| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 25/08/2025

 

 

 

Από την εκτόξευση του κόστους παραγωγής και τους αμερικανικούς δασμούς, έως τον σφοδρό ανταγωνισμό, τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, την έντονη ρυθμιστική πίεση και τις δυσκολίες στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με μια πραγματική «τέλεια καταιγίδα».

«Ο κλάδος μας βιώνει ταυτόχρονα καταιγίδες, χαλάζι, βροχές και χιόνια», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius.

«Πρόκειται για πολυκρίση», πρόσθεσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων).

 

Η ίδια σημείωσε ότι ο κλάδος ήδη διανύει τον πιο δύσκολο μετασχηματισμό στην ιστορία του, καθώς καλείται να στραφεί προς τα οχήματα μηδενικών εκπομπών, με κύριο μονοπάτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – μια πορεία που, όπως είπε, θα συνεχίσει να κυριαρχεί. Η ACEA εκπροσωπεί 16 κορυφαίους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές, όπως Volkswagen, BMW, Ferrari, Renault και Volvo.

Στις 12 Σεπτεμβρίου αρκετοί CEOs αυτοκινητοβιομηχανιών θα έχουν συνάντηση με την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ώστε να συζητηθούν τρόποι αντιμετώπισης των κρίσιμων προκλήσεων του κλάδου.

«Για εμάς, πολιτικά, αυτή είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή», υπογράμμισε η de Vries, σημειώνοντας ότι η Ε.Ε. εφαρμόζει το πιο φιλόδοξο και αυστηρό πλαίσιο για τις εκπομπές άνθρακα παγκοσμίως. «Θέλουμε αυτό το σχέδιο να πετύχει – είναι ζωτικής σημασίας. Όμως αισθανόμαστε ότι έχουμε δεμένα τα χέρια μας. Δεν μπορούμε να το επιτύχουμε μόνοι μας, χρειάζονται και τα υπόλοιπα κομμάτια της εξίσωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό στόχο για κλιματική ουδετερότητα το 2050, έχει τεθεί η μείωση των εκπομπών από τα νέα αυτοκίνητα κατά 55% έως το 2030, σε σχέση με το 2021. Επιπλέον, από το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών, κάτι που σημαίνει την πλήρη κατάργηση των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Παρά τις πολιτικές πιέσεις, η Ε.Ε. έχει επαναβεβαιώσει αυτόν τον στόχο.

Η Rella Suskin, αναλύτρια της Morningstar, τόνισε στο CNBC ότι πίσω από τις δηλώσεις των CEOs κρύβεται το αίτημα για μεγαλύτερη στήριξη από την Κομισιόν. «Το μεγάλο πρόβλημα είναι η κανονιστική αστάθεια. Οι ευρωπαϊκοί κανόνες για τις εκπομπές υπήρξαν καταστροφικοί. Την ώρα που η Κίνα στήριξε με κάθε τρόπο την αυτοκινητοβιομηχανία της, η Ε.Ε. λειτούργησε αντίστροφα», ανέφερε.

Η Κίνα, αντιθέτως, ενίσχυσε την εγχώρια βιομηχανία με επιδοτήσεις, φορολογικά κίνητρα και γενναία χρηματοδότηση σε έρευνα και ανάπτυξη, ιδιαίτερα στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ταχεία άνοδος των κινεζικών EVs κλονίζει σήμερα σημαντικά τμήματα της παγκόσμιας αγοράς.

«Οι κανονισμοί ανάγκασαν τις ευρωπαϊκές εταιρείες να επενδύσουν τεράστια κεφάλαια σε νέες διαδικασίες και υποδομές για ηλεκτρικά οχήματα. Όμως, την ίδια στιγμή τα κίνητρα αποσύρονται, μειώνοντας τη ζήτηση. Έτσι, οι εταιρείες μένουν με τεράστιες επενδύσεις χωρίς τα αντίστοιχα έσοδα για να τις στηρίξουν», κατέληξε η Suskin.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum