| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 16/06/2025

    

 

 

Παρά τις εμπορικές εντάσεις και τους αυξανόμενους γεωπολιτικούς κινδύνους, οι κινεζικές επιχειρήσεις επιταχύνουν την επέκτασή τους στις ΗΠΑ, αναγνωρίζοντας τη χώρα ως μια από τις πιο ελκυστικές καταναλωτικές αγορές παγκοσμίως.

Η Insta360, εταιρεία καμερών με έδρα τη Σενζέν και ανταγωνίστρια της GoPro, ξεκίνησε τις πωλήσεις της στο Apple Store το 2018 και μόλις πρόσφατα άντλησε 270 εκατ. δολάρια μέσω της εισαγωγής της στο χρηματιστήριο της Σαγκάης υπό την ονομασία Arashi Vision. Η μετοχή της εκτοξεύτηκε κατά 274%, ανεβάζοντας την αποτίμησή της στα σχεδόν 10 δισ. δολάρια. Όπως ανέφερε ο συνιδρυτής της Max Richter, η εταιρεία επικεντρώνεται στην έρευνα, την καινοτομία και την κατανόηση των καταναλωτικών τάσεων.

 

Η STAR Market, το κινεζικό χρηματιστήριο τύπου Nasdaq που δημιουργήθηκε το 2019, ενισχύει την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια τέτοιων επιχειρήσεων. Η Roborock, κατασκευάστρια ρομποτικών σκουπών, επίσης εισηγμένη στο STAR, αντλεί πάνω από το 50% των εσόδων της από το εξωτερικό και σκοπεύει να εισαχθεί και στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Ανάλογες κινήσεις πραγματοποιούν κι άλλες κινεζικές εταιρείες: η Hisense φιλοδοξεί να κυριαρχήσει στην αγορά τηλεοράσεων των ΗΠΑ σε δύο χρόνια, ενώ η Bc Babycare προωθεί την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της ως «ασπίδα» έναντι δασμών.

Σύμφωνα με τον King Leung της κρατικής επενδυτικής υπηρεσίας InvestHK, η διεθνοποίηση των κινεζικών εταιρειών περνά πλέον σε νέα φάση, με τοπικά γραφεία και στελέχη ανά τον κόσμο. Η επέκταση δεν περιορίζεται πλέον σε ηλεκτρονικά ή οικιακές συσκευές, αλλά επεκτείνεται και στον τομέα των παιχνιδιών.

Ενδεικτικό παράδειγμα η Pop Mart, η οποία σημείωσε έκρηξη εξαγωγών: οι διεθνείς πωλήσεις της ανήλθαν το 2024 σε 5,1 δισ. γιουάν, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες του 2021 στο σύνολό τους, ενώ η εταιρεία διαθέτει ήδη τουλάχιστον 17 καταστήματα στις ΗΠΑ. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι φιγούρες χαρακτήρων όπως η Labubu, που κερδίζουν έδαφος σε περιόδους κοινωνικής ανασφάλειας και οικονομικής αβεβαιότητας.

Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, σε συνδυασμό με την υποτονική εγχώρια κατανάλωση μετά την πανδημία, φαίνεται να ενισχύει τη στρατηγική εξωστρέφειας των κινεζικών επιχειρήσεων. Παρά τα εμπόδια, επιλέγουν να επενδύσουν, να καινοτομήσουν και να χτίσουν ισχυρά διεθνή brands — ακόμη και στην πιο ανταγωνιστική αγορά του κόσμου.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum