|
Η ίδια
σημείωσε ότι ο κλάδος
ήδη διανύει τον πιο
δύσκολο μετασχηματισμό
στην ιστορία του, καθώς
καλείται να στραφεί προς
τα οχήματα μηδενικών
εκπομπών, με κύριο
μονοπάτι τα ηλεκτρικά
αυτοκίνητα – μια πορεία
που, όπως είπε, θα
συνεχίσει να κυριαρχεί.
Η ACEA εκπροσωπεί 16
κορυφαίους ευρωπαϊκούς
κατασκευαστές, όπως
Volkswagen, BMW,
Ferrari, Renault και
Volvo.
Στις 12
Σεπτεμβρίου αρκετοί CEOs
αυτοκινητοβιομηχανιών θα
έχουν συνάντηση με την
πρόεδρο της Κομισιόν,
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν,
ώστε να συζητηθούν
τρόποι αντιμετώπισης των
κρίσιμων προκλήσεων του
κλάδου.
«Για
εμάς, πολιτικά, αυτή
είναι μια εξαιρετικά
κρίσιμη στιγμή»,
υπογράμμισε η de Vries,
σημειώνοντας ότι η Ε.Ε.
εφαρμόζει το πιο
φιλόδοξο και αυστηρό
πλαίσιο για τις εκπομπές
άνθρακα παγκοσμίως.
«Θέλουμε αυτό το σχέδιο
να πετύχει – είναι
ζωτικής σημασίας. Όμως
αισθανόμαστε ότι έχουμε
δεμένα τα χέρια μας. Δεν
μπορούμε να το
επιτύχουμε μόνοι μας,
χρειάζονται και τα
υπόλοιπα κομμάτια της
εξίσωσης», ανέφερε
χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα
με τον ευρωπαϊκό στόχο
για κλιματική
ουδετερότητα το 2050,
έχει τεθεί η μείωση των
εκπομπών από τα νέα
αυτοκίνητα κατά 55% έως
το 2030, σε σχέση με το
2021. Επιπλέον, από το
2035 όλα τα νέα
αυτοκίνητα που θα
πωλούνται θα πρέπει να
είναι μηδενικών
εκπομπών, κάτι που
σημαίνει την πλήρη
κατάργηση των κινητήρων
βενζίνης και πετρελαίου.
Παρά τις πολιτικές
πιέσεις, η Ε.Ε. έχει
επαναβεβαιώσει αυτόν τον
στόχο.
Η Rella
Suskin, αναλύτρια της
Morningstar, τόνισε στο
CNBC ότι πίσω από τις
δηλώσεις των CEOs
κρύβεται το αίτημα για
μεγαλύτερη στήριξη από
την Κομισιόν. «Το μεγάλο
πρόβλημα είναι η
κανονιστική αστάθεια. Οι
ευρωπαϊκοί κανόνες για
τις εκπομπές υπήρξαν
καταστροφικοί. Την ώρα
που η Κίνα στήριξε με
κάθε τρόπο την
αυτοκινητοβιομηχανία
της, η Ε.Ε. λειτούργησε
αντίστροφα», ανέφερε.
Η Κίνα,
αντιθέτως, ενίσχυσε την
εγχώρια βιομηχανία με
επιδοτήσεις, φορολογικά
κίνητρα και γενναία
χρηματοδότηση σε έρευνα
και ανάπτυξη, ιδιαίτερα
στον τομέα των
ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η ταχεία άνοδος των
κινεζικών EVs κλονίζει
σήμερα σημαντικά τμήματα
της παγκόσμιας αγοράς.
«Οι
κανονισμοί ανάγκασαν τις
ευρωπαϊκές εταιρείες να
επενδύσουν τεράστια
κεφάλαια σε νέες
διαδικασίες και υποδομές
για ηλεκτρικά οχήματα.
Όμως, την ίδια στιγμή τα
κίνητρα αποσύρονται,
μειώνοντας τη ζήτηση.
Έτσι, οι εταιρείες
μένουν με τεράστιες
επενδύσεις χωρίς τα
αντίστοιχα έσοδα για να
τις στηρίξουν», κατέληξε
η Suskin.
|