμενα οχήματα και
ανταλλακτικά θα
οδηγήσουν σε αυξήσεις
τιμών στα καινούρια και
μεταχειρισμένα
αυτοκίνητα κατά χιλιάδες
δολάρια, ενώ θα
επηρεάσουν και το κόστος
επισκευών και
ασφαλίστρων.
Ο Λάτνικ
είχε συμβάλει και τον
Μάρτιο στην εξασφάλιση
απαλλαγών από δασμούς
για τις
αυτοκινητοβιομηχανίες,
ενώ έχει διαδραματίσει
ρόλο στη στήριξη
βιομηχανιών που
επλήγησαν από τα μέτρα.
Οι
ανακοινώσεις έγιναν
δεκτές με ικανοποίηση
από τον κλάδο. Η Μαίρη
Τ. Μπάρα,
CEO
της
General
Motors,
δήλωσε ότι η ηγεσία του
Προέδρου συμβάλλει στην
ισότιμη
ανταγωνιστικότητα
εταιρειών όπως η
G.M.
και επιτρέπει περαιτέρω
επενδύσεις στην
αμερικανική οικονομία.
Τόνισε επίσης ότι η
General
Motors
εκτιμά τον
εποικοδομητικό διάλογο
με την κυβέρνηση και
ανυπομονεί για τη
συνέχιση της
συνεργασίας.
|