| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 00:01 - 28/05/2025

            

 

 

Το Reuters αναφέρεται στο πώς τα «άσχημα» ρομπότ κερδίζουν έδαφος ανάμεσα στους επενδυτές.

Μακριά από τα κομψά ανθρωποειδή (humanoids) της επιστημονικής φαντασίας, που έχουν σχεδιαστεί για πολύπλοκες και προσαρμοστικές εργασίες, τα κιβωτιόσχημα, πρακτικά ρομπότ — ορισμένα με μέγεθος βιομηχανικού εργαλειοφορέα — έχουν κατασκευαστεί για να εκτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες όπως μεταφορά εξαρτημάτων, περισυλλογή απορριμμάτων ή επιθεώρηση εξοπλισμού.

Το ενδιαφέρον για αυτά τα εξειδικευμένα ρομπότ έχει αυξηθεί, καθώς προσφέρουν ξεκάθαρη πορεία προς κερδοφορία, δεδομένης της αυξανόμενης ανάγκης αυτοματοποίησης σε διάφορους τομείς όπως το λιανικό εμπόριο, η άμυνα και η διαχείριση αποβλήτων, όπως δήλωσαν στο Reuters στελέχη επιχειρήσεων, αναλυτές και επενδυτές.

 

Αντίθετα, οι κατασκευαστές γενικής χρήσης humanoids εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τεχνικές δυσκολίες, όπως η έλλειψη επαρκών εκπαιδευτικών δεδομένων και η δυσκολία λειτουργίας σε απρόβλεπτα περιβάλλοντα του πραγματικού κόσμου, γεγονός που δυσχεραίνει τη βιωσιμότητά τους.

Σύμφωνα με στοιχεία της PitchBook, οι εταιρείες ρομποτικής παγκοσμίως συγκέντρωσαν 2,26 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2025, με πάνω από το 70% αυτών των κεφαλαίων να κατευθύνονται σε εταιρείες που κατασκευάζουν μηχανές με εξειδίκευση σε συγκεκριμένες εργασίες.

Αυτή η χρηματοδότηση αντικατοπτρίζει τον ευρύτερο διεθνή αγώνα για την επικράτηση των ρομπότ. Από τη Σενζέν μέχρι τη Silicon Valley, οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να αναπτύξουν μηχανές ικανές να αναλάβουν σωματικές εργασίες, με την Κίνα να ξεχωρίζει ως σημαντικός παίκτης, ενισχυμένη από εκτεταμένη κυβερνητική στήριξη.

Η πρόοδος οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις εξελίξεις στην τεχνολογία τσιπ, που έχουν καταστήσει δυνατή τη δημιουργία πιο εξελιγμένων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέποντας στα ρομπότ να αντιλαμβάνονται, να επεξεργάζονται και να ανταποκρίνονται τοπικά, χωρίς ανάγκη απομακρυσμένων διακομιστών.

«Με το Orin NX της Nvidia, μπορέσαμε να τρέξουμε πολύ περισσότερα μοντέλα AI στην άκρη από ό,τι παλαιότερα», δήλωσε ο Σάουραμπχ Τσάντρα, CEO της Ati Motors, αναφερόμενος στο προηγμένο AI τσιπ της Nvidia που επιτρέπει την εκτέλεση πολλαπλών μοντέλων μηχανικής μάθησης απευθείας σε συσκευές όπως τα ρομπότ, χωρίς να βασίζεται στο cloud.

Η Ati Motors, με έδρα την τεχνολογική πρωτεύουσα της Ινδίας Bengaluru, κατασκευάζει ρομπότ ικανά να ρυμουλκούν πάνω από 1.000 κιλά σε βιομηχανικούς χώρους. Έχει ήδη αναπτύξει εκατοντάδες ρομπότ σε περισσότερα από 50 εργοστάσια παγκοσμίως, μεταξύ άλλων στη Hyundai, τη Forvia και την Bosch.

Στον χώρο της υγείας, η εταιρεία Diligent Robotics στο Όστιν γνωρίζει επιτυχία με το Moxi, ένα ρομπότ που αναλαμβάνει μη κλινικές εργασίες όπως η παράδοση προμηθειών, φαρμάκων και εργαστηριακών δειγμάτων.

«Βρήκαμε πως επιλύοντας ένα πολύ συγκεκριμένο πρόβλημα σε έναν τομέα με υψηλές ανάγκες όπως η υγεία, δημιουργούμε ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο», ανέφερε ο CEO της Diligent Robotics, Αντρέα Τομάζ, επισημαίνοντας πως το Moxi έχει φτάσει σε επίπεδο κερδοφορίας σε επίπεδο προϊόντος.

Αυτή η τάση έρχεται καθώς τα γενικής χρήσης ανθρωποειδή αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως η εκπαίδευση στη πλοήγηση σε απρόβλεπτα περιβάλλοντα και η ανάπτυξη προηγμένων γνωστικών ικανοτήτων.

Σε αντίθεση με τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη, που εκπαιδεύεται σε μεγάλα διαδικτυακά σύνολα δεδομένων κειμένου, εικόνων και ήχου, τα δεδομένα για την ανάπτυξη ανθρωποειδών ρομπότ είναι σαφώς πιο περιορισμένα.

Αυτά τα ρομπότ πρέπει να μαθαίνουν μέσω αλληλεπίδρασης με τον φυσικό κόσμο και να εκπαιδεύονται σε σύνολα δεδομένων προσανατολισμένα σε συγκεκριμένες εργασίες, όπως το στοίβαγμα κιβωτίων.

Εταιρείες όπως η Figure AI, που σκοπεύει να παραδώσει 100.000 ανθρωποειδή ρομπότ μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, στηρίζονται σε εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη για την επεξεργασία αισθητηριακών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, πράγμα που περιορίζει τη λειτουργία τους κυρίως σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα, όπως τα εργοστάσια αυτοκινήτων.

Το κόστος παραγωγής των ανθρωποειδών είναι επίσης σημαντικά υψηλότερο από εκείνο των ρομπότ ειδικών καθηκόντων. Αξεσουάρ όπως κάμερες και αισθητήρες lidar μπορούν να ανεβάσουν το κόστος στα 50.000 έως 200.000 δολάρια ανά μονάδα, σε σύγκριση με 5.000 έως 100.000 δολάρια για μηχανές με συγκεκριμένες λειτουργίες, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου και μελέτες της νεοσύστατης Standard Bots.

«Τα πραγματικά ρομπότ γενικής χρήσης δεν έχουν ακόμα εφευρεθεί», τόνισε ο Μαρκ Τίερμαν, επικεφαλής στρατηγικής της Boston Dynamics, προσθέτοντας ότι «όποιος ισχυρίζεται ότι διαθέτει εμπορικά ρομπότ γενικής χρήσης υπόσχεται πολλά, αλλά προσφέρει λίγα».

Παρά το γεγονός ότι το ρομπότ Atlas της εταιρείας έχει γίνει viral για τις ικανότητές του στο άλμα, το γύρισμα και το χορό, ο Τίερμαν σημείωσε πως η σημερινή αξία εντοπίζεται σε στοχευμένα projects.

Η Era Ventures έχει επενδύσει στην ViaBot, η οποία αναπτύσσει αυτόνομα μηχανήματα για τη συλλογή απορριμμάτων σε χώρους στάθμευσης. Παράλληλα, η Parkway Venture Capital έχει διαφοροποιήσει τις επενδύσεις της μεταξύ της αυτοματοποίησης περονοφόρων ανυψωτικών μηχανημάτων της Siera AI και των ανθρωποειδών φιλοδοξιών της Figure AI.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum